طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن: از کف تا دیوارپوش، رنگ و چیدمان لوازم اتاق نشیمن به عنوان مرکز اصلی خانه، نقش مهمی در عملکرد خانه ما دارد. نحوه چیدمان لوازم یک اتاق نشیمن به نحوه استفاده از فضا بستگی دارد، و در واقع به اینکه چقدر با آن فضا سروکار دارید. هنگام در نظر گرفتن ایده‌های اتاق نشیمن برای اتاق‌هایی در هر اندازه، اصول اولیه معمولاً یکسان معمولا یکسان است مثل سبک، چیدمان و هزینه ها.

نحوه طراحی اتاق نشیمن – دکور و چیدمان

جسیکا رابینز، طراح ارشد LUXE توسط Andrew Henry Interiors توصیه می کند: «هنگامی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید، بهتر است ابتدا در نظر بگیرید که هر فضصا قرار است رسمی باشد یا غیر رسمی. بهتر است ابتدا به بزرگ‌ترین یا تاثیرگذارترین لوازم خود فکر کنید، مثلاً مبل، دیوارپوش‌ها و اینکه آیا قطعات موجودی دارید که می‌خواهید در اتاق بگنجانید یا خیر. هنگامی که در مورد بزرگترین آیتم های خود تصمیم گرفتید، و اینکه آیا این موارد شامل هر گونه الگوهای برجسته می شود، می توانید بافت ها و پرداخت های سخت را لایه بندی کنید تا به دکوراسیون خود عمق دهید. در زمان انتخاب روکش‌ها مبلمان، رنگ‌های خنثی که با بافت‌های متعدد مخلوط شده‌اند، طرحی آرام‌تر و غیررسمی را القا می‌کنند. به طور متناوب استفاده از منسوجات عمیق تر و جواهر در کنار شیشه های بافت دار و برنج ، به ایجاد حس لوکس برای یک دکوراسیون داخلی رسمی تر کمک می کند.

1. بودجه را در نظر بگیرید

 

 

کلید برنامه ریزی خوب برای داشتن یک دکوراسیون موفق، تعیین بودجه دقیق است. بهتر است که در این مرحله از برنامه ریزی واقع بین باشید، از آنچه که می توانید بهترین استفاده را داشته باشید. اگر بودجه‌تان نمی‌تواند به همه چیزهایی که می‌خواهید برسید، ابتدا روی مهم‌ترین چیزها سرمایه‌گذاری کنید. مانند کف‌پوش و روشنایی مناسب. داشتن بودجه به شما این امکان را می دهد که دقیقاً برنامه ریزی کنید که کجا خرج کنید و کجا می توانید پس انداز کنید. به دنبال ایده های اتاق نشیمن هوشمند و ساده باشید تا هزینه ها را در مسیر خود بدست آورید. کیتی لیون، یک طراح دکوراسیون داخلی، توصیه می‌کند: «مبلمان تفاوت بزرگی در اتاق نشیمن شما ایجاد می‌کند و همچنین مقدار قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین تا آنجا که می‌توانید در مورد قطعات کلیدی برای داشتن یک دکوراسیون بهتر تحقیق کنید».

2. یک پالت رنگ را انتخاب کنید

 

 

ابتدا یک پالت رنگی برای دیوارها انتخاب کنید تا به وسیله آن پس زمینه ای ایجاد کنید. به آخرین روندهای رنگ نگاه کنید تا ببینید چه چیزی در دنیای متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی مرسوم است، و یک سایه جدید جسورانه را امتحان کنید تا خانه تان را برای فصل های پیش رو تنظیم کنید. اگر به دنبال جذابیت جاودانه هستید، به دنبال یک رنگ خنثی باشید و یک بوم خالی ایجاد کنید تا با انتخاب مبلمان و اثاثیه ، رنگ‌هایی را اضافه کنید. ماریان شیلینگفورد، مدیر خلاق Dulux توضیح می‌دهد: «ما دیده‌ایم که ایجاد یک بیانیه در اتاقی با یک رنگ خاص یا پالت رنگ‌های هماهنگ همچنان در جامعه دکوراسیون ما بسیار محبوب است. «استفاده از رنگ در سقف، لایه‌بندی رنگ‌ها و استفاده از بلوک‌ها، نوارها و قوس‌ها برای تعیین مناطقی که در آن کارهای مختلف انجام می‌دهیم نیز روند رو به رشدی است که از دیدن آن هیجان‌زده هستیم!» هیچ چیز به اندازه استفاده خلاقانه از رنگ، اتاق یا شخصی را که در آن زندگی می کند، تعریف نمی کند. ظاهری کاملا منحصربه‌فرد و به شدت شخصی به دست می‌دهد، بدون هیچ طراحی دیگری که کاملاً شبیه آن باشد که بتوان خانه شما را با آن مقایسه کرد.»

3. انتخاب کفپوش مناسب

 

 

آهنگامی که نوبت به انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق نشیمن می رسد، در نظر بگیرید که چه چیزی با نیازهای شما مطابقت دارد. هر سبکی که انتخاب می‌کنید، حتماً همه نکات را در نظر بگیرید، آیا عایق است؟ اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید، آیا سر و صدای کف را کاهش می دهد. پونام چادا، خریدار در Carpetright می‌گوید: «به‌عنوان یک فضای اجتماعی برای لذت بردن و استراحت، هیچ قانون ثابتی در مورد تزئین اتاق‌های نشیمن وجود ندارد». اگرچه رنگ‌های خنثی مورد علاقه کفپوش‌ها باقی می‌مانند، اما علاقه به چاپ‌ها، الگوها و رنگ‌ها وجود دارد که شادی را به همراه می‌آورد و بیانیه‌ای را ایجاد می‌کند. کیتی لیون، طراح دکوراسیون داخلی کیتسگروو، می‌گوید: «یک فرش واقعاً می‌تواند در یک اتاق گرما را به ارمغان بیاورد و به طور مؤثری فضا را «منطقه‌بندی» کند. یک نکته خوب این است که همیشه اتاق را اندازه بگیرید و مبلمانی را در نظر بگیرید که با فرش قاب می‌شود. فرشی که خیلی کوچک یا بزرگ باشد می‌تواند اتاق را ناتمام یا بی‌توجه به نظر برساند.

4. گزینه های نور اتاق نشیمن را در نظر بگیرید

 

 

در دکوراسیون اتاق نشیمن به عنوان یک فضای چند منظوره، نورپردازی باید به خوبی در نظر گرفته شود تا برای همه اهداف مناسب باشد. ایده نورپردازی مناسب اتاق نشیمن تضمین می کند که فضا در تمام اوقات روز و برای مصارف مختلف قابل استفاده است. هنگام قرار دادن نور در دکوراسیون یک اتاق نشیمن ، سوئیچ های کم نور را در نظر بگیرید تا امکان کنترل نور را فراهم کند و آزادی ایجاد محیط را برای موقعیت های صمیمی تر هنگام سرگرمی را فراهم کند. اتاق های نشیمن را می توان با تنظیم روشنایی به طور کامل تغییر داد. با سطوح مختلف بازی کنید تا سالن خود را تا حد ممکن راحت کنید، هم چراغ‌های کف و هم چراغ‌های رومیزی برای افزودن نور ملایم به گوشه‌های تاریک‌تر یا روی میزهای کناری بسیار مهم هستند تا کاربرپسندتر شوند. کیتی لیون، طراح دکوراسیون داخلی، Kitesgrove توصیه می کند:«مطمئن شوید که منابع نوری متنوعی دارید. نورافکن های سقفی معمولاً برای یک اتاق نشیمن خیلی خشن هستند، بنابراین توصیه می کنیم ترکیبی از منابع نور مختلف را داشته باشید که می تواند چراغ های کف، چراغ های رومیزی، چراغ های دیواری یا چراغ های آویز باشد. این امر با معرفی مواد بیشتر به طرح و جو با سطوح مختلف نور و نقاط کانونی، از نظر بصری بسیار جالب‌تر می‌شود. در صورت امکان، یک سوئیچ نیز نصب کنید تا بتوانید نور را مطابق با زمان روز تنظیم کنید.

5. برای مبلمان مناسب سرمایه گذاری کنید

 

 

مبلمان هرگز ارزان نیست. نکته اصلی که هنگام سرمایه گذاری روی مبلمان اتاق نشیمن باید در نظر گرفت این است که چقدر دوام خواهد داشت. کیتی لیون، طراح دکوراسیون داخلی منزل، Kitesgrove توصیه می‌کند: «هر وقت ممکن است، ابتدا مبل را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی راحت است. درواقع راحتی فقط به ظاهر آن نیست». فضا را به دقت اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که هر قطعه ای که خریداری می کنید به راحتی جا می شود. دسترسی به ملک را نیز در نظر بگیرید، زیرا این امر باعث می شود که دریابید با چه قطعاتی می توانید اتاق نشیمن خود را مبله کنید.

6. هنگام چیدمان مبلمان اتاق نشیمن مراقب باشید

 

 

این عنصر از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن نیاز به توجه زیادی دارد زیرا تعیین می کند که چگونه از فضا استفاده کنید. از هر متخصص داخلی بپرسید، آنها نظر خواهند داد که نحوه چیدمان مبلمان، چیدمان کل را کاملاً تغییر می دهد. لیزا میچل، مدیر طراحی و موسس استودیوی دکوراسیون داخلی، هنگام صحبت بامالک یک خانه در مورد نحوه چیدمان ایده آل مبلمان اتاق نشیمن توصیه کرد: «همیشه به مبلمان خود فضایی برای تنفس بدهید. عقب بایستید و بررسی کنید که هیچ چیز مانعی ندارد.» لیزا می‌گوید: «درمورد داشتن یک نقطه کانونی در منزلتانفکر کنید و تصمیم بگیرید که این نقطه در منزل شما کجاست و دور آن را لایه‌بندی کنید. عقب بایستید و اتاق را مانند یک عکس در نظر بگیرید. گاهی اوقات یک حرکت 10 سانتی متری به یک طرف می تواند تفاوت را ایجاد کند. یک مبل دو یا سه نفره و یک جفت صندلی راحتی روبه‌رو با کوسن همیشه برای ایجاد تعادل در دکوراسیون یک اتاق خوب عمل می‌کنند. مارتین والر، بنیانگذار اندرو مارتین، می گوید: «اغلب در دکوراسیون اتاقهای نشیمن نقطه کانونی توسط تلویزیون تعریف می شود. اما اگر قرار است فضایی اجتماعی برای سرگرمی دوستان و خانواده باشد، مبلمان به تنهایی حس صمیمیت و دعوت کنندگی و آن نقطه کانونی خواهند بود.

7. پنجره ها

 

 

یک مدیر طراحی در ILIV توصیه می کند: برای داشتن ظاهری ظریف در دکوراسیون منزل، پارچه ای را برای پرده های خود انتخاب کنید که کمی روشن تر یا تیره تر از رنگ دیوار شما باشد. "اگر رنگ متضاد را ترجیح می دهید، یک رنگ برجسته را در اتاق انتخاب کنید، برای مثال این رنگ هم رنگ کوسن مبلمانتان باشد. یکی دیگر از ایده‌های درخشان پرده اتاق نشیمن، آویزان کردن پرده‌های آستردار است، همانطور که دبی توضیح می‌دهد: «پرده‌های آستردار با کیفیت خوب ارزش سرمایه‌گذاری را دارند. آنها در تمام طول سال مناسب هستند و کنترل دما و حفظ حریم خصوصی را ارائه می دهند و توانایی آنها برای کمک به جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل خانه، آنها را به ویژه در ماه های پاییز و زمستان مفید می کند. .

8. نظم را با ذخیره سازی حفظ کنید

 

 

همیشه در دکوراسیون منزل خود یک فضای خالی از شلوغی ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که عنصر آرامش بخش مختل نمی شود. به دنبال ایده های فراوان برای ذخیره سازی اتاق نشیمن باشید تا مطمئن شوید که همه چیز جایی برای مرتب کردن دارد، خارج از نقطه دید چشم شما. کیتی لیون، طراح دکوراسیون داخلی کیتسگروو، توصیه می کند: «اگر اتاق نشیمن شما در حال حاضر به عنوان یک دفتر کار خانگی نیز شده است، به فکر ذخیره سازی باشید. در حالت ایده‌آل باید بتوانید در پایان روز لوازم کاری خود را مرتب کنید تا به شما اجازه دهد در فضا استراحت کنید.

.9. یک مهر شخصی اضافه کنید

 

 

فضا را طوری طراحی کنید که آن را پناهگاه شخصی خود کنید. از کارهای هنری آویزان گرفته تا شکل دادن به یک دیوار اتاق نشیمن، آن را شخصی کنید. سابینا میلر، خریدار اصلی Heal’s توضیح می‌دهد: «ترکیبی از تغییرات کوچک می‌تواند تأثیر زیادی بر دکوراسیون خانه شما ایجاد کند، و به ارتقای فضای داخلی‌تان کمک می‌کند و از فضایتان بهترین استفاده را می‌کند». «انتخاب قطعاتی که واقعاً دوستشان دارید، به سرعت ظاهر کلی را تغییر می‌دهد. لوازم جانبی مانند Raawii's Strom Jug یا Tom Dixon's Tank مجموعه می توانند به ایجاد حس دکور قوی و تزریق شخصیت و رنگ کمک کنند. کوسن‌های پراکنده راهی عالی برای ایجاد تغییرات هستند، کوسن‌هایی با جزئیات حاشیه‌دار را در نظر بگیرید تا شکوفایی مجلل به آن اضافه کنید. اگر به دنبال فضایی مجلل هستید، به کوسن‌های مخملی با رنگ‌های سبز، طلایی زنگ زده و مایل به قرمز نگاه کنید. به طور متناوب برای ظاهری صاف تر، خاکستری ملایم، قهوه ای مایل به زرد و صورتی باله به خوبی کار می کنند.

10..با طرح خود زندگی کنید تا آن را احساس کنید

 

 

جایی که مبلمان خود را قرار می دهید البته تغییر آن آسان است، در حالی که تغییر دکوراسیون پیامدهای هزینه ای دارد. زمان مشخص خواهد کرد، بنابراین بهترین راه برای تعیین اینکه آیا ظاهر جدید اتاق نشیمن شما برای شما مناسب است یا نه این است که با آن زندگی کنید - ببینید وقتی زمان زیادی را در آن می گذرانید چه احساسی به شما دست می دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی