طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

آیا سال 2019 سال تغییر دکور اتاق نشیمن شماست؟ اگر اینطور است، ما یک لیست از بیش از 20 ایده برای طراحی داخلی اتاق نشیمن برای شما تهیه کرده ایم که طراحان ما فکر می کنند مورد پسند شما قرار خواهد گرفت. چه یک طراحی داخلی اتاق نشیمن به شکل مدرن بخواهید، چه طراحی سنتی تر بپسندید، ما برای شما تمام انواع آن را در این متن تحت پوشش قرار داده ایم. از ایده هایی برای اتاق نشیمن ساده و جمع و جور گرفته تا دکوراسیون های جالب، تمام نکات و راهنمایی ها برای بالا بردن سطح اتاق نشیمن شما به مرحله ی بعد در اینجا جمع آوری شده است.

1- فضا را تقسیم کنید

از طریق مبلمان می توانید فضای اتاق نشیمن خود را تقسیم کنید و یک فضای چندکاربردی و چند بعدی ایجاد کنید. طراحی داخلی اتاق نشیمن تماما برای این موضوع است که شما از فضایی که دارید بهترین استفاده را داشته باشید و تقسیم کردن این فضا توسط مبلمان بهترین راه برای انجام این کار است. یک میز قهوه خوری شیشه ای روی یک قالی، صندلی احاطه شده در میان مبلمان و دسته ای از صندلی ها می توانند یک محیط نشیمن راحت را ایجاد کنند، قسمتی که بچه ها در آن بازی می کنند یا محلی برای انجام کار. طراحی اتاق نشیمن درباره این است که کاربرد و جریان داشته باشد . و تقسیم فضایی که در اختیار دارید بهترین راه برای دستیابی نامحسوس به هر دو آنهاست.

2- میز های کوچک و کنار دستی

این گونه میز ها علاوه بر اینکه فضای اتاق نشیمن را باز نگه میدارند، یک سطح برای گذاشتن وسایل یا انجام کار ها به شما می دهندو میز های فلزی این روز ها مد هستند و ما تعداد زیادی میز طلایی، نقره ای و برنزی می بینیم که اشکال هندسی جالبی هم دارند. میز های کوچکی که قاب فلزی دارند و سطح شیشه ای آن ها در باز نگه داشتن فضای اتاق نشیمن فوق اعلاده عمل می کند. میز های کوچک دو منظوره و کنسول های مبلمان ها شما را قادر میسازند تا از آن ها هم به عنوان قفسه کتاب ها و هم میز استفاده کنید که هم مدرن است و هم کاربردی.

3- میز هایی که در هم قرار می گیرند

فکر نمی کنم نیازی به گفتن فواید این نوع میز ها باشد. سه میز فضایی به اندازه یک میز را می گیرند، اما به محض اینکه مهمان داشته باشید، به اندازه کافی سطح برای قرار دادن فنجان های قهوه و لیوان های شراب خواهید داشت. سبک مورد علاقه ما میز های دایره ای شکل با قاب فلزی هستند که البته اشکال هندسی دیگری هم هستند که نظر ما را جلب کرده اند.

4- نوعی میز کنسول

اگر طراحی اتاق نشیمن شما بدون یک قطعه اصلی از مبلمان کامل نیست می توانید از یک میز کنسول استفاده کنید. ما نمی توانیم چشم از طراحی های Herve Van der Staeten برداریم. استفاده وی از برنز مثل هیچ چیز دیگر که تا بحال دیده ایم نیست و قطعاتی که می سازد واقعا حیرت انگیز است. اگر بودجه ی شما به اندازه ای نیست که کنسولی مثل میز کنسول های Herve را تهیه کنید، باید چشم خود را روی میز های کنسولی که خطوط تمیز و تیز دارند نگه دارید که به هر محیطی کمک می کند تا معنا پیدا کند.

5- مبلمان راحتی را حذف کنید

یکی از بزرگترین تغییرات در تکامل طراحی داخلی این است که نیازی نیست مثل قدیم یک مبل راحتی بزرگ در اتاق نشیمن خود داشته باشید. متفاوت و جسور باشید، سراغ مبلمان راحتی کلاسیک بروید، چیز دیگری انتخاب کنید، مثل یک دسته صنلی راحت یا مبل های تخت خوابی و یا حتی مبل های دو نفره. یک مبل دو نفره شیک یک احساس شاهانه به طراحی اتاق نشیمن شما می دهد، در حالیکه دسته ای از صندلی ها دور هم یک احساس صمیمیت و دنج ایجاد می کند. صندلی ها را در وسط اتاق نشیمن اطراف یک میز بچینید تا اتاق نشیمن خود را گرد کنید. مبلمان های تخت خوابی برای استراحت مناسب هستند.

6- اثاثیه مخمل

می دانیم که مرتب این موضوع را می گوییم، اما حقیقتا بازگشت اثاثیه کخکل ارزش صجبت کردن را دارد. اثاثیه ای وجود ندارد که نواتند مخمل باشد، از مبلمان و صندلی راحتی، صندلی هایی که مخصوص زیر پا هستند تا کوسن ها و پرده ها هیچ چیز وجود ندارد که در جنس مخمل خیره کننده نباشد. مخمل باشکوه و لوکس است و عمق خاصی به طراحی داخلی اتاق نشیمن شما اضافه می کند که هیچ جنس پارچه ی دیگری نمی تواند آن را انجام دهد. همه ما می دانیم که رنگ های پر زرق و برق مد هستند و مخمل هم در رنگ هایی مثل آبی طاووسی و نارنجی آتشی در حال حاضر در بالای لیست برای طراحی داخلی اتاق نشیمن قرار دارد.

7- حداکثر گرایی

حداقل گرایی خارج از مد و حداکثر گرایی در حال حاضر مد روز است. اگر خالی ماندن سطوح، طرح رنگ های تیره و کسل کننده و هویت محدود اجسام در سلیقه و طراحی خانه شما نیست پس خوش شانس هستید. حداکثر گرایی در طراحی داخلی اتاق نشیمن قرار گرفته و مثل هیچ زمان گذشته دیگری نیست. برای طراحی اتاق نشیمن خود به شکلی صمیمانه و فروپاشانه فکر کنید تا جعبه جواهرات خود را که در واقع همان طراحی اتاق نشمین است در حالیکه برانگیختگی شخصیت شما را در فضای اتاق نشیمن نشان می دهد، بروز دهید. با این سبک خجالتی نباشید، برخورد طرح ها با یکدیگر، چاپ ها و رنگ ها همگی با یکدیگر می آمیزند که فقط این را توصیف کنند که "بیشتر، بیش تر است".

8- مقیاس خارج از هماهنگی

حواس را گیج کنید و محدودیت ها را در طراحی داخلی توسط حذف قوانین خسته کننده اندازه ها در طراحی اتاق نشیمن خود امتحان کنید. نکات طراحی داخلی اتاق های نشیمن معمولا به ما می گوید که هرچقدر اتاق بزرگتر است باید از مبلمان بزرگتری استفاده کنید و یا بالعکس. زمان آن رسیده که متفاوت عمل کنید. از چراغ هایی در سایز های بزرگ ، مبل های کوچک، صندلی های بزرگ و اندازه های کوچک میزهایی که در هم قرار می گیرند استفاده کنید ، همه چیز را با هم مخلوط کنید و اجازه ندهید که در ایده های گذشته گیر کنید.

9- نشیمن گاه هایی به سبک اتاق نشیمن

اتاق نشیمن همیشه جایی بوده است که سرگرمی در آن جا انجام می شده و اگر شخص اهل اجتماع و گفت و گو هستید بنابراین ایجاد نشیمن گاه ها به سبک خود این اتاق یک راه عالی برای شماست. مبل های دو نفره و صندلی هایی که اطراف یک میز چیده شده اند تضمین می کنند که بهترین فضای سرگرمی که یک اتاق نشیمن می تواند داشته باشد را برای شما طراحی کنند. اگر فضای زیادی در اتاق نشیمن خود دارید، می توانید صندلی هایی در اندازه کوچکتر گرد یک میز در قسمت دیگری از اتاق قرار دهید. معمولا این نوع صندلی ها همه یک رنگ هستند اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که رنگ های متفاوت را کنار هم بچینید.

10- چراغ های دیواری

شاید فکر کنید که لامپ های دیواری قدیمی شده اند اما طراحان ما مرتبا گزارش می کنند که مشتریان آن ها خواستار حداقل فضا برای داشتن میز هستند. انواع جنس این لامپ ها مثل جنس مات تا آن هایی که اندازه بسیار بزرگی دارند و بازوهای آنها پیچ در پیچ است تا نورپردازی الهام گرفته از طرح دکو و آن هایی که قسمت دیوار کوبشان دو برابر و بزرگ است وجود دارد. گزینه هایی که برای نور پردازی دارید باعث می شود تا تفاوت قابل توجهی ایجاد شود. از زمان های قدیم، لامپ های دیواری یک قطعه شیک و هوشمندانه بوده اند که به زیبایی اتاق تشیمن اضافه می کرده اند. آن ها یک حالت سنتی و قدیمی و در عین حال مدرن به اتاق شما می دهند. جنس فلزی آن ها سنگین است و در برابر صفحات براق خود را عالی نشان می دهد.

11- مبل های تخت خوابی منحصر به فرد

کلید بیش تر دیده شدن فضاهای متداول این است که در آن ها از وسالی استفاده کنید که باعث کاوش در مسیر اتاق می شوند و احساس جدیدی ایجاد می کنند. اتاق نشیمن خود را توسط اینگونه مبلمان های جالب و انواع شکل های آن ها به یاد ماندنی و خاص کنید که دو کاربرد برای ما دارند و حس راحت و دنج با خود به همراه دارند.

12- مبلمان جالب به اتاق نشیمن خود اضافه کنید

شاید اینگونه مبلمان هاذ مدتی در مجله ووگ نبوده باشند اما موضوع جذابی درباره اینگونه مبلمان های جدید وجود دارد و طراحان سال هاست که اینگونه مبلمان ها را در صنعت تجارت دیده اند. این ها زمانی که برای تزئین یک اتاق نشیمن بکار می روند یک مشخصه برای آن اتاق هستند و آن هم تاکیید است. در حالیکه مبلی که در تصویر بالا می بینید بزرگ به نظر می رسد، شما برای اتاق نشیمن خود هر اندازه ای که دوست داشتید را می توانید تهیه کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که این مبلب که بکار می برید با سایر اتاق هم خوانی داشته باشد و بجای آن باعث حواس پرتی نشود.

13- از رنگ ها استفاده کنید

وقتی بحث بر سر طراحی اتاق های کوچک است، استفاده از رنگ ها بهترین راه برای این است که فضا بزرگتر به نظر برسد و بهتر از آن این که کار دکوراسیون اتاق نشیمن شما را راحت تر می کند و فضای کمتری برای خطاها باقی می ماند. اطمینان حاصل کنید که رنگ هایی که انتخاب می کنید برای استفاده در زمان طولانی مناسب و تحسین برنگیز هستند و با سایر وسایل راحت هماهنگ می شوند. برای داشتن اتاقی شیک و پویا بسیار عالی هستند.

14- طراحی تیره بکار ببرید

از طریق دکوراسیون با رنگ های تیره که برای تمیز کردن هم راحت تر هستند تصنع در اتاق بکار ببرید. از نورپردازی تیره تر برای اینکه حس لوکس و دنج داشته باشید استفاده کنید.

15- کنار هم گذاری کنید

توجه کنید که چطور در این تصویر از انواع مبلمان در الگو ها و طرح ها در کنار یکدیگر استفاده شده است که بدون آن نقاشی بزرگ در گوشه ای از اتاق روی دیوار می توانست بسیار کسل کننده به نظر برسد که دلیل آن رنگی است که مبلمان ها دارند. و به این خاطر که نیازی نیست تا همه چیز با هم یکدست باشند یک اتاق متفاوت طراحی شده است که با تفاوت ها و عناصر مختلف بازی می کند تا یک اتاق محبوب را بوجود آورد. ما این موضوع را که نقاشی روی دیوار باعث شده تا مبلمان ها سنتی به نظر برسند تا اینکه ارزش و خاصیت آن ها را پایین بیاورد خیلی دوست داریم.

16- از میز قهوه خوری بگذرید

اگر فضای محدودی دارید یا قصد این را دارید که یک راه بسیار زیبا برای دکور اتاق نشیمن خود شکار کنید، چه کسی گفته است که باید یک میز قهوه خوری استاندارد داشته باشید؟ مثل همیشه ایده های دکوراسیون اتاق های نشیمن برای ساختن فضایی خاطره انگیز است به همین دلیل میز های قهوه خوری همیشگی را کنار گذاشته و به جای آن از گزینه هایی مثل میز های زیر پایی که به عنوان صندلی هم استفاده می شوند نیز می توانید بهره ببرید که بسیار از لحاظ محیطی به شما فضا می دهد.

