طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

عایق حرارتی-عایق برودتی- ساختمان

عایق حرارتی-عایق برودتی- ساختمان

عایق‌کاری محیط زیر شیروانی، صرفه‌جویی در دکوراسیون منزل:

۱۴۵پوند در سال اتاق‌های زیر شیروانی، معمولاً سهم قابل توجهی از اتلاف حرارت را در ساختمان‌ها به خود اختصاص می‌دهند؛ لذا عایق‌کاری آنها، می‌تواند صرفه‌جویی جدی در هزینه‌های سوخت خانه‌ٔ شما به همراه داشته باشد.

این کار چگونه انجام می‌شود؟ لایه‌های ایزولاسیون کف شیروانی به صورت رولی به فروش می‌رسند و می‌بایست در کف محوطهٔ زیر شیروانی پهن و نصب شوند، تا از فرار حرارت به بیرون در زمستان و ورود آن به درون خانه در تابستان جلوگیری کنند. در انگلستان توصیه می‌شود که ایزولاسیون نامبرده، دست کم ۲۷۰ میلیمتر ضخامت داشته باشد. البته، با توجه به نوع محصولی که استفاده می‌کنید، این ضخامت متغیر است. اگر از محصول پشم شیشه استفاده می‌کنید، ضخامت ۲۷۰ میلیمتر، اگر از محصول پشم سنگ استفاده می‌کنید، ۲۵۰ میلیمتر و اگر از محصول سلولز استفاده می‌کنید، ضخامت ۲۲۰ میلیمتر برای ایزولاسیون کف اتاق زیر شیروانی شما کافی است. اگر کف اتاق زیر شیروانی را به دقت بپوشانید و فاصلهٔ میان مفاصل اتصال دهندهٔ کف را هم پر کنید، می‌توان امیدوار بود که این روش تا حد سالانه ۱۵۰ پوند در هزینه‌های سوخت شما صرفه‌جویی کند. اگر همهٔ ساکنان منازل مسکونی انگلستان که سقف شیروانی و اتاق زیر شیروانی دارند، این عایق‌کاری را انجام می‌دادند، سالانه 3 میلیون تن دی‌اکسید کربن کمتر به محیط زیست انتشار می‌یافت و حدود ۵۲۰ میلیون پوند در هزینه‌های گرمایش مردم صرفه‌جویی می‌شد. حتماً به خاطر داشته باشید که در هنگام نصب ایزولاسیون نامبرده، می‌بایست از ماسک، دستکش، عینک و لباس کار پوشیده استفاده کنید تا موادی که شرحشان گذشت، به بدن شما آسیب نرسانند.


 این کار چقدر هزینه در بر دارد؟ بیشتر رول‌های عایق، علامتگذاری شده‌اند تا بتوان آنها را به اندازه‌های مشخص برید و در فواصل مابین مفاصل اتصال‌ دهنده کار گذاشت. لذا رول‌های عایق را در اندازه‌های بزرگ می‌فروشند؛ مثلاً رول‌های تولید شرکت «ویکس» ۸ متر مربع را می‌پوشانند و ۲۹/۳۸ پوند قیمت دارند؛ یعنی پوشاندن هر متر مربع با این متریال، ۳/۶۱ پوند هزینه در بر دارد. پس از اینکه کف اتاق زیر شیروانی را در دکوراسیون منزل خود با متریال‌های یاد شده، مثلاً پشم شیشه پوشش دادید، می‌بایست روی این لایه را هم با پتوی مخصوص «اسپِیس بلَنکت» بپوشانید تا بدن افراد در معرض تماس با پشم شیشه قرار نگیرد. رول‌های این پتو، ۲ متر مربع را می‌پوشاند و قیمت آن پانزده پوند است. بهتر است وقتی که قصد ایزوله کردن اتاق زیر شیروانی‌تان را دارید، لوله‌های موجود در آن را هم در همان زمان عایق‌کاری کنید. هر بسته متریال مربوط به این عایق‌کاری ۴/۸۵ پوند قیمت دارد و نصب آن بسیار آسان است. نظر به اهمیت موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی، جلوگیری از اتلاف آن و کمک به حفظ و بهبود محیط زیست، در بریتانیا، دولت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینهٔ عایق‌کاری‌های ساختمان‌ها را پرداخت می‌کند.


عایق‌کاری منبع آب گرم، صرفه‌جویی :

سالانه 35 پوند آیا از پوشیدن کت گرم خود در زمستان خرسند می‌شوید؟ اطمینان حاصل کنید که منبع آب گرم شما هم چنین پوششی دارد و صرفه‌جویی جدی در هزینه‌های سوخت و گرمایش خود کنید.

این روند چگونه است؟ با عایق‌کاری دور منبع آب گرم خانه به ضخامت دست کم 75 میلیمتر، از هدر رفت انرژی گرمایی در این قسمت تأسیساتی خانهٔ خود هم جلوگیری کنید. پوشاندن عایق‌های حرارتی مخصوص دیگ‌های آب گرم خانه‌ها، همچنین در سال، از انتشار ۱۹۰ کیلوگرم دی‌اکسید کربن اضافی به محیط زیست، جلوگیری می‌کند. 

این کار چقدر هزینه در بر دارد؟ بیشتر «ژاکت‌های» منابع آب، حدود ۱۵پوند قیمت دارند و خودتان به آسانی می‌توانید یکی از آنها را به تن منبع آب گرم خانه‌تان بپوشانید. این لباس، سالانه سه برابر قیمت خودش، در هزینه‌های آب گرم شما صرفه‌جویی می‌کند.

عایق‌کاری کف ساختمان، صرفه‌جویی :

حدود 50 پوند در سال عایق‌کاری کف ساختمان، باعث رفاه بیشتر شما می‌شود و همچنین، در هزینه‌های سوخت و گرمایش خانه‌تان صرفه‌جویی می‌کند. حدوداً ۱۵ درصد اتلاف انرژی گرمایی خانه‌ها، از طریق کف آنها رخ می‌دهد و عایق‌کاری کف، می‌تواند این اتلاف را به حداقل برساند.

عایق‌کاری کف را خودتان هم می توانید انجام دهید، اما این کار بسیار معروفی است و خیلی از شرکت‌ها برنامهٔ انجام آن را برای شما دارند؛ کافی‌ است در اینترنت جستجویی بکنید تا این شرکت‌ها را بیابید؛ به‌ ویژه اینکه اگر لوله‌ها و سیم‌کشی وسیع در کف ساختمان شما کار گذاشته شده باشد، بهتر است که این کار را به گروهی حرفه‌ای بسپارید.

خبر خوب این است که تنها طبقهٔ همکف عایق‌کاری نیاز دارد. اگر ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید چند طبقه است، طبقه‌های بالاتر عایق‌کاری لازم ندارند. نکتهٔ مهم اینجاست که در هنگام نصب عایق برای کف ساختمان، می‌بایست تهویهٔ مناسب در زیر کف وجود داشته باشد؛ وگرنه، عملیات نصب عایق بر روی کف، به دلیل کندانسیون حاصل، منجر به پوسیدن پانل‌های چوبی کف ساختمان می‌شود. پس هنگام انجام این عملیات، ورودی‌های هوای کف ساختمان را باز بگذارید. این عملیات، مستلزم برداشتن پانل‌های چوبی کف ساختمان است؛ لذا راه حل سریعی نیست.


 چون لازم است که لایه‌های عایق، به عرض قطعات مابین مفاصل اتصال کف، بریده شوند. متریال‌های معمول مورد استفاده در این عملیات، عبارتند از فایبرگلاس، پشم معدنی و سلولز. البته پلاستیک سنتتیک و فوم‌های پلی استایرن هم برای این کار استفاده می‌شوند. فواصل بین پانل‌های چوبی کف نیز، بهتر است با استفاده از چسب سیلیکون پر شود. اگر کف ساختمان با فرش پوشیده می‌شود، برای عایق‌کاری بهتر، می‌توان از پد‌های پتویی ضخیم برای زیر فرش استفاده کرد.

این کار چقدر هزینه در بر دارد؟ در دکوراسیون داخلی هزینهٔ عایق‌کاری کف ساختمان به ۱۰۰ پوند بالغ می‌شود و ۵۰ پوند را در سال اول، به شما برمی‌گرداند. این در صورتی است که راحتی راه رفتن و نشستن روی کف عایق‌ شده را به حساب نیاوریم! انجام عملیات نصب عایق کف، برای مدتی زندگی شما را به هم خواهد ریخت. اما به شما اطمینان می‌دهیم که ارزش آن را دارد که چند روزی گرفتار این عملیات شوید. چسب‌های سیلیکون رنگ‌های مختلفی دارند و این چسب‌ها را می‌توانید به رنگ دلخواه خود با کمتر از ۶ پوند تهیه کنید.

 

عایق حرارتی-عایق برودتی- ساختمان

عایق حرارتی-عایق برودتی- ساختمان

 

عایق‌کاری جریان باد، صرفه‌جویی:

تا ۲۵ پوند در سال این گروه عایق‌کاری‌ها بسیار آسانند و باعث رفاه بیشتر در خانهٔ شما می‌شوند. از سوی دیگر، در هزینه‌های سوخت و گرمایش خانهٔ شما هم صرفه جویی می‌کنند. بادهایی که از سوراخ‌ها، لبه‌ها و شیارها وارد خانه می‌شوند، می‌توانند باعث سرماخوردگی در کودکان و بزرگسالان شوند. بنا بر این، کاری چنین کوچک ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت.

این روند چگونه انجام می‌شود؟ فواصل کوچک زیر درها، اطراف پنجره‌ها و... به هوای سرد اجازهٔ ورود و به هوای گرم، اجازهٔ خروج می‌دهند. این فواصل می‌تواند به راحتی با استفاده از چسب‌های فومی یا تیغه‌های پلاستیکی که نصب و کارگذاری هردوی آنها برای شما راحت است، پر شوند.

این کار چقدر هزینه دارد؟ چسب‌های لاستیکی سفید در رول‌های پنج متری، ۳/۴۵ پوند و تیغه‌های پوششی زیر در ۵پوند قیمت دارند. اگر این عایق‌کاری‌ها برای شما هزینهٔ سنگینی در بر دارند، نگران نباشید؛ چون دولت و سازمان‌های محلی برای پوشش‌ دادن این هزینه‌ها به شما کمک خواهند کرد. آنها گاهی تخفیف‌هایی از طریق شرکت‌های مشخص فعال در این عرصه به شما می‌دهند و گاهی هم همه یا قسمتی از این هزینه‌ها را به جای شما پرداخت می‌کنند. نحوهٔ این مشارکت در وب‌سایت‌های دولتی قابل مشاهده است.

پرده‌های حرارتی:

این پرده‌ها حرارت را در داخل ساختمان گیر می‌اندازند و امکان فرار آن را از طریق پنجره‌ها به حداقل می‌رسانند. شما می‌توانید خودتان با دوختن لایه‌ای عایق به یکی از سطوح داخلی یا خارجی پردهٔ مورد نظرتان، یک پردهٔ عایق بسازید. یکی از راه‌های ارزان برای این کار، دوختن یک لایه پردهٔ پی‌وی‌سی حمام به پردهٔ مورد نظر خودتان است. دوختن فویل‌های عایق مناسب پرده نیز روش دیگری است که می‌تواند پشت پردهٔ شما را بپوشاند تا کمترین تغییر در دکور پرده‌تان ایجاد شود.


اگر رادیاتور شوفاژ در زیر پنجره است و پردهٔ شما هم بلند است، قسمت پایین آن را جلوی رادیاتور قرار ندهید؛ چون این کار باعث گیر افتادن گرما در پشت پنجره و سهولت در فرار آن از طریق تابشی و همرفتی(به میزان کمتر) از راه پنجره به طرف بیرون می‌شود. شما می‌توانید قسمت پایین پرده را در پشت رادیاتور قرار دهید، یا ارتفاع لبهٔ پایین پرده را بالاتر از رادیاتور بگیرید و قسمت‌های اضافه را برش دهید. بهتر است موقع گرگ و میش شدن هوا، برای عایق‌کاری بهتر، پرده‌های پنجره‌ها را بکشید.

مترجم و ویراستار دکتر شمس خلیلی


دکوراسیون داخلی نماسبز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی