طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها

۳۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی -طراحی داخلی-فضای کاری -کافه - فرودگاه

روند های داغ طراحی دکوراسیون داخلی در انگلستان و سایر کشور ها به طور مداوم در حال تکامل هستند. برخی از پیشرفت ها و تغییرات در مقابل تغییر رفتار افراد در محل کار بوجود آمده است. با این حال، هیجان انگیز ترین طراحان و رهبران فکری در صنعت در حال ایجاد ایده های طراحی داخلی در دفترهای کار هستند و خواسته های افراد را قبل از این که بازگو شوند پیش بینی و مهیا می کنند. اگر شرکت شما در حال مدرن کردن فضای کاری است یا در آینده نزدیک قصد آن را دارد، ادامه متن را بخوانید تا در اینکار بتوانید به آن کمک کنید و اینکه بدانید در 12 ماه آینده طراحی داخلی در محل های کار به چه شکل خواهد بود.

1-فعالیت مبتنی بر کار کننده (ABW):

فعالیت مبتنی بر کار کننده به کارمند درباره ی چگونگی، زمان و مکان کار انتخاب می دهد. این بدان معنی است که برای تنظیمات کار انتخاب ایجاد می کند که هر کدام از آن ها مانند ایستگاه های کاری، مناطق همکاری و مناطق تمرکز برای وظیفه خاصی طراحی شده است. خارج از محل کار، فعالیت های مبتنی بر کار از طریق تکنولوژی تسهیل شده است که به کارمندان اجازه می دهد از هر کجا که می خواهند مثل خانه، کافه و یا فرودگاه کار خود را انجام دهند.

2- هویت شرکت- طراحی داخلی دفتر برای نشان دادن برند شما:

این مفهوم از طراحی داخلی بر پایه ی ایده های فضای کاری است که شرکت ها داستانی برای گفتن دارند و روشی که شما ساختمان خود را می سازید و اسباب و طراحی داخلی شما کمک خواهد کرد که کارمندان و اجتماعی که برای شما کار می کنند از آن الهام بگیرند. به بیان ساده تر این مفهوم از طراحی داخلی برای دفتر های کار به محیط کاری شما حس هویت می دهد. همچنین باعث می شود تا کارمندان شما اهمیت اهداف خود را بدانند و تلاش های استخدامی شما را بالا می برد. ایده های طراحی داخلی دفتر های کار Sommet Education یک فضای هوشمند و مدرن هموراه با استفاده ی شیکی از هویت نام تجاری شرکت ایجاد کرده است (تصویر پایین را ببینید).

3- طراحی داخلی فضای کاری برای بهبود وضعیت فیزیکی و روانشناسی:

اهمیت سلامت و شادی کارکنان در محل کار هیچ زمان تا به این اندازه نمایان نبوده است. و طراحی داخلی دفتر های کار تمرکز خود را بر روی این موضوع منعکس کرده اند که کارکنان سلامت باشند. تحقیقات نشان می دهند افرادی که سطح تندرستی بالاتری دارند. در مقابل سرماخوردگی مقاوم ترند و زمان کوتاه تری هم برای بهبود بیماری نیاز دارند. امید به زندگی بیش تر، احساس درد کمتر و خلاق ترند و همچنین در حل مشکلات بهترند. همراه با دستاورد های مثبت تجاری در این نوع طراحی داخلی برای محل های کار، بسیاری از دفتر های کار برای تیم خود آن را طراحی کرده اند و واقعا هم باعث شده تا افراد احساس بهتری داشته باشند.

4- فضاهای کار قابل تنظیم- محدودیت ها را حذف کنید:

بسیاری از طراحان داخلی و دکوراسیون منزل محترمی که امروزه کار می کنند معتقدند که فضاهای پویا و چابک باید به مقدار زیادی تعاملی باشند و با هیچگونه محدودیت فیزیکی و ارگونومیک مواجه نشوند. اگر مبلمان ها را می توان تعویض کرده بطوریکه کارکنان آن را دوست داشته باشند، این کار را انجام دهید زیرا بر روی خروجی کار آن ها به طور قابل توجهی تاثیر می گذارد. مبلمانی که انتخاب می کنید باید راحت و اساسی باشد، به کارکنان اجازه کار دهد حتی اگر با محدودیت فضا مواجه هستند.

5- مکان های کار دوستان-شخصی:

علیرغم محبوبیت فضاهای باز و طرح بندی انعطاف پذیر، هنوز هم دلیل قانع کننده ای وجود دارد که فضاهای خصوصی را در معرض همگان قرار ندهیم. اگر باید بخشی از طرح خود را محصور کنید، می توانید با دیوار های جدا کننده قدیمی و یا از اطاقک ها در کوراسیون منزل و کاری خود استفاده کنید اما بجای آن ها بیش تر از تنظیمات نیمه محصور بکار بگیرید تا کارکنان شما با کمترین میزان حواس پرتی مواجه شوند.

6- برگشت رنگ – رنگ های روشن در طراحی داخلی هم اکنون به روز هستند:

در ماه های اخیر، ما به جنب و جوش در آمدیم تا بتوانیم یک روند رنگ هیجان انگیز در طراحی داخلی را به رسمیت بشناسانیم، استفاده از رنگ های روشن به دفتر و محل های کار به محیط زندگی می بخشند. طراحی های داخلی فضاهای مسکونی در حال گذر از رنگ های خنثی، طرح رنگ های خاکستری هستند و طراحان داخلی با خوشحالی در بخش های تجاری در حال دریافت رنگ های روشن هستند. در واقع کاربرد زیاد از رنگ در محیط های کاری بدون شک به شرکت ها کمک می کند تا یک محیط مثبت و پر جنب و جوش برای کارکنان خود بسازد. اگر سلامتی و سطح بالای روحیه تیمی را بتوان به طرح رنگ های بشاش نسبت داد، بنابراین سطح خلاقیت و خروجی کار آن ها را نیز می توان نسبت داد.
اما صبر کنید. خبر خوب اینجا به پایان نمی رسد. ساخت یک محیط مثبت که افراد از آن لذت ببرند تنها سود رنگ های روشن نیست. بسیاری از شرکت ها امروزه از طرح و رنگ مخصوص به برند خود استفاده می کنند که اگر بخوبی انجام شود نمای برند را در بین کارکنان و مشتری ها بالا می برد. اگر می خواهید رضایت کار را در بین تیم خود بالا ببرید بهتر است نگاهی به شرکت هایی مثل Bisley بیندازید که رده ی بزرگی از رنگ را استفاده کرده است. بنابراین برای پایان این مطلب، بجای آنکه فقط به یکی از این موارد فکر کنید. برای بکار بردن بهترین طراحی داخلی برای دفتر کار خود با یک متخصص مشورت کنید. آنها به شما کمک می کنند که بهترین مورد را انتخاب کرده یا ترکیبی از چند مورد را که به بهترین شکل، مناسب دفتر کار شما هستند.


  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

طراحی ب-سبک پست مدرن-دکوراسیون داخلی

اگر مد به صورت یک چرخه باشد پس ما به زودی شاهد بازگشت طراحی دکوراسیون منزل به سبک پست مدرن خواهیم بود. برای مدتی کوتاهی ما از خطوط مینیمالیست، ارگانیک و تمیز اواسط قرن بیستم در طراحی داخلی منزل استفاده می کردیم و از این بابت خشنود بودیم. از طراحی های رنگارنگ دهه 1960 و تقلیدی از طراحی های دهه 1970 که محیطی نمایشی بوجود می اوردند هم استفاده کردیم. اما درباره دهه پر زرق و برق و عجیب 1980 چطور؟ در ادامه، راهنمایی از ویژگی های غالب سبک پست مدرنیسم خواهیم داشت.

تولد طراحی به سبک پست مدرن:

در دهه 1970 و شروع 1980 طراحان پست مدرن به دنبال انحلال قوانین غلط و معقولیت طرح مدرن بودند. آن ها رسمیت، سلیقه جهانی و جدیت در طراحی ها را از پنجره به دور انداختند و به جای آن ها از اشیاء برجسته، پر زرق و برق و پیرو مد و زود گذر همراه با فضاهای داخلی گلچین شده با معماری پر معنا و سمبلیک ایجاد کردند.

9 ویژگی طراحی به سبک پست مدرن:

1- پیچیدگی و تناقض:

در طراحی دکوراسیون داخلی پست مدرن هیچ چیز ساده نیست و تقریبا همه چیز یک نوع پیچیدگی در شکل و نماد هاست. یک نمونه اولیه از این موضوع، خانه Vanna Venturi در پنسیلوانیا است که در سال 1964 توسط Robert Venturi و Denise Brown ساخته شده است. در همسایگی آن خانه های سنگی و عمارت های دوره ویکتوریایی قرار دارند اما این خانه بین آن ها از همه برجسته تر است. این طرح یک واکنش در برابر قوانین سفت و سخت معماری مدرن همراه با خطوط شکسته، تزئینات غیرضروری، زوایای غیر معمول، اشکال نامتقارن و تجربه ای در اندازه های مختلف است.

2- رنگ های سر زنده و طرح های بیداد کننده:

طراحی به سبک پست مدرن معمولا با رنگ های سر زنده و پر رنگ، الگو های زرق و برق دار و کنتراست قوی توصیف می شود. طراحان هرگز قصد نداشتند که اشیائی که استفاده می کنند بخشی از یک مد همیشگی باشد. بلکه آن ها پر زرق و برق رو به مد و زود گذر هستند. مثل این پله ها، که طرح پست مدرنیسم آن ها نظر شما را بیش تر جلب می کند تا پس زمینه اش.

3- تبدیل اشیاء عادی و روزمره:

طراحان دکوراسیون منزل پست مدرن، رنگ، طرح و مصالح عادی را به اشیائی که باعث تفکر می شوند تبدیل می کنند. این درب با یک قاب قرمز پوشیده شده است و اطراف این درب را پنجره های آبی فرا گرفته اند که این دیوار ساده را به یک نمایی جذاب تر و هیجان انگیز تر تبدیل کرده است.

4- اشکال کاربرد خاصی را دنبال نمی کنند:

عناصر معماری و اجزا اشیاء معمولا غیر عادی هستند و فقط برای تزئینات و دید بصری وجود دارند. برای مثال این خوشه فیروزه ای رنگ که در سقف قرار دارد کاملا تزئینی است و هیچ قابلیت ساختمانی برای تقویت استحکام سقف یا هر چیز دیگری ندارد.

5- مواد ارزان را به اشیاء با ارزش تبدیل می کند:

در نقض سلسله مراتب، طراحی داخلی منزل به سبک پست مدرن مواد ارزان را به اشیاء با ارزش تبدیل می کند. پلاستیک، لمینت و مقوا چند مواد کلیدی هستند که در این مورد استفاده می شوند و طی طراحی جداگانه هر کدام از آن ها به یک شیء گران قیمت تبدیل می شوند. فرانک جری از مقوا برای این صندلی کنار میز تاب دار استفاده کرده است (1972). با اینکه به سختی به نظر می آید بتواند کسی را روی خود نگه دارد، اما در حقیقت قوی و محکم است. اما چون از مقوا درست شده است فکر نکنید با یک شیء بی ارزش مواجه هستید، این صندلی توانسته راه خود را به موزه و موسسات طراحی سراسر دنیا باز کند.

 
 
 
 
 
 
 
 

6- مخلوط فرهنگ عامه با فرهنگ عالی:

طراحان پست مدرن همچنین سعی کرده اند تا سلسله مراتب فرهنگ پاپ و فرهنگ عالی را از طریق ترکیب مراجع ، تصاویر و اشکال های هر کدام از یکدیگر از بین ببرند. در اینجا طرح مبلمان در خانه ی Trophy Wife ساخته شده در سال 2012، شامل قفسه های سنتی همراه با یک شیب دیزنی مانند است که در حالتی متناقض و شکلی نوستالژیک قرار گرفته است.

7- منابع نمادین و تاریخی:

اشکال تا جایی که کمی کاربرد داشته باشد، همان چیزی بود که طراحان می خواستند. آن ها نماد گرایی را مجددا به معماری باز گرداندند. بازی با اشکال پر معنی که با طراحی های مدرن متروک شده اند. آن ها تاریخ را به شکل های عجیب در آورده اند مثل این نرده که با ستون های مخروطی شکل قرون وسطایی ساخته شده است. که بیش تر برای تزئین یک کلیسا مناسب بود تا یک خانه.

8- طنز، اشکال فریبنده، ساختگی و تقلیدی تمسخر آمیز:

بک کلمه از تیتر بالا انتخاب کنید. طراحی داخلی منزل به سبک پست مدرن شما را به فکر خواهد انداخت، باعث تفسیر مجدد هر آنچه شما درباره ی اشیاء، معماری و سلسله مراتب می دانید خواهد شد و شما را به خنده می اندازد. این تخت گربه را ببینید که دارای چهار ستون مثل مهره های بازی شطرنج هستند که کاملا غیر ضروری طراحی شده اند. اما باعث ده تا به یک تخت باشکوه تبدیل شود، چون همانطور که همه ما می دانیم گربه همیشه پادشاه قصر است. کیش و مات!

9- تجلیل از سطوح:

این سبک به تزئین سطوح می پردازد و این تزئینات و ساختار ها هیچ عمقی ندارند. بنابراین به جای معنا، طراحی داخلی منزل به سبک پست مدرن بیش تر به ظواهر و سطحی بودن می پردازد. همانطور که در این پایه فلزی با درب های شیشه ای می بینید که یک قاب برای درب قسمت غذاخوری ایجاد کرده است. بنابراین، همه چیز را در نظر بگیرید، چه چیزی دارید؟ یک طراحی داخلی به سبک پست مدرن، غیر عادی، گلچین شده، یک شاهکار برای تعمق در زیبایی و لذت بصری. اما به نوبه ی خود، اشیاء پست مدرن می توانند شروع کننده ی گفتگو نیز باشند. یکی از آن ها می تواند کتری "پرنده سوت زن" باشد که در سال 1985 وارد بازار شد و نسخه ارزان تر آن در سال 1999 مجدد به بازار آمد. از جنس نقره است که یک سرویس چای بسیار شیک را شامل می شود که در سال 1910 توسط طراح آلمانی Josef Hoffman ارائه شد.


  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

ایده -طراحی بام-تراس باغ

اگر در حال حاضر باغ بام دارید و یا قصد ساخت آن را دارید این 11 ایده درباره ی بام/ تراس باغ و دکوراسیون منزل به شما کمک می کند تا زیباترین آن را داشته باشید. در مناطق شهری پر جمعیت داشتن یک بام یا پاسیو یک مزیت محسوب می شود. می توانید آنجا یک باغ ایجاد کنید، بنشینید و از آن لذت ببرید. مطمئنا شما برنامه و نقشه های زیادی برای باغ بام خود دارید اما در نظر گرفتن این نکات به شما کمک خواهد کرد.

1-آن را باز نگه دارید:

یک بام کوچک را اگر باز نگه دارید بزرگ به نظر می رسد. به عنوان مثال شیشه های شفاف را به جای دیوار حصیری، فنس ها و نرده ها در نظر بگیرید یا حتی می توانید اطراف بام را پرچین بزنید. البته اگر حریم شخصی برایتان مهم است و میخواهید از دست نگاه های همسایه ها در امان باشید باید از این مورد صرف نظر کنید.

2-گیاهان و درختان بلند بکارید:

اگر بام بزرگی دارید یا دید بدی از آن بالا به اطراف دارید و یا اگر می خواهید بام شما واقعا احساس یک باغ را به شاهد بدهد از کاشت گیاهان کمی بلند تر در اطراف دیوار استفاده کنید تا دید بدی که از شهر دارید کاملا مخفی بماند و سبزی بام هم به حداکثر برسانید.

3-ایجاد تخت های بزرگ:

اگر بام شما امکان این را دارد، همجوار با دیوار ها تخت های برزگ قرار دهید. می توانید از تخت های بزرگ چوبی یا فلزی استفاده کنید. اگر دوست دارید می توانید در بام دکوراسیون منزل خود تخت های عمیق درست کنید و داخل آن ها بوته و درختچه بکارید و با آبیاری و نگهداری در هر سال می توانید گیاهان خود را داشته باشید. برای این نوع تخت ها اطمینان حاصل کنید که از ساختار های ضد آب استفاده می کنید و از مصالح ضخیم برای خاک و ریشه استفاده کنید که به سطح زمین فشار نیاورد.

 
 
 
 
 

4-با دقت بکارید:

وقتی بحث به طراحی باغ بام می رسد، اطمینان حاصل کنید که از تنوع و سایز های مختلفی از گیاهان استفاده می کنید. تعدادی گیاه بزرگ، بوته و درختچه، گیاهان کف پوش و گیاهان سالیانه نیز باید وجود داشته باشند. همچنین ظروف و گلدان هایی با سایز های متفاوت بخرید زیرا بام شما را عالی خواهند کرد.

5-مبلمان:

اول از همه تصمیم بگیرید چه نوع مبلمانی را می خواهید خریداری کنید. می خواهید بر بام استراحت کنید یا غذا بخورید؟ در مرحله اول باید این تصمیم ها را بگیرید. مبلمانی که به سبک و طرح باغ شما می آیند نیز مناسب خواهد بود.

6-یک نقطه کانونی اضافه کنید:

یک نقطه کانونی باعث جلب توجه می شود. هر چیزی می تواند یک نقطه کانونی باشد. یک ساختار آبی، یک درخت بلند، چیدمان زیبایی از گلدان ها، مجسمه و ... .

7-نور پردازی انجام دهید:

در طول بعد از ظهر، این موضوع که باغ بام شما به اندازه کافی روشن باشد مهم خواهد بود. علی الخصوص در نزدیکی پله ها و درب، اگر نور های بیش تری ایجاد کنید بهتر خواهد بود. علاوه بر آن، نورپردازی در بام در هنگام غروب خورشید آن را بزرگ تر نشان می دهد.

8-بیش تر از سه رنگ استفاده نکنید:

همیشه یک رنگ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و یک الی دو رنگ دیگر به دنبال آن. انتخاب چند رنگ برای دیوار ها، زمین، نرده ها و مبلمان و گلدان ها بام شما را بسیار شلوغ تر و در هم نشان می دهد. انتخاب رنگی که خنثی باشد از همه بهتر خواهد بود. رنگ هایی مثل سفید، خاکستری، بژ و نیلی باعث برجسته تر شدن زیبایی گیاهان می شود.

9-استفاده از فضای عمودی:

از فضای عمودی استفاده کنید تا بام شما فضای بیش تری داشته باشد. گیاهان را به دیوار آویزان کنید، از گیاهان روی نرده و رونده استفاده کنید.

 
 
 
 
 

10-کف زیبا نیز مهم است:

از کف نگذرید. کفی را انتخاب کنید که مناسب با بودجه و اقلیم آب و هوایی منطقه ای است که زندگی می کنید و با طرح باغ بامتان تطبیق دارد.

11-با انوع مختلف و رنگ های گیاهان بازی کنید:

از رنگ های سرد و گرم استفاده کنید تا یک ظاهر زیبا بوجود بیاورید. بر روی یک بامی که به خوبی نقشه ریزی شده است همه چیز ممکن است. درخت، بوته، گیاهان برگ دار و سالیانه برای شکفتن رنگ ها بکارید.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

پرده


پرده

انتخاب پرده برای اتاق خواب بزرگ می تواند مثل یک زمین معدن باشد، بنابراین ما ایده های طراحی بعضی اتاق های مورد علاقه خود را برای کمک به شما در اینجا جمع آوری کرده ایم.


1-6.jpg


داشتن یک خواب خوب در شب مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگامی که اتاق خود را طراحی می کنید، باید مثل یک مکان امن برای داشتن آرامش باشد. پوشاندن پنجره های اتاق با پرده های مناسب یک امری حیاتی است. اگر پرده اتاق شما مقدار زیادی از نور را به داخل راه دهد باعث می شود زودتر از خواب بیدار شوید، مخصوصا در فصل تابستان. انتخاب صحیح پرده نیز یک امر واجب است. راهنمایی ما را در طراحی مناسب برای انتحاب پرده اتاق خود دنبال کنید.


1 - انتخاب چه نوع پارچه ای برای پرده اتاق خواب بهترین است:


انتخاب پارچه یک امر کلیدی است. پارچه های نازک که نور از آن ها عبور می کند بسیار دوست داشتنی هستند و حریم خصوصی را نیز حفظ می کنند، اما انتخاب خوبی نخواهند بود اگر میخواهید در تاریکی مطلق بخوابید. در این مورد انتخاب پرده های ضخیم گزینه بهتری خواهد بود. پارچه های سنگین تر از قبیل نخ ضخیم، کتان و مخمل مناسب هستند. مخصوصا کرکره هایی که برای نگه داشتن نور خارج از اتاق طراحی شده اند.


2-4.jpg


2 - پرده های آماده شده یا آماده برای اندازه گیری:


می توانید پرده های آماده شده یا آماده برای اندازه گیری بخرید. پرده های آماده ارزان قیمت تر هستند و نیازی به انتظار تا آماده شدن آن ها نیست، اما پیدا کردن گزینه هایی که اندازه پنجره شما باشند دشوار خواهد بود، اینجاست که به سراغ اندازه گیری پرده های آماده می روید.

اگر پرده های آماده شده برای اندازه گیری می خرید، دقیقا همان چیزی که می خواهید را بدست خواهید آورد. این نوع پرده ها در حالیکه تمایل دارند بسیار اعلاء شوند، بسیاری از برند های عالی وجود دارند که سرویس های خوبی را با قیمت منطقی ارائه می دهند. اگر در این مسیر هستید ما پیشنهاد می کنیم ابتدا نمونه پارچه ها را برای دیدن از آن ها درخواست کنید.


3-3.jpg


3 - استفاده از طرح Vintage(عقب گردی مدرن):


این پارچه پرده ای زیبا برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب الهام گرفته از کار هنری نقاشی منظره در دهه 1800 است. نقاش آن شخصی به نام Anne Sloan بوده است. در این پارچه خلاصه ای از طرح درخت و منظره ها در سه رنگ کلاسیک، سفید قدیمی، خاکستری پاریسی و سبز آمستردامی می بینید که در برابر دیوار تیره بسیار فوق العاده شده است. استفاده از پارچه های کم رنگ به این معناست که به راحتی با انواع کرکره قابل هماهنگ شدن است.


4-2.jpg


4 - استفاده از چند لایه پارچه برای طراحی چند منظوره پنجره:

چرا به دنبال چند لایه پارچه برویم؟ زیرا حس لوکسی را ایجاد می کند حتی اگر مبلغ زیادی بابت پرده ها و کرکره ها نپرداخته باشید. دو نوع پرده انتخاب کنید یکی سفت و سخت و دیگری نرم و نازک و آنها را روی ریل های دوتایی و جداگانه قرار دهید. نتیجه یک چشم انداز بسیار زیبا خواهد بود که نور را فیلتر می کند و حریم شخصی را حفظ می کند و همچنان یک نور ظریف نیز به داخل اتاق راه می دهد.


5-2.jpg


5 -از طریق پارچه های کم رنگ یک محیط آرام بخش در دکوراسیون منزل ایجاد کنید:

اتاق های خواب مکانی برای استراحت هستند. پس پارچه ای برای پرده خود انتخاب کنید که دارای رنگ و طرحی باشد که باعث ایجاد محیطی آرامش بخش می شود. از استفاده از پارچه های نازک و شناور خجالت نکشید- اگر می خواهید جلوی تابش خورشید را بگیرید می توانید آن ها را با پارچه های ضخیم جفت کنید که حالت سایه دار نیز دارند.


6-2.jpg


6 - پذیرفتن طرح ها در پارچه های پرده اتاق خواب:

در یک طرح خنثی، منسوجات به شما این فرصت عالی را می دهند تا یک طرح جسورانه به محیط دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. که راه حلی عالی برای هر کسی است که می خواهد کمی علاقه به یک اتاق خواب اجاره ای ساده تزریق کند. مجموعه ای روشن از پرده ها در طرح و رنگ مورد علاقه خود پیدا کنید و رنگ را توسط سایر لوازم جانبی خود انتخاب کنید.


7-2.jpg


7 -ترکیب مواد برای تاثیر گذاری چشمگیر:

اگر طرح یا رنگ پارچه ای را دوست دارید اما در استفاده از آن محتاط هستید، چرا آن را با سایر مواد خنثی تر مثل پرده های اتاقتان برای تعادل سازی جفت نمی کنید؟ این یک ایده عالی برای آن هایی است که دچار مشکل بودجه نیز هستند، زیرا در استفاده از مواد گران قیمت پرهیز می کنید اما همچنان یک تاثیر قوی می گذارید. برای یک چشم انداز واقعا منحصر به فرد در دکوراسیون منزل، یک سرویس سفارشی را انتخاب کنید که به شما امکان ترکیب و تطابق می دهد.


8-1.jpg


8 -یک پیچ و تاب در سبک اتاق خواب سنتی:


اگر می خواهید مقداری از طرح های مدرن در طرح اتاق خواب سنتی خود بیاورید، در دکوراسیون منزل کلید اصلی در آن است که اطمینان حاصل کنید که یکی از عناصر در طرح پرده شما مقداری قوانین را بشکند. برای مثال به دنبال ترکیب طرح سنتی با یک رنگ عجیب بروید یا یک جفت پرده با طرح کلاسیک را بر روی یک پارچه متفاوت امتحان کنید.


9-1.jpg


9 -استفاده از رنگ های جدید خنثی:

رنگ های خنثی یک حس رومانتیک به اتاق خواب می دهند. صورتی کم رنگ، سفید و خاکستری با تناژ قهوه ای برای اتاق خوابی با محیط آرام مناسب هستند. بنابراین چرا آن ها را وارد رنگ های پرده نکنیم؟ انتخاب پارچه با چنین رنگ هایی برای طراحی نهایی اتاق خواب به همراه یک چراغ در کنار تخت خواب در شب با خود نور ملایمی را به داخل اتاق به همراه می آورد.


10-1.jpg


10 -پرده ها تا روی زمین کشیده شوند:

افتادن پرده تا روی زمین برای ساختن منظره مورد نظرتان در اتاق بسیار مهم است. در حالیکه از دید کاربردی نیاز است که پرده فقط به پایین پنجره روی زمین برسد. این طراحی بسیار به روز و شیک است. حتی باعث می شود هنگامی که پنجره را باز می کنید، قاب دور آن زیباتر به نظر برسد.


11-1.jpg


11 -ترکیب پرده های پنجره های اتاق برای حفظ حریم شخصی:


لایه های پرده با سایر پوشش های پنجره مثل کرکره یا لمینت های مخصوص پنجره باعث ورود ماکسیمم نور مورد نیاز و همچنین حفظ حریم شخصی می شود. اگر به دنبال چشم اندازی زیبا در دکوراسیون منزل خود هستید، نیاز به انتخاب پارچه های سنگین نیست. چرا یک پرده نخی نازک همراه با کرکره انتخاب نکنید که از هر دو نظر سود ببرید؟


12-1.jpg


12 چه اندازه پرده ای برای اتاق خود انتخاب کنید؟

هنگامی که در حال انتخاب برای پرده اتاق خود هستید، اندازه و شکل پنجره را نیز در نظر بگیرید. فاکتور اندازه اتاق هم در نظر داشته باشید زیرا پرده های بزرگ باعث می شود اتاق کوچکتر به نظر برسد. اگر پنجره اتاقتان به صورت عقب رفته است نیاز است که پرده را کمی پهن تر انتخاب کنید تا تمام اطراف پنجره را بپوشاند، اگر پنجره های طویل دارید فراموش نکنید که پرده را چند سانتی متر بلند تر از سایز پنجره ها اندازه بگیرید. بخاطر داشته باشید که انتخاب پرده هایی که کمی تا روی زمین می آیند باعث ایجاد احساس آرامش و همچنین لوکس شدن بیشتر اتاق می شود.


15-1.jpg

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

هدف از ارائه ی این مطلب بررسی راه هایی است که با چیدمان اصولی فضاهای دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک امروزی کاربردی تر و بزرگ تر نشان داده شوند. زندگی در یک خانه کوچک همه چیز را به برنامه ریزی نیازمند می کند. برنامه ریزی برای فضا های پرت، برنامه ریزی برای ذخیره سازی، برنامه ریزی دکور و برنامه ریزی طرح که افراد در آن فضا احساس آرامش و راحتی داشته باشند و افزون بر آن فضای خسته کننده ای نباشد.


-بندی-خنثی.jpg


-رنگ بندی خنثی یا ضعیف

اگر می خواهید فضای اتاق یا خانه تان را بزرگ تر جلوه دهید باید از الگوی تک رنگی در دکوراسیون منزل استفاده کنید؛ یعنی تنها از یک رنگ یک دست و ثابت برای رنگ آمیزی دیوارها و کفپوش و حتی فرش استفاده کنید و بهتر است از رنگ های خنثی استفاده شود. رنگ های مشکی، سفید، خاکستری، بژ، قهوه ای، شیری، برنزی، نقره ای و طلایی در طیف های مختلف از رنگ های خنثی هستند.


-چیدمان ساده برای فضای کوچک

برای چیدمان این فضا ها سمت سبک های سنتی و کلاسیک نروید، زیرا زندگی در این فضا ها برای شما سخت خواهد شد. معمولا سبک های مینیمال و ساده تر برای خانه های کوچک پیشنهاد می شود، زیرا تاکید این سبک ها بر راحتی و کاربردی بودن می باشد. شما در یک خانه کوچک نمی توانید چندین دست مبلمان بگذارید، شاید بطور کلی بتوانید یک دست مبل بگذارید، حال شما بیشتر وقتتان را روی این مبلمان می گذرانید و اندکی هم برای زمانی که میهمان می آید، در نتیجه انتخاب مبلمان راحتی و ساده با رنگ های روشن گزینه ای مناسب می باشد.

 

-برای-فضای-کوچک-دکوراسیون-منزل.jpg

 

-پرده های رنگ روشن و ساده

پیشنهاد شده که پرده های رنگ روشن و ساده استفاده بشه و اینکه پرده ها از سقف تا کف رو در بر بگیره تا دیوارها را بلند تر و فضا را بزرگ تر نشان دهد.


-با-طرح-ساده.png


-رنگ-روشن.png


-موادی را انتخاب کنید که مانع دید و بینایی نشوند.

میتوانید از یک میز پیش دستی مشبک بافت و یا شیشه ای با عملکرد، بدون وزن بصری استفاده کنید تا دکوراسیون منزل شما بازتر دیده شود.

-استفاده از نور زیاد در دکوراسیون داخلی باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شود.


-پنجره های بزرگ سراسری و درها و دیوارهای شیشه کاری شده فضا را نورانی می کند و به لحاظ روانشناسی فضا را بزرگ تر جلوه می دهند.


-تعداد وسایل را به حداقل برسانید.

وسایل غیر کاربردی و غیر استفاده را از دکوراسیون حذف کنید.


-درهم ریختگی و شلوغی فضا را کوچک تر نشان می دهد.

نظم و هماهنگی در چیدمان، فضا را بزرگ تر جلوه می دهد؛ به عنوان نمونه اگر در فضای نشیمن کتابخانه ای وجود دارد بهتر است که رنگ جلد کتاب هایی را که با هم از یک طیف رنگی هستند کنار یکدیگر قرار دهید(مانند مداد رنگی) تا به این روش در کتابخانه نظم بر قرار شود.


-استفاده از آیینه

ایجاد توهم یک اتاق بزرگ با اضافه کردن آینه به دکوراسیون منزل ممکن می شود و استفاده از آینه های متعدد در دکوراسیون نیز برای تشدید و تقویت نورپردازی خانه، یک ترفند بسیار مفید به شمار می آید که توصیه می کنیم شما آن را در نظر داشته باشید.


-در-دکوراسیون-داخلی.jpg

-در-دکوراسیون-منزل.jpg


-موادی را انتخاب کنید که مانع دید و بینایی نشوند.

میتوانید از یک میز پیش دستی مشبک بافت و یا شیشه ای با عملکرد، بدون وزن بصری استفاده کنید تا دکوراسیون منزل شما بازتر دیده شود.

 

-مشبک-در-دکوراسیون-داخلی.png

 

-مبل و صندلی با تکیه گاه کوتاه

برای خانه های کوچک که بطور معمول سقف های کوتاه هم دارند توصیه می شود از مبل هایی با تکیه گاه کوتاه استفاده کنید تا سقف، بلند تر و در نتیجه فضا بزرگ تر به نظر بیاید.


-از-مبل-با-تکیه-گاه-کوتاه.png

 

-از-مبل-کوتاه-در-دکوراسیون-داخلی.png


-نمایش بعضی از پایه ها

راه دیگری برای ایجاد توهم یک فضای بزرگتر، حفظ فضای باز به همان اندازه است که ممکن است باز شود. این اجازه می دهد تا برای جریان رفت و آمد آسان، و آن را به یک نگاه پاک و بدون درهم ریختگی کمک می کند. به عنوان مثال، صاحبان این آپارتمان با انتخاب مبلمان پایه دار برای اتاق نشیمن احساس نور و مبلمانی شناور ایجاد کردند. اثاثه ی ضخیم با دامن هایی که به کف اتاق افتادن، تمایل بصری را مسدود می کنند. حتی مرکز پذیرایی بر روی پاهای چوبی باریک قرار دارد، به طوری که به نظر می رسد در بالای کف چوب جنگلی قرار دارد.

 

-با-پایه-های-ظریف.jpg

 

-میز جلوی مبل دو یا چند تکه

پیشنهاد می شود از میز های جلو مبلی کوچک استفاده کنید و به جای یک میز از دو تا استفاده شود که بهتر هست، نسبت به هم اختلاف ارتفاع داشته باشند تا زمانی که نیازی به استفاده از میز نیست زیر یکدیگر قرار بگیرند و تراکم فضا را کم تر کند.


-مبلی-در-دکوراسیون-داخلی-کوچک.jpg

-مبلی-چند-تیکه-در-دکوراسیون-منزل.png


-استفاده از تاب و بانوج

طبق نظر سایت house beautiful استفاده از تاب و بانوج به افرادی که خانه ی کوچک دارند توصیه شده است و در مورد آن گفته شده که فضایی از سطح خانه را اشغال نمی کند و درعین حال یک صندلی به فضا اضافه شده است.


-های-بانوج-های-مختلف.jpg


-در-دکوراسیون-منزل.png


-میز غذا خوری مجزا را حذف کنید.

می توانید با پهن تر کردن رویه ی اوپن سطح رو بزرگ تر کنید و از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید و یا اگر در آشپزخانه جزیره دارید از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید و دیگر در فضای نشیمن و یا پذیرایی از میز غذاخوری استفاده نکنید. برای صندلی کنار اوپن هم بهتر هست که پشتی نداشته باشند اما زمانی که میز مجزا برای غذاخوری ندارید بهتر هست که پشتی داشته باشند تا راحت تر باشند.


-غذا-خوری-در-دکوراسیون-منزل.jpg


-به-عنوان-میز-غذا-خوری-در-دکوراسیون-داخلی.jpg


- فضا را انعطاف پذیر کنید.

در نشیمن یا ناهار خوری این آپارتمان، میز پیش دستی در صورتی که مورد نیاز باشد بر روی پایه فلزی آن بالا می آید و یک میز غذاخوری یا حتی یک بار می شود. این میز بر روی چرخ ها است، بنابراین می توان آن را در هر کجا در اتاق جا به جا کرد. چهار پایه ها همچنین می توانند برای اجتماع صندلی شوند.

 

-چند-کاره-در-دکوراسیون-منزل.jpg

 

-خطوط عمودی، چشم ها را به سمت بالا هدایت می کند و ارتفاع فضا را بیشتر نشان می دهد.-خطوط افقی، پهنا و عرض را بیشتر نشان می دهند.-اگر رنگ سقف یا کف تیره باشد ارتفاع کوتاه تر به نظر می رسد.-جلوی پنجره ها را باز گذاشته تا فضا بازتر، زیباتر و بزرگ تر نشان داده شود. در قوانین مبلمان باید اثاثیه با دیوارها فاصله داشته باشند، بنابراین با باز گذاشتن بخشی از کف و با دیده شدن گوشه های اتاق فضا را بزرگ تر نشان دهید.

-پوشاندن کف تمامی اتاق ها با کفپوشی یک دست و یک رنگ

نیز راهی برای بزرگ تر جلوه دادن فضای یک خانه است. برای مثال می توانید کف تمامی اتاق ها را با کفپوش چوبی، پارکت یا سرامیک بپوشانید و این کفپوش را از اتاق خواب به هال و پذیرایی ادامه دهید.


- موارد استفاده نشده را حذف کنید.

وسایل و چیزهایی که از آن ها استفاده نمی کنید اگر قابل هدیه دادن هستند، آنها را به دیگران بدهید در غیر این صورت آنها را دور بریزید.


نتیجه:

موارد مطرح شده در این مقاله بیشتر شامل فضای نشیمن و پذیرایی می باشد و توصیه هایی می باشد که با رعایت آنها از نظر روانشناسی فضای مورد استفاده کاربردی تر و بزرگ تر دیده خواهد شد. درجمع بندی باید گفت زندگی در یک خانه کوچک اغلب به معنای ترکیب چندین کارکرد در یک فضا است، بنابراین مبلمانی انتخاب کنید که به تمام خواسته های مورد نیاز شما پاسخگو باشد.

 

-داخلی-منزل-1.jpg

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

سبک نئوکلاسیک ریشه در قرن 18 میلادی در اروپا دارد. این سبک الهام گرفته از دکوراسیون داخلی در یونان باستان و روم است. این سبک یک پاسخ به سبک روکو و باروک است که در زمان خود بسیار محبوب بوده است. اگرچه این سبک سعی داشته "خلوص" هنر رومی و یونانی را بازگرداند، بسیاری از عناصر این سبک به دوره لوئیس شانزدهم برمی گردد. این مطلب برخی عناصر رایج در سبک نئوکلاسیک را که باعث شده این سبک کنار یکدیگر جمع شود و یک فضای زیبا را بوجود بیاورد را به ما خواهد گفت.


رنگ:

سبک نئوکلاسیک بطور کلی از رنگ های روشن و رنگ های کرمی برای دیوار استفاده می کند. و از رنگ های ملایم برای برجسته سازی آن استفاده می کند. رنگ های سفید، انواع خاکستری و تناژهای کم رنگ از آبی، سبز و زرد همگی در این سبک تاثیر گذار هستند. تناژهایی از سنگ های عتیقه نیز یک دیدی کلاسیک و معتبر به محیط می دهند. این موضوع مهم است که تضاد بین رنگ زمینه و رنگ هایی که برای تاثیر گذاری بیش تر استفاده می شوند را حفظ کرد. این یک مثال تاثیر گذار از استفاده از رنگ سنگ در ترکیب همراه با تناژ کم رنگی از سبز است.

 

1-7.jpg

 

مبلمان:

مبلمان در سبک نئوکلاسیک می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. اقتباس های اولیه این سبک به طور مستقیم از انواع مبلمان در دوره لوئیس شانزدهم بوده است. مبلمان های سبک باروک و روکو با خطوط منحنی و طرح های عجیب و غریب می تواند به یک اتاق حالت تشریفاتی اضافه کند. امروزه اغلب مبلمان را با قاب های ساده چوبی و طرح های ساده انجام می دهند. با این وجود تا جایی که سازگار باشد از مبلمان های امروزی نیز می توان استفاده کرد. مثال زیر نشان می دهد که در دکوراسیون منزل چگونه مبلمان مدرن می تواند یک محیط گرم و راحتی را ایجاد کند.

 

2-5.jpg

 

دکوراسیون:

دکوراسیون در سبک نئوکلاسیک رویکردی به عناصر رومی و یونان باستان دارد، با این وجود عناصر باروک فرانسوی و روکو نیز در آن جایگزین می شود. ستون ها و جرزهای چهارگوش می توانند با خود حس کلاسیک و شیک بودن به اتاق های نئوکلاسیک بدهند. برای اضافه کردن یک محیط فرانسوی، قالب سازی دیوارها، پانل ها وکنگره های چهارگوش لبه قرنیس می توانند موثر باشند. به اتاق ها با کمی گلدان، کوزه و لوسترهای ساده کمی چاشنی اضافه کنید تا ظاهرش کامل شود.

 

3-4.jpg

 

گرایش:

بسیاری از دکوراتور ها در تلاش برای استفاده از سبک نئوکلاسیک هستند. برخی از بهترین عناصر در این سبک شامل تصویر پس زمینه دلفریب ایتالیایی بر روی کاغذ دیواری هاست. در اقتباس مدرن نئوکلاسیک استفاده از چراغ های LED در سقف نیز محبوب واقع شده است. اگرچه این دکوراسیون مدرن ممکن است از سنت های سبک نئوکلاسیک بوده باشد، اما قادر به ایجاد فضای جدید و شاداب هستند. این مثال های بعدی این موضوع را دقیقا نشان می دهد.

 

4-3.jpg

 

 

5-3.jpg

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

رنگ ها به طور تصادفی استفاده نمی شود. زمانی که ما در مورد رنگ های طراحی داخلی در دکوراسیون منزلصحبت می کنیم، در نگاه اول ممکن است فکر کنیم، بطور مثال انتخاب رنگ‌ها برای یک اتاق نشیمن و یا برای کل خانه بسیار آسان است، زیرا ما آنچه را که دوست داریم، انتخاب می کنیم. در بسیاری از موارد نتایج بسیار خوب است، اما در بسیاری از موارد در دکوراسیون منزل اگر شما هیچ چیز در مورد رنگ و این‌که چه ترکیبی برای سبک خانه شما بزرگ به نظر می رسد را نمی دانید، نتایج ممکن است چیزی مشترک با ظاهر حرفه ای نداشته باشد.

 

untitled11.jpg

 

در بسیاری از موارد کسانی که طراحان داخلی هستند دانش جامعی در مورد رنگ‌ها دارند، به خوبی می دانند که چه رنگ خاصی متعلق به کدام رده است، چه رنگ هایی مناسب برای ترکیب و بیشتر از همه اثرات روانی یک رنگ و یا دیگر رنگ‌ها و آنچه به منظور به دست آوردن نتیجه مورد نظر متناسب‌تر است. ما همیشه این ایده را دوست داریم که با اضافه کردن یک رنگ خاص و یا ترکیبی از رنگ‌ها، شما به سادگی می توانید خلق و خوی خود را تغییر دهید، اتاق خود را با ایجاد توهم نوری، کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید. بنابراین، ابتدا باید بدانیم که ما سه رنگ اصلی داریم: زرد ، قرمز و آبی. هنگامی که ما این رنگ‌های اولیه را با هم ترکیب می کنیم، رنگ های ثانویه را می گیریم: زرد و آبی سبز ، زرد و قرمز نارنجی ، آبی و قرمز بنفش را تشکیل می دهند. از مخلوط کردن رنگ‌های اولیه با آنهایی که ثانویه هستند، سایه‌ای از رنگ‌های مختلف که با نام رنگ‌های سوم شناخته می شوند، بدست می آید. رنگ‌های مکمل در گراف مخالف یکدیگر هستند. هر جفت از رنگ‌های مکمل یکدیگر، یک رنگ خنثی تولید می کند. هر فرد رنگ سرد یا گرم را درک می کند. اگر شما نمودار رنگ را ببینید، معمولا رنگ‌های سرد در سمت رنگ آبی و سبز هستند و رنگ‌های گرم در سمت زرد و نارنجی هستند. رنگ‌ها به ما یک حالت خاص از ذهن می دهند، می توانند ما را تقویت و تشویق کنند، می توانند به ما احساس امنیت، آرامش و استراحت بدهند، می توانند توانایی تمرکز و یا به یاد داشتن چیزهای دلپذیر را افزایش دهند، همچنین رنگ‌هایی وجود دارند که ما را افسرده می کنند و اجازه می دهند ما چیزهای غم انگیز را به یاد داشته باشیم، می توانند خسته کننده و یا پس از مدتی به تحریک کننده، تبدیل می شوند. ما باید این موارد را زمانی حساب کنیم که رنگ‌ها را انتخاب می کنیم. در نهایت ما هستیم که در خانه می مانیم و داشتن احساس خوب در مورد آن، بیشتر مهم است.


3 نکته را در هنگام انتخاب رنگ خود در نظر بگیرید :

1 -ما فکر می کنیم در مورد اینکه چه مدت و چه زمانی از روز را ما در آن فضا صرف می کنیم، در آن اتاق چه فعالیت هایی برگزار خواهد شد و می خواهیم خلق و خوی ما برای القاء رنگ استفاده شود.

2. شما باید ببینید که ورود نور خورشید به اتاق در چه زمانی از روز، صبح، بعد از ظهر، در طول روز و یا در همه روز اتفاق می افتد(این به موقعیت اتاق بستگی دارد).

3 - ببینید که چقدر اتاق بزرگ است. با توجه به این، از رنگ های روشن‌تر و یا تیره‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن احساس فضای بیشتر و رنگ‌های تیره‌تر و یا گرم باعث می شود اتاق کوچک‌تر به نظر برسد.

درک مردم از رنگ‌ها متفاوت است. به طور کلی، آنها به رنگ‌ها به همان شیوه پاسخ می دهند، اما اثرات برای هر فرد یکسان نخواهد بود. به عنوان مثال، یک رنگ خاص می تواند در ناخودآگاه شما برخی از خاطرات و یا احساسات را بیدار کند، این می تواند برای شخص دیگری رخ دهد، اما احساس و خاطرات متفاوت است. یکی دیگر از نمونه‌ها رنگ سیاه خواهد بود که در بسیاری از جوامع آن را با عزاداری و یا چیزی غمگین می شناسند، در حالی که توسط دیگران ممکن است پسندیده شود و احساس خوبی با آن داشته باشند. استفاده از روانشناسی رنگ، طراحی داخلی را تضمین نمی کند که هر فرد در خانه‌اش دقیقا همان احساسی را که می خواهد، داشته باشد.

من برخی از اثرات روانی رنگ‌ها مانند قهوه‌ای، سفید، خاکستری، سیاه و سفید، زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش، آبی و سبز را توصیف می کنم.


رنگ قهوه ای

با رنگ قهوه‌ای، شما می توانید احساس طبیعی بودن و راحتی را به خانه خود القا کنید. قهوه‌ای معمولا از رنگ‌ها و فام های زیر تشکیل شده است: سیاه و سفید، زرد، خاکستری، سبز، قرمز یا نارنجی و حتی بنفش. از آنجا که آن را مخلوطی که از چند رنگ ساخته شده است، قهوه‌ای را در هر جای دیگری در نمودار رنگ یافت نمی شود و اغلب یک رنگ خنثی در نظر گرفته می شود. رنگ قهوه ای می تواند بسیار خوشایند باشد اگر ما به شکلات، قهوه و کیک فکر کنیم. این رنگ اغلب در طبیعت یافت می شود. تقریبا هر گیاهی را ما پیدا کنیم، در آن رنگ قهوه ای است. در بسیاری از نقاط، قهوه ای رنگ زمین است. بنابراین قهوه‌ای می تواند به ما احساس امنیت و ثبات بدهد. در ترتیبات داخلی، با قهوه‌ای می توانید عمق و گرما اضافه کنید. به طرح های رنگی خنثی، شما می توانید کمی قهوه ای اضافه کنید تا آنها را بیشتر استقبال کنند. پس از اتمام مبلمان و کف پارکت زیبا و یا رنگ‌های طبیعی می تواند بسیار خوب و خوش سلیقه باشد، یا اگر شما نمی توانید از چوب استفاده کنید و یا پارچه پشمی در فام های طبیعی از قهوه ای یک اثر روستایی دلپذیر ایجاد کنید.

-داخلی-با-تنالیته-قهوه-ای.jpg

-منزل-با-رنگ-قهوه-ای.jpg


رنگ سفید

استفاده از اثرات روانی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه برای شما یک ظاهر با طراوت و تمیز ایجاد می کند. مردم چیزهای مختلفی را به رنگ سفید مرتبط کرده‌اند. سفید برای ایجاد یک ظاهر روح، آرام و خالص استفاده شده است. اگر در یک اتاق که بر روی دیوارها رنگ سفید استفاده می شود، مبلمان یا کف سفید ممکن است این تصور که آن را بسیار بالاتر از آن چیزی که هست نمایان کند و می تواند حس طراوت را تقویت کند. اگر شما اتاق بسیار رنگارنگ نمی خواهید، شما می توانید سفید را در ترکیب با دیگر رنگ های خنثی استفاده کنید. سیاه، قهوه ای یا خاکستری با رنگ سفید بسیار خوب است. برای استفاده از اثرات روانی از رنگ سفید، شما باید آن را بسیار استفاده کنید، فقط برای تاکید بر چیزهای خاص، مانند قاب پنجره ها و درها.

-داخلی-سفید.jpg

-منزل-به-رنگ-سفید.jpg


رنگ خاکستری

خاکستری داخلی یک تشریفات است با ظرافت ظریف بدون اینکه بیش از حد محافظه کار باشد. اثر رنگ خاکستری بسیار زیاد بر روی سایه رنگی که شما استفاده می کنید بستگی دارد. مثلا، اگر خاکستری تا به رنگ زرد ممکن است افسرده کننده باشد، به خصوص اگر شما چیزهایی در اتاق در فام های مختلف قهوه ای داشته باشید. اما یک سایه زیبا از خاکستری ، در ترکیب با رنگ سفید بسیار روشن ، می تواند ظاهر تمیز و با طراوت ایجاد کنید. اگر شما بیش از حد از مناطق خاکستری استفاده کنید، غالب خواهد شد و یک محیط خسته کننده ایجاد می شود.


-طوسی.jpg

-داخلی-به-رنگ-طوسی.jpg


رنگ سیاه

استفاده از اثرات روانی رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون منزل برای ایجاد یک جنبه ظریف و جسورانه برای خانه شما می تواند زیبا باشد. اگر شما از آن در راه هوشمندانه استفاده کنید، سیاه یک فضای ظریف و پیچیده به طراحی داخلی می دهد. اگر آن را در نور یا رنگ پس زمینه خنثی قرار دهید، همه چیز سیاه و سفید خواهد شد. رنگ سیاه ایده آل است تا چیزهای خاصی را در یک اتاق به ارمغان بیاورد. اکثر افراد آن را با مرگ، عزاداری، بیوه و به طور کلی با موارد رسمی و جدی مرتبط می دانند. در نتیجه، استفاده بیش از حد سیاه و سفید توصیه نمی شود، اما تنها برای برجسته کردن چیزهای خاصی مانند قاب‌های عکس، میز‌های کوچک و غیره مناسب می باشد.


-منزل-با-رنگ-مشکی.jpg

-سیاه.jpg


رنگ زرد

استفاده از جلوه های رنگی زرد روشن و خوشبینانه برای فضا منزل شما ممکن است مفید باشد. اثر رنگ زرد با تفاوت های ظریف آن متفاوت است. زرد کم رنگ اعمال شده بر روی دیوار یا سقف می تواند نور آفتاب کمی در خانه را برای شما به ارمغان بیاورد، در حالی که زرد تیره‌تر ممکن است بعد از مدتی فضای شما را خفه کند. اگر نمی خواهید از آن در دیوار استفاده کنید، می توانید از اثرات روانی آن در راه های دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال ، زرد فوق العاده است برای چیزهای ایستاده. شما می توانید مقدار کمتری از لوازم جانبی زرد، گل و یا تصاویر استفاده کنید.


-داخلی-زرد.jpg

-منزل-زرد.jpg

رنگ قرمز

استفاده از قرمز به یک جنبه تشدید شده و تحریک شده برای اتاق شما می باشد. رنگ قرمز اغلب یک تهدید را نشان می دهد، آن را افزایش ضربان قلب و خون اما با یک سایه گرمتر شما می توانید احساس بسیار خوبی پیدا کنید. اتاقی با رنگ قرمز می تواند سطح شور و شوق را افزایش دهد. مانند نارنجی، قرمز شناخته شده است برای افزایش اشتها و در نتیجه به طور گسترده ای در آشپزخانه استفاده می شود.


-منزل-قرمز.jpg

-منزل-به-رنگ-قرمز.jpg


رنگ صورتی

شما می توانید از رنگ صورتی برای ایجاد یک فضای تازه و خوب در خانه استفاده کنید. در بسیاری از کشورها، رنگ صورتی به عنوان یک رنگ زنانه دیده می شود و آن است که اغلب با همه چیز مربوط به دختران مرتبط می شود. به طور کلی، مورد استفاده در طراحی داخلی، اثرات روانی رنگ صورتی تسکین دهنده و راحت است. برخی از فام های صورتی تازه و شیرینی در آنها است که می تواند با شیرینی همراه باشد.


-منزل-صورتی.jpg

-منزل-صورتی-رنگ.jpg



رنگ بنفش

استفاده از اثرات روانی رنگ بنفش برای ایجاد یک محیط لوکس و گران قیمت به خانه شما بسیار موثر است. اگر آن را به یک سایه مایل به آبی متمایل کرد، می توان آن را بی سر و صدا و آرام کرد و فضا پر از رمز و راز می شود. فام های مایل به قرمز جلب توجه بیشتری می کنند و بر اتاق تسلط دارند. رنگ ارغوانی دارای شهرت طولانی از حق امتیاز و قدرت است.


-منزل-بنفش.jpg

-داخلی-بنفش.jpg


رنگ آبی

با رنگ آبی شما می توانید یک نگاه سرد و روشن ایجاد کنید. در طراحی داخلی، شما می توانید از آبی برای ایجاد یک فضای کار و مراقبه استفاده کنید. رنگ آبی به کاهش فشار خون و ضربان قلب نشان داده شده است. برای طراحی فضای داخلی برای بزرگنمایی اتاق توسط سایه بسیار سبک آبی از آن استفاده می شود. شما می توانید از آبی برای خنک کردن یک اتاق با خورشید و گرما بسیار استفاده کنید. اگر در آشپزخانه استفاده می شود، رنگ، مبلمان و یا ظروف، رنگ آبی است می توان گفت: برای کاهش اشتها و کاهش وزن شما می تواند مفید باشد.


-منزل-آبی.jpg

-منزل-به-رنگ-آبی.jpg


رنگ سبز

استفاده از اثرات روانی رنگ سبز برای ایجاد یک فضای آرام و آرامش بخش در خانه شما خیلی مناسب می باشد. اثرات روانی رنگ سبز، شبیه به کسانی که از آبی استفاده می کنند، سبز به عنوان آرامش و روشنی درک می شود. سبز بسیار تسکین دهنده به چشم و تفاوت‌های بسیار ظریفی از طبیعت به ما می دهد. بهترین راه برای استفاده از سبز در طراحی داخلی است به ترکیب چند رنگ، یا سبز ترکیب با رنگ های دیگر.


-داخلی-سبز-1.jpg

-سبز.jpg

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

زیبایی و شفافیت در طراحی این 5 خانه یک کلید مهم است که ایده هایی از طراحی داخلی سبک نئوکلاسیک و هنر را به خود به همراه دارند. این ها قطعات سنتی الهام گرفته شده با عناصر مدرن برای ایجاد فضاهای زنده که همراه با صفت مختص به خود و ظرافت جمع آوری شده اند. مبلمان های طرح معاصر و میزهای ناهار خوری، طراحی راه پله های براق و مخزن های مواج، دکوراسیون قدیمی را قطع کرده تا یک قطعه غیر منتظره به آن اضافه کند. مشاهده کنید که چگونه این صفحات مزین شده یک اتحاد چشمگیر همراه با سنگ های مرمر صیقلی، آجرهای هندسی و طراحی کف زمین بوجود آورده است. چراغ های آویز به یک فضای باز تسلط پیدا می کنند و می توانند به اتاق یک حالت درام (نمایشی) بدهند.


222.jpg


این خانه در لیتوانی دارای طراحی اتاق نشیمن خیره کننده ای است که شامل یک صفحه چوبی و یک مثال عظیم از هنر نئوکلاسیک است. این قطعه با استفاده از به روز کردن نقاشی از طریق طنز آمیز کردن آن از سبک نئو کلاسیک الهام گرفته است. در ادامه اتاق های نشیمن بیش تری همراه با هنر های روی دیوار آن ببینید.

یک شومینه زینتی همراه با طراحی طلایی و سفید طریف، گوشه ای از اتاق را روشن کرده است.

منطقه ای وسیع از فرش باعث شده است تا کل سالن را یکجا گرد هم بیاورد و بگونه ای مانند یک جزیره دنج برای مبلمان، میز و صندلی ها شده است.


333.jpg

555.jpg


دو تناژ مختلف از رنگ خاکستری در پرده ها برای پوشاندن یک پنجره وسیع بکار گرفته شده اند تا انسداد رنگ ها را از بین ببرند.

یک چراغ باریک زمینی بین دو صندلی قرار دارد.

در میان سالن یک راه پله مدرن پشت نرده های شیشه ای برای راه یافتن به طبقه ای دیگر قرار دارد.


666.jpg

777.jpg

در کنار پله ها آشپزخانه قرار دارد. کابینت های تمام مشکی کل دیوار را در بر گرفته است در حالیکه در سمت مخالف آن یک دیوار تمام سفید قرار دارد.

و کنار آشپزخانه یک اتاق ناهار خوری مجلل قرار دارد.


888.png

999.jpg

در چراغ آویز در بالای میز ناهار خوری قرار دارد که حالتی مدرن، شناور و سفید دارند.

و اتاق ناهار خوری به طور کامل به سمت اتاق نشیمن باز است.


1111.jpg


1000.jpg


صفحات چوبی دکوری بیش تری پشت قسمت ناهار خوری قرار دارد که درست در کنار سنگ های مرمر سفید آشپزخانه بالا رفته اند. معماری کف زمین با تنا/ز های طبیعی روی دیوار هماهنگ شده است.

هاله های نوری که در لبه پله ها طراحی شده است بر روی سنگ های مرمر منعکس شده است.

در قسمتی از دیوار سفید آشپزخانه، کابینت های مشکی وجود دارند که داخل آن ها کلکسیونی گسترده از لیوان های مشروب قرار دارد.


2222.jpg

3333.jpg

این سرویس بهداشتی کوچک نیز دارای طراحی لوکس است که در آن یک مجسمه وجود دارد که نشانه از سبک نئوکلاسیک دارد.

 

4444.jpg

 

این دومین طرح از سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون منزل نیز دارای صفحه مزین شده ی بزرگی بر روی دیوار است. اما با احساسی روشن تر و پر روح تر. مبلمان خاکستری در مقابل یک دیوار سفید قرار دارد و کوسن های تک رنگ بر روی آن باعث شده تا عناصر این اتاق به یکدیگر بپیوندند. وجود گیاه در اتاق باعث اوردن رنگ و سر زندگی به طرح اتاق شده است. گیاهی که در این عکس می بینید "پنیر سوئیسی" نام دارد.


استفاده از لوستر هندسی باعث اتصال فضای سنتی به فضای مدرن شده است. یک جفت میز قهوه خوری روی یک فرش مخملی قرار گرفته است که با رنگ طلایی چراغ هماهنگ است.


5555.jpg

6666.jpg

یک چراغ هندسی دیگر بالای میز ناهار خوری در طرف دیگر اتاق قرار دارد. یک کاسه ساده سیمی و شیشه هایی که به عنوان جا شمعی هستند بر روی میز ناهار خوری قرار دارند.

همینطور مجسمه هایی با طرح حیوانات بر روی میز گرانیتی قرار دارند.


7777.jpg


8888.jpg

در سومین خانه، یک لوستر مدرن از یک سقف گچ کاری شده آویزان شده است که اطراف سیم لوستر نیز گچ کاری های گل رز قرار دارد.

و یک لامپ زمینی کوچک و باریک کنار مبلمانی به رنگ سبز زمردی قرار گرفته است که با کوسن های یک رنگ به چشم می آیند.

9999.jpg

10-2.jpg

در گوشه، یک صندلی چوبی برای قرار دادن تعدادی کتاب کنار دست قرار دارند.

همانطورکه مشاهده می کنید در دکوراسیون منزل در این اتاق خواب یک میز کوچک چوبی کنار تخت قرار دارد که روی آن گلدانی قرار دارد که با تصویر روی دیوار هماهنگ شده است.


11-3.jpg


12-2.jpg

چهارمین طراحی یک فضای غیر عادی با بسیاری از ویژگی های طراحی منحصر به فرد است.

اضافه کردن مجسمه ها به خانه شخصیت می دهد، مثل این دو مجسمه حیوان بر روی میز قهوه خوری که مشاهده می کنید

 

13-2.jpg

 

چهارمین طراحی یک فضای غیر عادی با بسیاری از ویژگی های طراحی منحصر به فرد است.

اضافه کردن مجسمه ها به خانه شخصیت می دهد، مثل این دو مجسمه حیوان بر روی میز قهوه خوری که مشاهده می کنید

 

13-2.jpg

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

دیدن اینکه چرا مسئولیت بازسازی یک آشپزخانه یکی از مورد بحث ترین موضوعات در طراحی داخلی است زیاد دشوار نیست. اینگونه پروژه ها بسیار هزینه بر و وقت گیر هستند درحالیکه در آخر می بینیم ارزشش را داشت. بدون شک می توان گفت اگر شما قصد انجام چنین کاری را دارید حتما می خواهید به درستی انجام شود.

با توجه به این ، ما تصمیم گرفته ایم این موضوع را به متخصصان بسپاریم. ما از دکوراسیون داخلی خواسته ایم تا نکات مورد علاقه خود را درباره بازسازی آشپزخانه با ما به اشتراک بگذارند.

برای یافتن پاسخ سوالات خود در این باره ادامه مطلب را بخوانید، ممکن است شانس به شما روی کند و تجربیات آن ها برای بازسازی آشپزخانه به شما کمک کند.

 

kitchen-weathered-cabinets.jpg

 

1- بدانید که چگونه از آشپزخانه خود استفاده می کنید:

اولین قدم در بازسازی این است که بدانید هنگام آشپزی چه چیزی برای شما اهمیت دارد. آیا لوازم گران قیمت مورد نیازتان است؟ گاز را ترجیح می دهید یا وسایل برقی؟ آیا غذاهای زیادی می پزید یا هنگام آشپزی از ادویه جات زیادی استفاده می کنید که به یک هود یا تهویه نیاز دارید؟ آیا هنگام آشپزی می خواهید چاقو ها در سمت چپ شما باشند یا راست؟ آیا شیرینی پزی می کنید و نیاز دارید وسایل مربوط به آن نزدیک اجاق باشد؟

قبل از شروع تعمیرات، اطمینان حاصل کنید که طرح جامعی برای آن دارید که آشپزخانه جدید شما بتواند نیازهایتان را برآورده کند. همانطور که در حال آشپزی هستید شما هم سوالات بالا را از خود بپرسید. از تمام سوالات یا حتی آزار و اذیت هایی که فضای کنونی برای شما دارد یادداشتی تهیه کنید که شامل تمام نیازهایی که محیط جدید لازم دارد خواهد بود.

 

kitchen-wooden-island.jpg

 

2- ترکیب را همانطور که هست حفظ کنید:


لوازم لوله کشی را همان جایی که هست حفظ کنید. زیرا هربار که می خواهید لوله کشی جدید انجام دهید، مبلغ بسیار بالایی باید بپردازید. بخصوص اگر مشتری ها در سطح بودجه ی پایینی هستند، پیشنهاد ما به آن ها این خواهد بود که به لوله کشی ها دست نزنند.

طرفداران برنامه ی " بهسازی خانه" این حقیقت را در جادوی تلویزیون به گونه ای نشان می دهند که گویی تغییر لوله کشی می تواند کار خوبی باشد، در واقعیت قطعا این گونه نیست. از هر 12 مقاله ای که ارسال می شود، این نکته ای است که غالبا در آن تکرار می کنیم. مشخصا این بودجه ی شماست که به شما دیکته می کند که آیا می توانید لوله کشی را تغییر دهید یا خیر. اما اگر قصد صرفه جویی دارید، این هزینه را دست کم نگیرید. اطمینان حاصل کنید با چند طراح و مشاور صحبت کرده اید و نکات را به اندازه کافی می دانید تا بتوانید با دیدی واقع گرایانه از هزینه ها،بازسازی را انجام دهید.

 

kitchen-contrast.jpg

 

3- ترکیب رنگ های متنوع:

استفاده از رنگ های متضاد در دیوار ها، روی میز ها و زمین به درک عمق در محیط کمک می کند و یک خط دید واضح هنگامی که در آشپزخانه راه می روید بخصوص در مناطقی که کار می کنید ایجاد خواهد کرد.

در دکوراسیون منزل انتخاب رنگ های متضاد یا حداقل اگر اهل استفاده از رنگ های مختلف نیستید از تناژ های مختلف یک رنگ استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند علاقه بصری زیادی به آشپزخانه اضافه کنید. هنگامی که سراغ پالت رنگ می روید همیشه یک رنگ خنثی و یک رنگ تند یا یک رنگ گرم و یک رنگ سرد انتخاب کنید. علاوه بر آن، یا بر روی کنتراست رنگ یک شیء تمرکز کنید مثل جزیره، یا یک عنصر که کنتراست رنگ را در محیط ادامه دهد. .

 

kitchen-navy.jpg

 

4- صفحه ی پشت گاز یا سینک مخصوص به خودتان را بسازید:

سرامیک های پشت گاز یا سینک را تا سقف ادامه دهید بخصوص هنگامی که فاصله آن بیشتر از 2 متر نیست. در خیلی از خانه های قدیمی این کار رایج بوده است. بردن سرامیک ها به سمت بالا یک دید طویل و بخصوص حالت پولیش (براق ) شده به دیوار می دهد زیرا هیچ فاصله ای بین خود دیوار و پشت سینک یا گاز (بخصوص اگر اطراف پنجره باشد) وجود ندارد. این یک دید عالی و کم هزینه در مقابل هزینه های کل پروژه است. دومین مورد درباره ی این نکته چیست؟ یک صفحه ی دراماتیک پشت سینک یا گاز ایجاد کنید. اگر می خواهید تاثیر واقعا دراماتیکی درآشپزخانه بگذارید این مورد را بخاطر داشته باشید.

 

kitchen-accessories.jpg

 

5- گاهی کوچکترین تغییرات، بیش ترین تاثیرات را می گذارند:

گاهی اوقات موضوع درباره ی یک بازسازی کلی نیست. من سال پیش آشپزخانه خودم را با تعویض میله های بار ، چراغ های آویز و تعویض یک کابینت با قفسه به روز کردم. من از روند BoHo الهام گرفتم و به آشپزخانه معاصر و به روزم یکم احساس طبیعی دادم که آن را گرم و زنده تر نشان دهد.

اگر با خودتان در حال بحث هستید که آیا به یک بازسازی کامل نیاز دارید یا فقط یک به روز رسانی سریع، بهتر است این سوال را از خودتان بپرسید: آیا به کارکرد علاقه مند هستم یا به زیبایی؟

در دکوراسیون منزل هنگامی که مسئله کارکرد است معمولا بازسازی نیاز است. اما اگر این ظاهر آشپزخانه است که نیاز به تازه شدن دارد با عوض کردن چند عنصر با نمونه های به روز تر آن ها می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. مثل همیشه به دنبال لوازم تزئینی مثل پارچه ها و هنر های دیواری برای تجدید سبک خود بروید. این موارد با قیمت نسبتا پایینی می توانند تاثیر بصری بزرگی داشته باشند.

 

kitchen-barn-door.jpg

 

هر طراح عاشقی ارزش یک آشپزخانه خوب را می داند. تنها مشکل این است که گاهی درست انجام دادن آن ممکن است چالش برانگیز شود. در تلاش برای اینکه شما همه ابزار ها را برای ساختن آشپزخانه رویایی خود داشته باشید، از طراحان داخلی درخواست کردیم تا بهترین نکات درباره بازسازی آشپزخانه را در اختیار ما بگذارند. این مطلب را کنار دست خود نگه دارید (که ممکن است لازم شود).


  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

نگاهی به خانه خود بیندازید. به مبلمان و وسایل هر اتاق به دقت نگاه کنید. نگاه خود را به سمت نقاشی های روی دیوار و اشیاء روی میز بیندازید، آیا نیاز است که آن همه وسایل آنجا باشد؟ یا می توانید آن ها را حذف کنید؟ مینیمالیست یعنی همین! امروزه بسیاری از خانه ها به این شیوه طراحی می کنند که خانه شان تمیز و سازمان یافته و به دور از به هم ریختگی باشد. سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیست تمرینی برای خودداری از استفاده از وسایل اضافه در جایی است که فضا، نورپردازی و اشیاء همگی به طور یکسان نقش مهمی را بازی می کنند. این سبک از شما می خواهد که تعداد مبلمان های خود را کم کنید و اشیایی را باقی بگذارید که حداکثر تاثیر را می گذارند. به دور از هر نوع کسل کنندگی، این سبک جسورانه، کاربردی و به شدت خاطره انگیز است. ما 9 نکته برای آن دسته از افرادی که می خواهند سادگی و طراحی خوبی برای تغییر در خانه خود ایجاد کنند در ادامه خواهیم گفت.


- نکته شماره 1 در سبک مینیمالیست: از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید.

رنگ هایی مثل سفید و رنگ های خنثی مثل انواع خاکستری و کرم رنگ های اصلی خانه های مینیمالیست هستند. از رنگ های روشن تر نیز می توانید استفاده کنید، ما پیشنهاد می کنیم از یکی، دو رنگ استفاده کنید و تناژ های آن ها را محدود کنید. تصویر بالا از رنگ های بژ و سفید استفاده کرده تا یک اتاق نشیمن روشن را ایجاد کند. حتی میز غذا خوری مرمر نیز به خاصیت سبک مینیمالیست به محیط اضافه می کند.


- نکته شماره 2 در سبک مینیمالیست: فضاهای خالی و نقاط کانونی.

فضای خالی یک عنصر مهم در سبک مینیمالیست است زیرا باعث می شود فضا و اشیا با یکدیگر در تعامل باشند. تعادل بصری بسیار مهم است و تنها از طریق نقاط کانونی بدست خواهند آمد. نگاه کنید که چطور این سالن نشیمن پر از فضاهای خالی است و هیچ شیء باعث حواس پرتی نمی شود. همزمان، بعضی از وسایل دکوری ضروری خانواده در نقاطی بر روی دیوار قرار دارند.


- نکته شماره 3 در سبک مینیمالیست: وسایل غیر ضروری را حذف و یا تغییر دهید.

داشتن یک خانه مینیمالیست به این معناست که باید با هر نوع به هم ریختگی خداحافظی کنید. و برای این کار باید وسایلی که روی طاقچه یا میزهایتان هستند را تغییر دهید. فقط موارد ضروری را بیرون بگذارید و سایر وسایل را داخل کابینت ها قرار دهید. این آشپزخانه نشان می دهد که فقط بعضی اقلام را روی کانتر گذاشته اند و همچنین انتخاب رنگ سفید با بخش هایی از قرمز باعث شده تا فضا را بزرگتر نشان دهد در حالیکه زیبایی خود را نیز حفظ کرده است.


minimalist-tips-sofa-living-room.jpg


minimalist-tips-kitchen.jpg


- نکته شماره 4 در سبک مینیمالیست: استفاده از دکوراسیون شاخص.

طراحی به سبک مینیمالیست به این معنا نیست که از رنگ های روشن در دکوراسیون نمی توانید استفاده کنید. قانون این سبک استفاده از اقلام تزئینی شاخص است و آنکه خانه خود را غرق در چیزهای دیگر نکنید. به همین ترتیب در استفاده از قطعات هنری از یک نقطه کانونی به جای گروهی از قطعات کوچک استفاده کنید. در این اتاق نشیمن، نقاشی های پرتره بر روی یک دیوار سفید به یک نقطه کانونی تبدیل شده نه به یک در هم ریختگی که باعث حواس پرتی می شود.


- نکته شماره 5 در سبک مینیمالیست: خطوط و صفحات را تمیز و یکدست نگه دارید.


مبلمان و وسایل در یک خانه مینیمالیست اکثرا خصیصه تمیز بودن را دارند که یعنی خطوط و منحنی ها هم باید مثل صفحات مسطح باشند. این آشپزخانه کابینت ها، دراور ها و پنجره ها و بسیاری از سطوح را به خوبی نشان می دهد که تمیز و یکدست هستند. خطوط یکدست از طریق نبود دستگیره برای کابینت ها ایجاد شده است که دید صاف و مستقیمی بدست می دهد.


- نکته شماره 6 در سبک مینیمالیست: با بافت ها بازی کنید.

در دکوراسیون منزل می توانید با امتحان کردن بافت های مختلف محیط را جالب کنید. در این اتاق خواب یک تاج تخت و کاغذ دیواری نعنایی رنگ به خوبی یکدیگر را کامل کرده اند و به اتاق یک ظاهر جذاب داده اند. کفپوش های چوبی نیز داستان بافت در این اتاق را ادامه می دهند. درحالیکه بافت های دیگری نیز در این اتاق وجود دارند اصلا باعث نشده اند که دکوراسیون منزل این اتاق شلوغ به نظر برسد.


minimalist-tips-living-room-yellow-green.jpg

minimalist-tips-white-kitchen.jpg

minimalist-tips-texture-bedroom.jpg


- نکته شماره 7 در سبک مینیمالیست: به نور اجاره ورود دهید.

پنجره های عریان دوستان شما هستند. اگر می توانید پنجره ها را بدون پوشش بگذارید تا نور داخل شود به شیوه بسیار خوبی سبک مینیمالیست را به خانه خود اضافه کرده اید. اگر مشکل حریم خصوصی دارید از پرده های نازک و یا کرکره استفاده کنید. در این اتاق نشیمن جنس پرده به شکلی است که نور زیادی را داخل می کند و همه چیز را درمسیرش روشن می کند. تکه هایی از رنگ صورتی به ارزش زیبایی این اتاق اضافه کرده است.


- نکته شماره 8 در سبک مینیمالیست: قدرت اشیاء ساده

دکوراسیون به سبک مینیمالیست باعث می شود شما دوباره به اشیاء های ساده فکر کنید. در این اتاق نشیمن ممکن است کوسن های رنگی که در برابر دیوار سفید قرار گرفته اند اولین چیز هایی باشند که به چشم می آیند. اقلام ساده هم هنگامی که در مقابل رنگ های خنثی چیده می شوند به چشم می آیند. با دک.ر مینیمالیست هزینه های نگهداری کم تر است.


- نکته شماره 9 در دکور مینیمالیست: طرح ها برای خود جا پیدا می کنند.

خانه های مینیمالیست معمولا از مقدار محدودی طرح استفاده می کنند. اگر می خواهید طرحی را بکار بگیرید در مقیاس کم از آن استفاده کنید یا طرح های ساده انتخاب کنید. اگر از رنگ استفاده می کنید رنگ های شاخص انتخاب کنید. مانند این اتاق نشیمن از کوسن و پرده های رنگی استفاده کنید. اما اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی فضای خالی دارید. بخاطر داشته باشید که هرگز نمی توانید در انتخاب فرش اشتباه کنید چون اتاق را از یکنواختی در می آورد. مواردی که به شما گفته شد قوانین اصلی در دکوراسیون مینیمالیست است با این وجود هنگامیکه آن ها را اعمال می کنید می توانید سبک های کمی متفاوت تر مینیمالیست مثل مدرن، راحت و مینیمالیست صنعتی را نیز امتحان کنید.


minimalist-tips-blue-sofa-pattern-rug-1.jpg

minimalist-tips-white-sofa-with-colourful-pillows.jpg

  • محمد کاظم پور