17- یک صفحه منحصر به فرد اضافه کنید

تا به حال باید متوجه شده باشید که آیینه ها در اتاق ها یک فایده محسوب میشوند زیرا باعث می شوند یک اتاق بزرگتر، روشن تر و زیبا تر به نظر برسد. اما وقتی بحث بر سر اتاق نشیمن است، طراحان داخلی پیشنهاد می کنند که از آیینه های خاص استفاده کنید که باعث زیبا شدن اتاق می شوند. از آیینه هایی که بسته می شوند تا صفحات آیینه ای گزینه های زیادی وجود دارد که باعث می شود نوعی حس خاص نسبت به وجود بیاید.

18- چند لایه دکور

البته که طراحی داخلی اتاق نشیمن عکس بالا بسیار سنگین وزن و شلوغ به نظر می رسد. اما هماهنگی خاصی در این اتاق هست که می توان به آن توجه کرد. وقتی صحبت بر سر این است که یک اتاق نشیمن هم باشکوه باشد و هم گرم و صمیمی و حالتی مهمان نوازانه داشته باشد، گمراه کردن از سخت گیری ها معمولا در اتاق ها پیدا می شود و یک دکور چند لایه از مبلمان ها برای یک ظاهر سر زنده بوجود می آورد.

19- سبک ممفیس

یک احساس گرمای حداکثر را در اتاق نشیمن خود بوسیله طراحی با سبک ممفیس که همیشه شیک بوده است اضافه کنید که در دهه ی حداکثر گرایی 80 میلادی محبوب شد. به یک سیاه قلم، رنگ اغراق آمیز و چاپ ها و الگو های مفهومی در مقدار های کم فکر کنید تا همان حس و حال مشابه را بتوانید به نمایش بگذارید. فقط بخاطر داشته باشید که تا جایی که می توانید آن را مدرن نگه دارید تا از آنکه از سبک تاکو بل (Taco bell) الهام گرفته اید تا حد ممکن خودداری کند.

20- از یک اتاق به اتاق دیگر ترکیب کنید

هنگامی که می خواهیم دکوراسیون بی عیب و نقصی برای یک اتاق نشیمن داشته باشیم، باید به بیرون از اتاق هم به همان اندازه فکر کنیم. هنگامی که اتاق نشیمن شما از قسمت دیگری از خانه دید دارد باید به این فکر کنید که چگونه باید مناسب یکدیگر طراحی آن ها را انجام دهید که با یکدیگر در جریان باشند.

21- سقف را پوشش دهید

یک قدم دیگر در طراحی داخلی اتاق نشیمن این است که نه تنها به پوشش و رنگ دیوار ها بلکه باید به پوشش سقف هم توجه کرد تا آن هم به عنوان یک مشخصه در اتاق معرفی شود. از رنگ های بسیار براق تا پوشش های گرافیکی اتاق، ایده های زیادی برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شما وجود دارند که می توانید به لیست خود برای انجام آن ها اضافه کنید.

22- شکوه آیینه ها

قبل تر هم گفته ایم اما باز هم می گوییم که آیینه ها در هر اتاقی امری ضروری هستند. آن ها منبع افزایش بسیاری از موارد طراحی در اتاق هستند، در اتاقی که می خواهید با نور بدرخشد می توانید تعدادی آیینه قرار دهید در حالیکه فضای اتاق هم بزرگتر نشان می دهد.

23- چاپ های گرافیکی

با کاهش حرکت سبک مینیمال در دنیای طراحی داخلی، می توانید راه های مد روز دیگری برای اینکه ظاهر اتاقتان جالب تر شود پیدا کنید در حالیکه اتاق نشیمن شما را خاص هم می کند. ما این حقیقت را که در تصویر بالا اتاق نشیمن از یکسری الگو های دو رنگ استفاده کرده که اتاق را بسیار مهیج،با هویت و شیک کرده دوست داریم. شما هم با دنبال کردن درست پالت رنگی، طراحی و اینکه اندازه های آن ها چه اندازه است می توانید طراحی مورد نظر خود را انجام دهید، این را در نظر داشته باشید که بخصوص در اتاق های کوچک باید در کنار یکدیگر دارای هماهنگی باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی