طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

ساکنان تمام فضاهای کوچک را صدا بزنید! آپارتمان های شهر های بزرگ، خانه هایی با طرح وینتیج، آن هایی که ساکن فضاهای مدرن کوچک هستند، همگی را برای طراحی که امکانات کوچک را گسترش می دهد صدا بزنید. اگر می خواهید اتاق خواب خود را از نو بسازید اما فکر نمی کنید که فضای کافی برای اینکار داشته باشید در جای درستی هستید. ما چند ایده طراحی داخل منزل برای اتاق خواب داریم که ثابت می کند فضاهای کوچک هم می توانند زیبا باشند.
در حالیکه ایده های طراحی داخلی منزل مدرن و لوکس معمولا می گوید که در اتاق خواب باید یک قسمت نشیمن گاه، یک قسمت اداری کوچک و یک تخت خواب در سایز بزرگ داشته باشید، اما فراموش نکنید که عملکرد اصلی یک اتاق خواب این است که جایی باشد که شما در آن استراحت کنید و مجددا انرژی بگیرید. و به ساختن یک فضای زیبای آنچنانی نیازی ندارد. در حقیقت، اتاق خواب کوچک شما ممکن است یک موهبت برای داشتن خواب راحت تر در شب باشد. انجمن خواب آمریکایی پیشنهاد می کند که فعالیت های مهیج را در بیرون از اتاق خواب نگاه دارید. آن ها هشدار می دهند که مواردی که باعث حواس پرتی می شود مثل تلویزیون، اینترنت و کار می تواند الگوی خواب شما را به هم بریزد. بنابراین هر چقدر موارد کمتری برای انجام دادن در اتاق شما باشد شما خواب بهتری خواهید داشت. این اتاق ها برای طراحی هوشمند چگونه هستند؟ در اینجا 10 ایده برای طراحی داخلی اتاق خواب گفته می شود و نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند فضای اتاق خوابی را ایجاد کنید که ممکن است در ابعاد کوچک اما در سبک بزرگ باشند.

1- رنگ ها را خفیف و روشن نگاه دارید:

رنگ سفید یک انتخاب کاربردی و قابل توسعه برای یک اتاق خواب کوچک است. فضا را از اینکه شلوغ یا بسته نشان داده شود دور می کند. استفاده از رنگ های سفید یا روشن به مبارزه با فقدان دیوار های بزرگ یا پنجره ها برای روشن کردن فضا می پردازد. از اینکه اتاق سرد و بی روح شود می ترسید؟ برای اینکه اتاق خود را از سرد یا خالی بودن دور نگاه دارید، دیوار سفید خود را با لایه هایی از انواع سایر بافت ها و طرح های سفید-بر-روی-سفید بپوشانید. در اتاق خوابی که در تصویر بالا می بینید با ایجاد یک به هم ریختگی در گوشه ای از اتاق و یک لامپ کرومی در گوشه ای دیگر از تخت خواب یک اتاق خواب استریل به یک اتاق خواب شیک و زیبا تبدیل شده است.

 
 
2- تخت خواب خود را به سمت گوشه ای از اتاق بکشید:

سبک طراحی بیش تر اتاق خواب ها اینگونه است که تخت خواب را در مرکز دیوار یک سمت قرار می دهند اما برای فضاخای کوچکتر باید تخت خواب را به گوشه های اتاق منحرف کرد. برای به حداکثر رساندن فضای زمین باید تخت خواب را به سمت دیوار یا گوشه ای از اتاق برد. تاثیر آن ایجاد ناحیه ای برای خواب می شود که دنج تر است. اگر فکر می کنید خیلی شبیه به خوابگاه های دانشگاه می شود برای بالای تخت می توانید از صفحاتی که برای تاج تخت هستند استفاده کنید که یک اتاق خواب تمام و کمال و طراحی شده را بوجود می آورد.

3- از قاب های تخت خواب که برجسته و بزرگ هستند بپرهیزید:

چند سانتی متر اضافه تر برای اتاق خواب های کوچک حیاتی است. از قاب های تخت خواب مدرن استفاده کنید. یا یک قاب تخت به سبک هالیوودی انتخاب کنید که پایین تخت را پوشش می دهد و فراتر از تشک آن نمی رود. می توانید بالای تخت را با اشیاء هنری دکور کنید و یا بعدا به آن یک تاج تخت اضافه کنید.

4- به سبک مینیمالیسم بپیوندید:

با کم کردن وسایل اتاق خود و فقط قرار دادن وسایل مورد علاقه و ضروری خود به آن فضای بیش تری اضافه کنید. تمرکز بیش تر این اتاق بدون شک تخت خواب است پس سایر مبلمان و وسایل جانبی را به حداقل برسانید. حتی بهتر است که از سبک معاصر که همه چیز در آن داخل کار است استفاه کنید (میز، مبل و تخت تو کار) که فضای ذخیره سازی بیش تری هم به شما می دهد. سبک داخل کار فضای ذخیره سازی را به حداکثر می رساند در حالیکه اصلا انگار در اتاق وجود ندارند. یک فضای داخل کار خوب اطراف تخت خواب شما یک مامن برای خواب گرم ونرم شما بوجود می آورد.

5- بوسیله آیینه بزرگنمای ایجاد کنید:

آیینه ها با ایجاد توهم می توانند یک اتاق کوچک را بزرگ نشان دهند. قرار دادن آیینه ها در جایی که بتواند نور پنجره را منعکس کند نیز تنها راه زیاد کردن نور طبیعی است. راحت ترین راه برای ترکیب یک آیینه بزرگ با فضای شما این است که یک آیینه ی قدی را به دیوار تکیه دهید. نیازی به ایجاد سوارخ در دیوار برای آن نیست اما برای اینکه خیالتان راحت تر باشد می توانید از چسب مخصوص برای آن استفاده کنید.

6- زیر تخت فضایی برای ذخیره سازی ایجاد کنید:

اگر قصد خرید تخت خواب را دارید، آن هایی که در زیر خود کشو دارند را انتخاب کنید. اگر فضایی که در اختیار دارید به قدری محدود است که کشو ها را نمی توانید به راحتی باز کنید از صندوقچه های تزئینی در زیر تخت خود استفاده کنید. جعبه های شیر یا سبد های بافته شده را که به خوبی در خود فضای جا سازی وسایل دارند و دارای ظاهر زیبایی هم هستند موارد مورد علاقه ما می باشند.

7- عمودی زندگی کنید:

اگر روی زمین فضای محدودی دارید و بجای آن از لحاظ ارتفاع فضای بیش تری دارید یک اطاقک یا صفحه ای ضخیم در زیر تخت خود تعبیه کنید که آن زیر می توانید به عنوان جایی برای ذخیره سازی وسایل و یا نشیمن گاهی مورد استفاده قرار گیرد. این یک گزینه برای همه محسوب نمی شود بلکه برای آن هایی است که از بالا رفتن به سمت تخت خود مشکلی ندارند. انجام اینکار محیط آن ها را کاملا دگرگون می کند.

8- کاغذ دیواری به اتاق اضافه کنید:

فقط به این خاطر که اتاق خواب شما کوچک است دلیل نمی شود که اتاقی کسل کننده باشد. یک کاغذ دیواری شاد و سر زنده به یک دیوار کانونی مثل دیوار بالای تخت خواب اضافه کنید. کاغذ دیواری ها معمولا اینگونه شناخته می شوند که باعث می شوند اتاق کوچک و شلوغ به نظر برسد اما استفاده از سبک و تکنیک درست دقیقا برعکس آن عمل می کند. از یک کاغذ دیواری شاد و سرزنده بر روی دیوار کانونی خود مثل دیوار بلای تخت استفاده کنید. هنگام انتخاب کاغذ دیواری آن هایی که طرح آن ها در اندازه بزرگ است را نسبت به آن هایی که طرح شلوغ و کوچک دارند ترجیح دهید. فراموش نکنید یک انسجام از طریق هماهنگی تخت خواب با کاغذ دیواری جدید و زیبای خود ایجاد کنید.

9- بوسیله طاقچه هایی که قابلیت جابجایی دارند خلاقیت ایجاد کنید:

طاقچه های قابل جابجایی همه کاره می توانند در روش های مفید مختلفی در اتاق خواب های کوچک قابل استفاده باشند. در اینجا به چند ایده از طاقچه ها در اتاق های کوچک اشاره می کنیم: - یک جایگزین برای میز کوچک کنار تخت هستند. - یک میز در کنار درب ورودی می توانند باشند. - به عنوان قفسه کتاب ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. - یک مکان برای دسته ای از جعبه های مدرن رنگارنگ که در آن ها لباس یا وسایل جانبی خود را نگه می داریم. - به عنوان میز لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرند.

10- یک تو رفتگی یا طاقچه دیواری ایجاد کنید:

در ساخت و ساز های جدید، گچ روی دیوار معمولا بصورت تو خالی است و به تیر های چوبی 4*2 متکی است. اگر تخت خواب شما سمت دیوار های خارجی خانه قرار نگرفته باشد با استفاده از یک دستگاه یابنده ببینید دیوار چوبی سمت تخت شما بر روی چه چیزی تکیه دارد. یک تو رفتگی در آن ایجاد کنید. تو رفتگی طاقچه مانندی که ممکن است زیاد عمیق نباشد اما برای وسایل کوچک مثل ساعت یا بعضی موارد شخصی بهترین چیزی است که به آن نیاز پیدا می کنید. ما دوست داریم بدانیم که آیا هیچ کدام از این ایده ها باعث شده تا بخواهید فضای حال حاضر اتاق خود را تغییر بدهید یا خیر. اگر برای انجام هر یک از این ایده ها به شخصی حرفه ای نیاز داشتید از یک دستیار فنی کمک بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی