طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها

۵۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

91-تودور (نام خاندان شاهی انگلیس از1485 تا 1603)

 

 

این سبک معماری نشان دهنده آخرین تحولات در طراحی قرون وسطایی است. طاق کم از مشخصه این سبک دکوراسیون انگلیسی است. دکوراسیون خانه های تودور به طور معمول دارای سنگ یا گچ بری در نمای خارجی خود با درهای ورودی چوبی هستند تا سبک انگلیسی را دوباره بسازند. جزئیات برجسته طراحی دکوراسیون داخلی تودور، سقف شیب دار تقلیدی از دکوراسیون قرون وسطایی است. پنجره های خانه بلند و باریک است و چشم را به سقف های بلند مجهز به تیرهای سقفی چوبی سنگین هدایت می کند. آشپزخانه ها دارای جزئیات برجسته مانند لامپ های فرفورژه و کابینت های کرم رنگ هستند. در اتاق های نشیمن و ناهار خوری ، مبلمان چوبی منبت کاری شده براق و با روکش مخمل هستند.

92-توسکانی

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی توسکانی با رنگ های گرم و خاکی مانند زرد ، نارنجی ، بنفش و سبز زیتونی تزئین شده است. کف از جنس چوب فرسوده ، کاشی های تراکوتا یا موزاییک هستند. فرشهای آنتیک عنصری دنج را به کف زمین اضافه می کنند. پنجره ها همیشه بدون پرده رها میشوند، بنابراین نور طبیعی می تواند به راحتی وارد فضای داخلی شود و فضا را گرم کند. مبلمان به سبک توسکایی ویژگی های طراحی مدیترانه ای را با چوبهای رنگ آمیزی شده از عناصر طبیعی مانند گل و میوه الهام می گیرند. اتاقها با شمع و وسایل روشنایی آهنی روشن می شوند.

93-شهری

 

 

دکوراسیون داخلی شهری ، یا Soft Industrial ، از زیبایی ظاهری خانه های شبیه به اتاق های زیرزمینی برخوردار است که اندکی از رنگ و بوی روستایی در آن ریخته شده است. آجر و سنگ ها به دیوارها شخصیت می بخشد و لامپ های آویزی صنعتی ساخته شده از فولاد ، مس و آهن فرفورژه ، تمام فضا را روشن می کند. نورپردازی همچنین یک عنصر مهم است زیرا باعث از بین رفتن رنگ های تیره و عمیق دیوارها و مبلمان می شود. پنجره های بلند، یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون شهری است. مبلمان از چوبهای براق تشکیل شده است تا تعادل کاملی از سبک جهان قدیم و سبک صنعتی ایجاد شود.

94- ونیزی

 

 

دکوراسیون خانه های ونیزی مجلل و دلربا هستند. بسیاری از عناصر در دکوراسیون داخلی ونیزی طلاکاری شده هستند ، از جمله پایه های مبلمان و صندلی ها ، آینه ها ، شمعدان ها ، قاب عکس و غیره. دیوارکوب ها برای برجسته سازی آینه ها و بازتاب نور استفاده می شوند. مبلمان با چوب تزئین می شوند و به طور معمول با پارچه ای طرح دار مانند گل یا راه راه تودوزی می شوند. خانه های ونیزی دارای یک پالت رنگی غنی تشکیل شده از رنگهای کرم ، قرمز ، طلایی و بنفش هستند. این رنگها با آرایش شمع های سفید و لوسترهای بزرگ روشن می شوند. یکی از برجسته ترین ویژگی های معماری ونیز استفاده از طاق گوتیک نوک تیز در ترکیب با الگوهای تزئینی و تأثیر مواد است.

95- ویکتوریایی

 

 

از ویژگی های دکوراسیون داخلی ویکتوریا تزئینات و ظرافت بی انتها است. خانه های این دوره به طور معمول به فضاهای عمومی و خصوصی تقسیم می شوند که سالن اتاق اصلی برای پذیرایی از مهمانان است. مبلمان از چوب های تیره و براق مانند چوب گردو و چوب ماهون ساخته شده است. تکیه گاه ها، بازوها و پایه های صندلی ها و مبل ها با طرح های گل منبت کاری شده و کاملاً تراش خورده ارائه می شوند. یک اتاق ناهار خوری با دکوراسیون ویکتوریایی همراه با لوازم نوری سلطنتی مانند لوسترهای عظیم است. سقف ها به همان اندازه تزئین شده و دارای جزئیات طلاکاری شده هستند. پالت های رنگی مشابه خانه های به سبک ونیزی است و از زرد خردلی قهوه ای و قرمز تشکیل شده است. نقاشی های پارچه ای و منسوجات ویکتوریایی شخصیت را به دکوراسیون داخلی می آورد.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

86-استیم پانک(Steampunk)

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی Steampunk فضای داخلی را با سبک صنعتی یا ماشینی ترکیب می کند. این سبک از موادی مانند چرم ، چوب تیره و مس و برنز تشکیل شده است. مبلمان به طور معمول از شکل صنعتی برخوردار هستند ، زیرا میزها ، صندلی ها و مبل ها علاوه بر روکش چرم از چوب ها و فلزات ساخته می شوند. معمولاً دیدن لامپهای برهنه و بدون هیچ چیز تزئینی مانند شید در اطراف آن با طرح استیم پانک است. نقشه های قدیمی ابزاری تزئینی است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آنها را به عنوان نقاشی دیواری آویزان کرد تا جلوه ای زیبا به دکوراسیون داخلی بیفزاید. آیتم هایی مانند لوله ها ، دیوارهای بتونی و تیرهای چوبی فقط به جذابیت دکوراسیون داخلی به سبک استیم پانک می افزایند. ریشه این سبک را می توان در اوایل قرن بیستم جستجو کرد و به طور کلی اعتقاد بر این است که از آثار ادبی ژول ورن و اچ.جی ولز الهام گرفته شده است. فناوری توصیف شده و تصاویر موجود در "20،000 لیگ زیر دریا" و "ماشین زمان" به وضوح ریشه steampunk است. این سبک به دلیل کنار هم قرار گرفتن مواد غنی و بافت به سبک مورد علاقه فیلم های سینمایی تبدیل شده است. به این منظور فیلم های "شهر کودکان گمشده" ، "غرب وحشی " یا "هوگو" را تماشا کنید تا درک بهتری از سبک Steampunk پیدا کنید

87-سوئدی

 

 

دکوراسیون داخلی سوئدی ظرافت بالایی داشته و شبیه به سبک کلاسیک است. دکوراسیون خانه های سوئدی به دلیل تمرکز آن به عملگرایی و سادگی، ویژگی هایی را از دکوراسیون مدرن و دکوراسیون مینیمال الهام میگیرد. دیوارها معمولاً با رنگی خنثی مانند خاکستری یا سفید پوشانده می شوند تا فضای اتاق را روشن کنند. در فضای داخلی این سبک رنگهایی مانند سبز ، قهوه ای مایل به قرمز به چشم میخورد ، زیرا سبک سوئدی بر استفاده از طبیعت تأکید دارد و اینها رنگ های طبیعت هستند. مبلمان در خانه های سوئدی به سبک سنتی هستند.صندلی های چوبی با پشتی منحنی و پایه های چرخیده تزئین شده اند، در حالی که میزها و کمدها معمولاً ظاهری فرسوده دارند و با رنگ سفید یا خاکستری رنگ آمیزی می شوند. مبل ها و صندلی ها با مواد طبیعی مانند پارچه ، پنبه ، چرم و جیر روکش شده اند. وسایل روشنایی اصولا خنثی هستند و جزئیات کمی برای داشتن ظاهری ساده و مینیمالیستی دارند.

88-سنتی

 

 

یک خانه سنتی با مبلمان مربوط به سبک های مختلف مانند Tudor ، Regence ، Louis XV و Georgian پر خواهد شد. با این حال ، برخلاف فضای داخلی التقاطی ، خانه های با دکوراسیون سنتی دارای انسجام بصری بسیار مشخص تری در پالت رنگ و مواد هستند. میزها ، صندلی ها و کاناپه ها به طور معمول از چوب های تیره ساخته می شوند و با نقش و نگارها و انحناها ساخته شده اند. پنجره ها به طور مشابه با لبه های پوسته پوسته و پرده های لوکس پوشانده شده اند. پارچه ها دارای انواع مختلفی از الگوها از جمله داماس ، گل ، راه راه و چهارخانه هستند. رنگها ملایم هستند تا محیطی آرام در سراسر خانه ایجاد شود. اتاق ها با لوسترهای کریستالی براق و شمعدان های نقره ای گرم و روشن شده اند. گلهای تازه در گلدان ها و نقاشی های رنگ روغن هنوز هم به عنوان لوازم تزئینی در این سبک دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

89- گذرا، موقت

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی گذرا یا موقت انواع مختلفی از سبک ها را با هم ترکیب می کند و ظاهری بی انتها را برای خود به وجود می آورد. از آنجا که ترکیبی از طراحی سنتی و معاصر وجود دارد، مبلمان می توانند دارای خطوط مستقیم ، یا خطوط گرد با حکاکی های تزئین شده باشند. تکه هایی مانند صندلی ، میز و مبل هر دو ویژگی سنتی و مدرن را به تعادل می رسانند و یک فضای خوشایند ایجاد می کنند. در بیشتر موارد ، تزئینات مبلمان بسیار کمتر از آنچه در بیشتر سبک های سنتی مشاهده می شود ، است. مبلمان با نقش و نگارهای گرافیکی و مواد بافتنی ، چرم صاف و مخمل خواب دار روکش شده اند. لوازم روشنایی هم دقیقاً شبیه مبلمان است. دیوارکوب ها ، چراغ های آویزی و چراغ های رومیزی مدرن هستند. رنگ ها شبیه دکوراسیون سنتی هستند. قهوه ای تیره ، برنز و سفید را مشاهده خواهید کرد.

90- گرمسیری

 

 

کمی حال و هوای دکوراسیون ساحلی را با سبک گرمسیری به خانه خود وارد کنید ، که ترکیبی از تأثیرات از مکان های مختلف مانند هاوایی و پل ونیزی فرانسه است. مبلمان را می توان از مواد طبیعی مختلف مانند چوب خیزران ، بامبو و حصیر ساخت. روکش مبلمان با چاپهای گرمسیری شامل نقش مشبک ، گل و برگهای بزرگ نخل است. وسایل روشنایی نیز مانند چراغ های آویزی از مواد طبیعی ساخته می شوند. برای ایجاد فضایی سبک و هوای مطبوع که در مناطق گرمسیری مشاهده می کنید، از رنگ هایی مثل صورتی کمرنگ ، سبز ، آبی ملایم استفاده میشود. گیاهان سبز و شاداب به فضای داخلی درخشندگی می بخشند. فرش ها از جنس کنف،سیسال و سایر الیاف طبیعی باعث ایجاد دکوراسیون داخلی مناطق گرمسیری در زیر پا می شوند. این سبک آرامش بخش در فضای باز مانند ایوان ها بسیار زیبا می شود.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

81-اسکاندیناوی

 

 

دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی تا حدودی به سبک طراحی روسی و روستیک شباهت دارد. این را می توان با سادگی ، استفاده از خطوط تمیز و مواد خاکی تعریف کرد. فرش های دیوار به دیوار به ندرت در خانه های اسکاندیناوی دیده می شوند. در عوض از چوب سخت برای پوشش کف البته به جز حمام در هر اتاق استفاده می شود. چوب مورد استفاده برای کف اصولا رنگ روشن دارند. دیوارها به طور معمول به رنگ سفید یا خاکستری هستند و از پارچه های آبی روی مبل ها ، فرش ها و ملافه ها استفاده می شود. مبلمان و معماری اسکاندیناوی دارای خطوط تمیز و ساده است. شومینه های اسکاندیناوی کانون اصلی یک اتاق برای گرم کردن فضای داخلی و ایجاد یک نقطه دنج است.

82-دکوراسیون شیک با لوازم قدیمی

 

 

این سبک دکوراسیون داخلی تعادل سبک های روستایی و پر زرق و برق را ارائه می دهد. مبلمان این سبک با لایه های رنگ پوسیده شده، فرسوده به نظر میرسند. پارچه های روی مبل ، تختخواب و پرده ها به طور معمول از پنبه ساخته می شوند و دارای رنگ های سفید یا پاستلی هستند تا فضای اتاق را لطیف نشان دهند. در دکوراسیون داخلی این منازل مواد مورد استفاده شامل چوب های فرسوده ، آهن فرفورژه و حصیر است. میزهای آشپزخانه از چوب های با رنگ گرم ساخته شده اند و زیر آن فرشی قرار گرفته است. به طور کلی ، یک فضای ساحلی را می توان در دکوراسیون داخلی این خانه ها مشاهده کرد. درواقع ظاهری شبیه به دکوراسیون سبک فرانسوی دارد.

83-shaker

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی در این سبک سادگی و کاربردی بودن را هدف خود میداند. مبلمان ساخته شده به این سبک همیشه از چوب های مرغوب ساخته می شوند و اغلب به صورت دست ساز هستند. صندلی ها ، مبل ها و میزها به دلیل سبک بودن دارای پاهایی صاف و مخروطی هستند که از نظر زیبایی جذاب هستند. میزها به طور معمول دارای چوب ساده و لبه های گرد هستند.از رنگهای خنثی مانند خاکستری ، قهوه ای روشن و سفید در کل دکوراسیون این خانه ها استفاده می شود. وسایل روشنایی با جزئیات بسیار کم ، منحنی های کم و خطوط بسیار صاف هستند ، دقیقاً مانند نورپردازی سبک معاصر. کابینت ها در دکوراسیون این خانه ها هنوز هم از محبوب ترین ویژگی های آشپزخانه در خانه ها هستند. این کابینت های توکار با خط تمیز، ظاهری کلاسیک دارند که به طور معمول دارای یک صفحه مرکزی فرو رفته هستند که جزئیات بسیار کمی دارند.

84- دکوراسیون جنوب غربی

 

 

رنگ هایی که سبک جنوب غربی را تشکیل می دهند شامل زنگ های زمینی مانند نارنجی غباری ، سبز، بژ و قرمز است. رنگهای روشن مانند فیروزه ای و زرد پررنگ در رنگ های خاموش فشرده می شوند تا به خصوصیات دکوراسیون جنوب غربی برسند. بافت، یکی دیگر از ویژگیهای مهم آن است. چرم و جیر معمولاً در تودوزی استفاده می شوند. مبلمان معمولاً از چوب های رنگ روشن ساخته می شوند و با روکش های برجسته و نقوش هندسی تودوزی می شوند. وسایل روشنایی مانند لامپ و لوسترهااز مواد طبیعی مانند آهن فرفورژه ، سنگ یا برنز ساخته می شوند. کاشی های سفالی یکی دیگر از مشخصات خارجی خانه های به سبک جنوب غربی است.

85- رنسانس اسپانیا

 

 

رنسانس اسپانیا جزئیات غنی دوران رنسانس را با تأثیرات مدیترانه ای به سبک اسپانیایی ترکیب می کند. در دکوراسیون داخلی رنسانس اسپانیا مبلمان با نقش های هندسی کاملاً تراش خورده و با روکش چرم روشن ، قرمز یا سبز و لهجه های فلزی تزئینی مانند میخ های برنجی یا فلزی تودوزی شده است. صندلی ها و میزها به طور معمول از چوب های سنگین مانند گردو ، سرو یا بلوط ساخته می شوند. وسایل روشنایی مانند دیوارکوب ها ، لوسترها و لامپ ها معمولاً با آهن فرفورژه تزئین می شوند. فرش ها و ظروف سفالی به سبک اسپانیایی به عنوان لوازم تزئینی استفاده می شود. پنجره ها و درگاه ها دارای قوس هایی هستند تا عناصر معماری مانند صندلی های چوبی با تکیه گاه صاف را خنثی کنند. معماری این دوره غالباً با نقش و نگارهای فلزی نه چندان برجسته ای که تحت تأثیر جنبش هنری قرار گرفته بودند ، تزئین می شد.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

76-Rietveld

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی Rietveld با ترکیب عناصر دنیای مدرن، جدید و قدیمی را متعادل می کند. صندلی ها و میزها دارای خطوط بسیار تیز و براق هستند تا زیبایی شناسی معاصر کاربردی را منعکس کنند. معمار معرووف، گریت ریتولد، صندلی قرمز و آبی نمادین Rietveld را طراحی کرد ، که نمایشی از جنبش های مدرنیسم و نئوپلاستیک هلندی تلقی می شود. در تصویر بالا صندلی به رنگ آبی روشن است ، در حالی که پشت آن قرمز است و انتهای بازوها زرد است و باعث می شود که چاشنی رنگ اصلی به دکوراسیون خانه وارد شود. سایه های به کار رفته بر روی دیوارها خنثی بوده و شامل سفید ، خاکستری و سیاه می باشد. پنجره ها تصویر بزرگ تمرکز خود را بر روی طبیعت و مناظر چشمگیر فضای خارج از خانه قرار می دهند. وسایل روشنایی Rietveld مانند آویزهای سفید ساده و چراغ های زمینی بدون تزئینات و براق هستند.

77-روکوکو

 

 

روکوکو که به عنوان روکای نیز شناخته می شود ، واکنشی به سبک رسمی هندسی سبک لوئی چهاردهم بود که در فرانسه قبل از آن شکل گرفت. دکوراسیون داخلی روکوکو از لحاظ سبکی، ظرافت و مطبوع بودن ظاهر شباهت به سبک فرانسوی دارد. پالت رنگ در این سبک دکوراسیون داخلی عمدتا از عاج ، پاستیل های سبک و طلا تشکیل شده است. آینه یک ابزار تزئین رایج است که برای افزایش نور طبیعی و بزرگتر نشان دادن فضاها استفاده می شود. مبلمان روکوکو با حکاکی های دقیق و دست ساز توسط صنعتگران تعریف می شود و بیشتر الهام خود را از نژاد باروک خود می داند. خطوط روی میز ، صندلی و مبل همیشه خمیده و نرم هستند. تزئینات نامتقارن بخش عمده دیگری از سبک روکوکو است و آنها معمولاً از عناصر طبیعت مانند کانکس ، موج ، مرجان و پوسته الهام گرفته می شوند. تابلوها و سرامیک ها نیز تحت تأثیر چینی سازی قرار گرفته و جنبه های مختلف زندگی و معماری آسیایی یا چینی را به تصویر می کشد.

78-رومانتیک

 

 

سبک رمانتیک احساسی زیبا ، لطیف و بی دردسر را در بر می گیرد. رنگ ها در دکوراسیون این خانه ها معمولاً ملایم هستند و شامل سایه هایی مانند صورتی ملایم، آبی آسمانی و سفید خامه ای است. عناصر فلزی مانند قاب عکس ، شمعدان و گلدان درخشان هستند. لوسترهای آنتیک کریستالی در اتاق های نشیمن ، اتاق های غذاخوری و اتاق خواب آویزان شده اند تا جلوه ای از زرق و برق را ایجاد کنند. استفاده از نور خشن در اتاقهایی با دکوراسیون رمانتیک تاثیر"منفی" دارد ، زیرا تنظیم روحیه به نور پراکنده ای بستگی دارد که ایده آل است و نه کاملا آشکار. پارچه پرده و ملافه تخت لوکس هستند. مخمل و ابریشم دو ماده ای هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

79- روسی

 

 

دکوراسیون خانه به سبک روسی را می توان راحت ، دنج و پذیرا تعریف کرد. دکوراسیون داخلی کلاسیک و روستایی را با هم ترکیب می کند تا ترکیبی کامل از لوکس و سادگی باشد. این فضاها با قطعات معنی دار مانند تزئینات دست ساز دیوار و مبلمان دست ساز پر شده است. در کمد های روکش دار ممکن است هنرهای محلی یا نمادهای هندسی وجود داشته باشد ، در حالی که ملیله های قاب دار احترام به صنعت سنتی روسیه را می گیرند رنگ های مورد استفاده در خانه های روسیه شامل رنگ هایی مانند سبز نعناعی ، سفید خامه ای ، زردهای طلایی و قهوه ای تیره است. گلها یک وسیله تزئینی است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد - نقوش گل روی پرده ها و بالش ها دیده می شود ، نقاشی های گل روی دیوارها آویزان می شوند و شکوفه های گلدان باعث جذابیت و روشنایی خانه می شود. کف های چوبی پارکت یا کاشی های سرامیکی تزئینی ، عطر و طعم بیشتری را ارائه می دهند.

80- روستیک

 

 

این سبک طراحی دکوراسیون داخلی از الهامات طبیعی جنبش رمانتیک متولد شده است. خانه های روستایی از سادگی و زیبایی ناهموار طبیعت الهام گرفته شده اند. مبلمان و پارچه ها از موادی که در فضای باز یافت می شوند ، مانند چوب های فرسوده ، سنگ ، بتن ، کنف ، پشم و پنبه تشکیل شده اند. فضای داخلی با رنگهای خنثی پر شده است تا توجه را به مواد اولیه خیره کننده ای که برای ایجاد کف ، دیوارهای برجسته ، میز و صندلی استفاده می شود ، جلب کند. دیوارها به رنگ سفید نگه داشته می شوند یا با آجر گرم ، سنگ یا چوب پوشانده شده اند. پنجره های بزرگ یکی دیگر از عناصر رایج در دکوراسیون خانه به سبک روستیک است ، زیرا فضا را با نور طبیعی پر می کند و به خانه کمک می کند تا آنجا که ممکن است به فضای بیرون نزدیک باشد. صندلی Adirondack یکی از محبوب ترین مبلمان است که با این سبک شناخته می شود.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

71-Regence

 

 

دکوراسیون داخلی این سبک ، زرق و برق و ظرافت را با سبک فرانسوی ترکیب می کند. در این سبک پالت های رنگ با استفاده از مخلوطی از خنثی های مختلف مانند کرم ، خاکستری و قهوه ای ملایم تر نگه داشته می شوند. مبلمان دارای دسته ها و پایه های منحنی هستند تا در یک فضای ظریف و برازنده نقش داشته باشند. از الگوهای تزئینی روی پارچه گرفته تا چوب استفاده می شود و شامل گل گیاه است. این الگوها اغلب روی پارچه ی صندلی ها، دیوارها و فرش ها با هم مخلوط می شوند. نقوش مفصل شامل اژدها و سایر موجودات اسطوره ای اغلب در آن گنجانده شده است. معمولاً از وسایل روشنایی پر زرق و برق مثل لوستر تا کمی زرق و برق به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن ، حمام و اتاق خواب وارد کنند. درب ها و پنجره ها به طور معمول قوس دار هستند ، که می تواند به لطافت ظاهری یک فضا کمک کند.

72-Regency

 

 

دکوراسیون خانه های ریجنسی دارای جذابیت هالیوودی هستند و همه چیز در دکوراسیون داخلی این خانه ها دارای جزئیات است. به عنوان مثال لوسترها با کریستال تزئین شده اند، در حالی که آباژورها و کوسن ها با حاشیه تزئین شده اند و کابینت ها با جزئیات شیشه ای تزئین شده روکش می شوند. پارچه روی آباژورها ، پرده ها و ملافه ها شامل ابریشم و مخمل است. مبلمان دارای سطوح ظاهری براق ، درخشان و مجلل می باشند. از آنجا که خانه های سبک ریجنسی بر سرگرمی متمرکز شده اند ، اتاق های نشیمن و پذیرایی به گونه ای چیده شده اند که میهمانان را به تعامل با یکدیگر ترغیب می کند. بنابراین ، کاناپه ها و صندلی ها به ندرت به سمت تلویزیون روبرو می شوند. مبلمان باید در پس زمینه محو شوند ، بنابراین مبل ها و صندلی ها به طور معمول پایین زمین و مقیاس متوسطی ندارند. از رنگ های پر جنب و جوش و غنی در سراسر خانه استفاده می شود ، مانند قرمز ، زرد روشن و بنفش تیره که واقعاً با براقیت زیاد مبلمان ، وسایل روشنایی و دکوراسیون دیوار در تضاد است و همین جلوه ی خاصی به فضا می دهد.

73-رنسانس

 

 

دکوراسیون داخلی رنسانس در قرن 15 و 16 در اروپا ظهور کرد و با جزئیات غنی ، اتاق های بزرگ و مواد زیبا مشخص می شود. درها و پنجره ها دارای طاق های گرد هستند و قاب های در و پنجره ها معمولاً با سنگ مرمر پوشانده می شوند. مبلمان به همان جزئیات معماری مانند ستون و قرنیز مجهز شده است. معماری سبک رنسانس با رعایت دقیق تقارن ، تناسب و تعادل مشخص می شود. اولین نمونه از این سبک معماری کلیسای باشکوه Filippo Brunelleschi در San Lorenzo در فلورانس ایتالیا بود. پالت رنگ به سبک رنسانس را می توان عمیق و غالباً تاریک توصیف کرد و حاوی رنگ های بنفش ، آبی ، سیاه و سبز است. کابینت های آشپزخانه با شیشه و ستون تزئین شده اند و دارای بسیاری از کشوها و محفظه ها هستند. میزها معمولاً به شکل مستطیل یا هشت ضلعی هستند و از مواد تزئینی مانند گرانیت و سنگ مرمر ساخته می شوند.

74- مد قدیمی(زنده شدن مد از یاد رفته قدیمی)

 

 

طراحی دکوراسیون خانه به این سبک شامل عناصر نوستالژیکی از سبک های روستایی، التقاطی و سبک بوهمی است. شاید تعیین کننده ترین عنصر آن استفاده از الگوها و رنگهای جسورانه ای باشد که تجلیل از دوام ایالات متحده پس از جنگ است. سایه ها معمولاً روشن و پر جنب و جوش هستند و می توانند ترکیبی از نارنجی ، قرمز ، زرد و غیره را شامل شوند. به طور معمول ، فقط یک یا دو رنگ از این رنگ ها در سراسر خانه استفاده می شود تا از آشفتگی جلوگیری شود. الگوها همیشه بزرگ هستند و در همه موارد از دیوارها و فرش ها گرفته تا صندلی ها و مبل ها از آنهااستفاده می شود. مبلمان دارای خطوط دایره ای و منحنی است و با چوب یا چرم ساخته می شود. خرده ریزهایی که در مغازه های عتیقه فروشی و بازارها یافت می شوند ، بر روی قفسه های باز چیده شده اند تا از جلوه و زیبایی شخصیت در خانه برخوردار شوند. دهه های 1950 و 1960 ادواری است که اغلب با این سبک همراه است. طراحان داخلی مانند دوروتی دراپر و دیوید هیکس از الگوهای روانگردان با رنگ های کاملاً متضاد برای ایجاد فضای داخلی به یادماندنی در ایالات متحده و اروپا استفاده کردند. صندلی های روکش دار رنگی پلی پروپیلن نیز به طور مکرر در محیط های یکپارچه با قطعات نوستالژیک الهام گرفته از غذاخوری ها یا خودروهای قدیمی دیده می شوند.

75- احیا

 

 

دوره احیا در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری قرن نوزدهم آمریکایی نتیجه مستقیم این کشور بود که به سرعت در حال تغییر است. در واکنش به شهرنشینی در حال رشد ، مکانیزاسیون و تغییرات جمعیتی ، بسیاری از آمریکایی ها برای زمان های ساده تر تلاش می کنند و گذشته را عاشقانه می کنند. نتیجه احیای بسیاری از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی از دوران باستان بود که تصور می شد ارزش های صاحب خانه و خانواده آنها را منعکس می کند. مبلمان ، نورپردازی و عناصر معماری الهام گرفته از سبک های یونانی ، گوتیک ، مصری ، اسپانیایی و روکوکو است. امروز ، ما روح این سبک از دکوراسیون را در جزئیات ، مواد و پالت رنگ ، در هماهنگی با سلیقه های طراحی التقاطی و مدرن تر مشاهده می کنیم. در بعضی موارد ، ممکن است به سادگی به شکل ستونهای نمادی یا قالب تزئینی ظریف باشد.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

66-دکوراسیون خانه های مزارع

 

 

دکوراسیون داخلی کاشت شامل ترکیبی از عناصر معماری اسپانیایی و استعماری است که در جنوب پیشین محبوب شده اند. از ویژگی های مشترک می توان به ستون های یونانی ، پنجره های قوس دار، سقف های بلند، درها و آیتم های فرانسوی مانند مدالیون ، سنگ های کلیدی اشاره کرد. ورودی خانه های مزارع بزرگ با نرده ها و راه پله های پیچ در پیچ و خمیده است. فضای داخلی با پارچه های سفید و کرم رنگ روشن است. تضاد پالت رنگی خنثی با سبز و قهوه ای تیره رنگ مانند چوب ماهون یا ساج است. پرده های چوبی یا کرکره های مزارع در مقابل پنجره ها در کنار پرده های آرام دیده می شوند. اتاق های سالن در نزدیکی ورودی خانه قرار دارند و از آنها برای سرگرمی استفاده می شود. پیانوی بزرگ و تابلو فرش را می توانید در اتاق های سالن پیدا کنید.

67-پست مدرن

 

 

سبک پست مدرن در دهه 1960 اتفاق افتاد ، در حالی که دکوراسیون مدرن در دهه های 1920 و 30 رخ داد. در حالی که فضای داخلی مدرن بر روی مینیمالیسم و کمبود جزئیات متمرکز است ، خانه های پست مدرن تزئینات بیشتری را پذیرفته اند. خانه ها از زیبایی برخوردارند تا ذهن ، بدن و روح را تسکین دهند و این یک پالت رنگ خنثی است که به داشتن یک فضای آرام کمک می کند. برای سادگی و نگهداری آسان از کف های چوبی سخت ، کاشی و بتونی به جای تمام فرش کردن کف استفاده می شود. خنکی موادی مانند کروم ، شیشه و فولاد با فرش های رنگی ، مبلمان روکش مخملی و پرده های نرم ساخته شده از ابریشم یا ساتن در تضاد است. دکوراسیون داخلی پست مدرن با پنجره های برهنه و سقف های بلند جادار است. در مقابل، مبلمان این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از روحیه فردگرایانه غریب تر الهام گرفته از فرهنگ عامه استقبال می کنند.

68-پوریتانی

 

 

سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه پوریتن قطعاً در طبقه بندی سنتی تری قرار می گیرد ، اما با پیچ و تاب خانه مزرعه ای. میزها و صندلی ها مجهز به نقش و نگارهای منبت کاری شده از چوب هستند. موادی که روی صندلی ها، پرده ها و پرده ها استفاده می شود اغلب پنبه سبک هستند و به لطافت فضای داخلی کمک می کنند. آشپزخانه ها با اجاق های فرفورژه یا شومینه های آجری که فضایی دنج و جذاب را ایجاد می کنند ، حالتی روستایی دارند. کابینت ها یکی دیگر از عناصر رایج آشپزخانه های پوریتن است و ظاهری کلاسیک و ساده دارند. آنها از درهای تخته ای مسطح استفاده می کنند و به طور معمول از چوب های مقاوم افرا یا گیلاس ساخته می شوند. رنگ ها در سرتاسر خانه های پوریتان آرام هستند و عمدتا از مواد خنثی تشکیل شده اند. اغلب ترکیبی از سفید، قهوه ای و خاکستری را مشاهده خواهید کرد تا محیطی طبیعی و آرام ایجاد کند.

69- ملکه آن (Queen Anne)

 

 

ملکه آن یک سبک طراحی دکوراسیون داخلی محبوب در اواخر قرن نوزدهم بود ، که قبل از ظهور سبک زونا به 20مین سبک نیز رسید. فضای داخلی Queen Anne مخلوطی از سبک ویکتوریایی و استعماری را نشان می دهد. با نگاهی به جلوی این خانه ها ، متوجه یک طراحی نامتقارن ، پنجره های بزرگ برای ورود نور طبیعی و یک ایوان وسیع و پذیرایی آن خواهید شد. دکوراسیون داخلی این خانه ها به لطف پنجره های بزرگ ، سقف های بلند و یک پالت رنگ خنثی، سبک و روشن هستند. سطوح داخل و خارج خانه صاف و ساده است و دارای جزئیات مانند کنده کاری های تزئین شده هستند. وسایل داخل خانه با کابینت های چوبی روکش دار و شیرهای آب به همان جزئیات است. یکی از ویژگی های برجسته مبلمان کوئین آن ، پایه کابریول است. این طرح در بالا به سمت بیرون و در پایین خم می شود ، تا یک تکیه گاه خمیده و منحنی S را ایجاد کند.

70- سلطنتی

 

 

دکوراسیون خانه های سلطنتی با احساسی گرم ، مجلل و جزئیات انبوه و لوکس ارائه می شوند ، دقیقاً مانند آنچه در فضای داخلی کاخ سلطنتی پیدا می کنید. از انواع پالت های رنگی می توان مانند تمام سفید ، سیاه و سفید یا ترکیبی از رنگ های غنی مانند آبی سلطنتی یا سبز زمردی استفاده کرد. گرچه ممکن است در خانه های سلطنتی رنگ های مختلفی پیدا کنید ، اما همیشه ترکیبی از پارچه های شاداب و فلز را مشاهده می کنید که محیطی زیبا ، باشکوه و پیچیده را در داخل فضا ایجاد می کنند. از فلزاتی مانند طلا ، نقره ، برنز و مس می توان در هر چیزی از لوسترها و لامپ ها گرفته تا سخت افزار کابینت و تزئینات دیواری استفاده کرد. رنگ های متالیک مکمل هر رنگی است که استفاده می شود. صندلی ها ، تختخواب ها ، پنجره ها و کاناپه ها پارچه های پر زرق و برق مانند ابریشم و مخمل دارند. آینه های بزرگی بر روی دیوارها گذاشته می شوند تا به باز شدن فضا کمک کرده و جلوه ای عالی به آن دهند.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

61- دنیای قدیم

 

 

دکوراسیون داخلی دنیای قدیم از مکان های مختلف اروپایی در سراسر جهان ، از جمله اسپانیا ، ایتالیا و فرانسه نشات میگیرد. این همان چیزی است که هنگام تصور داخل خانه های کلاسیک اروپایی یا املاک به آن فکر می کنید. خانه های جهان قدیم دارای ویژگی هایی از چند سبک مختلف از جمله قرون وسطی و رنسانس هستند و حتی تعادل زیبایی های سنتی و روستایی وجود دارد. سورمه ای ، سبز جنگلی و کرم محبوب ترین رنگ هایی هستند که در خانه های دنیای قدیم برای جلوه ای آرام و در عین حال سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند. ملیله و پارچه های بافته شده با نقش های گل یا راه راه برای تزئین فضای داخلی استفاده می شود. حاشیه ، تزئینات منجوق و منگوله برای تزئین همه چیز از پرده تا ملافه استفاده می شود. تیرهای سقفی چوبی آب و هوایی ، کنتراست پریشان روستایی با سطوح پیچیده و رنگ آمیزی شده تیره روی میزها و صندلی ها ایجاد می کنند. کفهای سنگ آهک ، کاشی و سنگ مرمر ریخته شده که با فرشهای بافته شده غنی شده ، لهجه های بافتی اضافی را به این سبک ارائه می دهد.

62-ارگانیک

 

 

دکوراسیون خانه های ارگانیک از سبکی آرام و بدون سر و صدا که توسط یک پالت رنگ خنثی ، چوب های گرم و اشکال طبیعی به وجود آمده است ، برخوردار هستند. موادی که در کل این دکوراسیون طبیعی گرایانه استفاده می شود در فضای باز، یافت می شود و شامل سنگ و الوار است. در صورت استفاده از سطوح مصنوعی ، از الگوهای بافتی برای ایجاد احساس طبیعی استفاده می شوند. فضای داخلی و خارجی خانه های ارگانیک با استفاده از شیشه به هم مرتبط می شوند. قاب های پنجره برای ایجاد دید واضح تری از فضای خارج و اجازه تابش نور طبیعی خورشید به فضا هستند. در حالی که پالت اصلی رنگ موجود در این خانه ها عمدتا از دسته رنگ های خنثی هستند، از چاشنی های تند رنگ برای روح بخشیدن به محیط فضای داخلی به میزان کمی استفاده می شود. گیاهان طبیعی به افزودن زندگی اصیل و هوای تازه به فضا نیز کمک می کنند.

63- پالادیوم( آندریا پالادیو معمار ایتالیایی)

 

 

دکوراسیون خانه های پالادیوم دقیقاً مانند دکوراسیون داخلی خانه های یونان و روم به تقارن ، تعادل و تناسب متکی هستند. پنجره های پالادیوم با شکل متمایز شناخته می شوند.آنها دارای یک قوس طبیعی در قسمت بالایی خود هستند، و پنجره ها منحنی متناسب با سقف خانه است. پنجره پایین با صفحات باریک مستطیلی در هر طرف احاطه شده است. طاق نمادین را می توان در داخل خانه و همچنین درگاه ها یافت. از سفید و کرم در سراسر خانه استفاده می شود و رنگ آبی و رنگ سبز مایل به آبی ، یک تضاد ظریف در برابر رنگ سفید را ایجاد می کند. خطوط تمیز و ساده با استفاده از میز ، مبل، صندلی و دکور دیوار به نمایش در می آیند. این سبک برای معمار مشهور ونیزی آندره پالادیو ، که یکی از با نفوذترین افراد در تاریخ معماری شناخته می شود ، نامگذاری شده است.

64- دکوراسیون وابسته به پاریس

 

 

دکوراسیون داخلی خانه های پاریس ترکیبی از عناصر جدید و قدیم را برای زیبایی منحصر به فرد التقاطی ارائه می دهند. در این سبک عناصر سنتی و مدرن با هم ترکیب شده اند. به عنوان مثال ، ساعت یا چراغ ممکن است با یک مبل مدرن تمیز و ساده جفت شوند. دیوارها در دکوراسیون پاریسی برای به حداکثر رساندن نور طبیعی ، معمولا به رنگ سفید هستند و رنگ های مورد استفاده در مبلمان و اکسسوری ها تیره تر هستند تا کنتراست شدیدی ایجاد کنند. روکش پارچه مهم است و غالباً از پارچه مخملی مجلل استفاده می شود. فرش ها و لوسترها دو عنصر جدایی ناپذیر از دکوراسیون داخلی به سبک پاریس هستند. فرش ها به طور معمول طرح دار و دارای رنگ پررنگ هستند تا در تضاد با دیوارهای سفید در بیایند. حمامها ممکن است دارای یک وان پایه پنجه ای با یک میز کوچک در نزدیکی آن باشند.

65- پنسیلوانیای هلندی

 

 

در طراحی دکوراسیون داخلی پنسیلوانیای هلندی ، شباهت هایی به دکوراسیون خانه های روستایی و الهام گرفته از خانه های کشاورزی خواهید دید. این مبلمان عامیانه معمولاً از چوبهایی مانند چوب افرا ، گردو ، کاج و میوه ساخته می شود. قطعه هایی مانند میز ، مبل و صندلی دارای خطوط مستقیم و ساده ای هستند در عوض ، مبلمان دارای جلای براق است. تزئین دیوارهای خانه های پنسیلوانیای هلندی نقاشی هایی از میوه ، حیوانات ، گلها یا خطوط آلمانی است. از گلهای تازه برای تزئین و بهم ریختن رنگ خانه نیز استفاده می شود. از یک پالت رنگی خنثی برای تأکید بر انواع بافتهای موجود در فضای داخلی مانند دیوارهای آجری ، کف سنگی و میزهای چوبی استفاده می شود.

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

56- نوگرا

 

 

دکوراسیون داخلی به سبک نوگرا(مدرنیست) که به عنوان سبک بین المللی شناخته می شود ، از معماری مینیمالیستی دهه 1920 الهام گرفته شده است. این سبک بر روی مواد طبیعی مانند فولاد ، شیشه و بتن مسلح متمرکز است که به دلیل کمبود جزئیات و تزئینات کف، میزهای پیشخوان و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. اشکال هندسی با استفاده از میز و صندلی مورد تأکید قرار می گیرند. پارچه هایی مانند پرده و ملافه تختی ترکیبی متعادل از مواد و الگوهای گرافیکی جسورانه دارند. در مورد پالت های رنگی مدرنیست ، رنگ خاکستری به دلیل تطبیق پذیری و ظاهری پیشرفته و مجلل ، رنگی است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. طراحان برجسته مدرنیست شامل لوکوربوزیه و آرن ژاکوبسن هستند..

57- دکوراسیون مراکشی

 

 

دکوراسیون داخلی مراکش را می توان با خانه های بوهمی و التقاطی مقایسه کرد ، زیرا دکوراسیون خانه های مراکشی ترکیبی از رنگ ها و الگوهای متنوع است که شخصیت را به یک فضا می آورد. رنگ هایی که در خانه های مراکش استفاده می شود ، عمدتا تن های عمیق مانند زمرد ، آبی سلطنتی و بنفش پررنگ است که یادآور جنب و جوش از بازارهای رنگارنگ مراکش باستان. مبلمان تزئین شده با متریال چوب است و با پارچه های لوکس مانند ابریشم و مخمل روکش شده است. پارچه ها از نقوش موزاییکی رنگارنگ استفاده می کنند و فضای داخلی آنها با لامپهای فلزی با جزئیات دقیق روشن می شود. کاشی های دیواری و کف سرامیکی یا سفالی اغلب در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری استفاده می شود. فرشها ، عثمانی ها ، کیف های دستی و کوسن ها، تجملات عجیب و غریب اما آرام را اضافه می کنند. میزهای نشیمن کم و اتاق های نشیمن نیز از مشخصه های طراحی دکوراسیون داخلی مراکشی هستند.در این خانه ها احساس آرامش توسط کوسن های مخمل خواب دار و فراوانی گیاهان سبز افزایش می یابد.

دکوراسیون ملوانی

 

 

دکوراسیون داخلی ملوانی شبیه خانه های ساحلی و سبک های ساحلی است ، اما خانه های ملوانی معمولاً کمی بیشتر رنگ دارند یعنی قرمز و آبی نیز به چشم میخورد. کوسن ها ، پرده ها ، فرش ها ، حوله ها و غیره سایه های روشن و تیره قرمز و آبی دارند و بقیه قسمت های داخلی آن با یک پالت خنثی مانند سفید و بژ پر شده است. در دکوراسیون ملوانی از اشیا با مضمون دریا برای وارد کردن آن شخصیت به خانه استفاده می شود. در خانه های الهام گرفته از دریا ، مواردی مانند محافظ های قدیمی حیوانات ، پاروهای چوبی کهنه ، تورهای ماهیگیری ، لنگرهای کشتی و چراغ های آویز دریایی را مشاهده خواهید کرد. اکسسوریهای تزئینی کوچک مانند قطب نما و مواد انتخابی دریایی اغلب به طور برجسته روی میزها یا قفسه ها نمایش داده می شوند. نوارها بیشترین الگوی استفاده شده روی کاغذ دیواری،کوسن ها، فرش و ... هستند. در یک محیط با دکوراسیون ملوانی رایحه هایی مانند نسیم اقیانوس ، نمک ، آهک و نارگیل با استفاده از شمع ، پخش کننده ها و خوشبو کننده های هوا پخش می شوند.

59- نئوکلاسیک

 

 

دکوراسیون نئوکلاسیک زیبایی بی انتها و تاریخی را تداعی می کنند. این نقش و نگارهای طراحی دکوراسیون داخلی ویژگی های خاصی با سایر سبک های خانه از جمله یونانی و رومی دارد. اکسسوریها مانند گلدان ، تندیس و نقاشی دارای مضامینی از اساطیر یونان و ایوانهای جلویی دارای ستونهای متقارن عظیم الهام گرفته از معماری یونان و روم است. دیوارها با آینه های بزرگ تزئین میشوند و قاب ها با ورق طلا. اصولا کف از جنس سنگ یا سنگ مرمر در دکوراسیون خانه های نئوکلاسیک امری عادی است. رنگ های روشن و ظریف شامل آبی کم رنگ ، کرم ، خاکستری ، زرد و سبز در دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده می شود. رنگ های سیاه و طلایی به عنوان رنگ های متضاد پررنگ استفاده می شود. مبلمان ساده و ساخته شده از چوب تیره هستند. از فرش های ایرانی، کفپوش ها و پارچه های نخی مجلل برای پرده و ملافه استفاده می شود..

60- دکوراسیون به سبک شمال غربی

 

 

دکوراسیون داخلی شمال غربی هر دو سبک مدرن و سنتی را ترکیب می کند. بر نور طبیعی و نمای بیرون تأکید شده است ، بنابراین پنجره های بزرگ، درهای شیشه ای کشویی و نورگیرها در سراسر خانه یافت می شوند. یک پالت از رنگ کرم فضای داخلی را گرم می کند ، در حالی که از رنگهای پررنگ مانند نارنجی و قرمز استفاده می شود تا شخصیت را وارد فضا کند. از متریال متنوعی در سراسر هر اتاق مانند بتن ، چوب و شیشه برای ترکیب جدید و قدیم استفاده می شود. خطوطی که روی میزها ، صندلی ها و کاناپه ها پیدا می شوند ساده و تمیز هستند ، در حالی که روکش پارچه ها دارای انواع بافت ها و الگوها هستند. آشپزخانه های شمال غربی معمولاً دارای ایستگاه های اسپرسو یا قهوه ساز هستند. منطقی است که استارباکس از شمال غربی اقیانوس آرام منشأ گرفته باشد. .

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

51-دکوراسیون مکزیکی

 

 

دکوراسیون خانه های مکزیکی احساسی مشابه به دکوراسیون التقاطی دارند. از رنگهای پررنگ متعددی مانند صورتی روشن ، سبز، نارنجی، قرمز و زرد استفاده می شود. شمعدان ، قابلمه های سرامیکی ، ظروف آهنی و فرش های دست بافت نیز شخصیت را در خانه های در مکزیک به ارمغان می آورد. سفالها اغلب دارای طرحهای پیچیده و رنگارنگ تحت تأثیر گیاهان و جانوران موجود در مکزیک هستند. صندلی ها ، میزها و مبل ها با تأثیرات استعماری اسپانیایی و سبک توسکانی جلوه ای زیبا دارند. مبلمان مکزیکی می توانند با یک چوب تیره و یا چوبی کهنه برای بوجود آوردن زیبایی روستایی و راحت عرضه شوند. نقوش و الگوهایی مانند موزاییک را می توان در کاشی و کوسن ها یافت. بسیاری از کاشی های پشت کابینتی یا حمام مکزیکی دارای کاشی های سنتی Talavera هستند که با دست رنگ آمیزی شده اند. این سفال های رنگی ماژولیکا با لعاب قلع، در اواخر دهه 1600 و اوایل دهه 1700 در صومعه ها و کلیساهای مکزیک رواج داشت...

52- دکوراسیون داخلی مدرن قرون وسطا

 

 

دکوراسیون داخلی مدرن قرون وسطا را می توان در فیلم تلویزیونی معروف "مردان دیوانه" AMC مشاهده کرد ، زیرا این سبک طراحی دکوراسیون داخلی در در دهه های 1940 رواج داشت . خانه های مدرن قرون وسطا به لطف درهای کشویی ، پنجره ها ، نورگیرها و پاسیوها از داخل به بیرون جریان بی نظیری دارند. برای تأکید بر نماهای بیرونی ، پنجره ها غالباً خالی می ماند و با پرده پوشیده نمی شوند. مبلمان در این سبک کاملاً منحصر به فرد هستند. بسیاری از قطعات ، مانند میز نوگوچی ، نامتقارن بوده و دارای اجزای بی شکلی هستند ، که باعث می شود آنها بیشتر شبیه تکه های مبلمان باشند. عناصری مانند کف و تیرهای سقفی به شکل اصلی خود درآورده می شوند ، در حالی که دیوارها با کاغذ دیواری های گرافیکی که دارای الگوهای هندسی جسورانه هستند ، پوشیده میشوند. از جمله طراحان برجسته دکوراسیون مدرن قررون وسطا می توان به فرانک لوید رایت ، چارلز و ری ایمز ، آرن جاکوبسن ، ایرو ساارینن ، لودویگ میس ون در روهه ، ایسامو نوگوچی و هانس وگنر اشاره کرد.

53- مینیمالیست

 

 

دکوراسیون خانه به سبک مینیمالیست عاری از هرگونه آشفتگی هستند و فقط مواردی مانند کاناپه ، میز و وسایل روشنایی را که برای زندگی ضروری هستند ، به نمایش می گذارند. فضای داخلی مینیمالیستی بر سادگی و زیبایی عملگرا تمرکز دارد. شخصیت نه از طریق جزئیات ، بلکه از طریق مواد طبیعی و اقلام ضروری به وجود می آید. اتاق ها تک رنگ هستند و معمولاً از رنگ های خنثی استفاده می شود. دیوارها فقط با یک یا دو قطعه تزئینی مانند بوم یا آینه ساده تزئین می شوند. تمام سطوح از آشپزخانه تا حمام باید کاملاً پاک باشد. مبلمان دارای خطوط تمیز با جزئیات بسیار کم هستند و اصولا از نوعی از آنها که دارای فضایی برای ذخیره سازی است استفاده می شود. دکوراسیون مینیمال معماری تحت تأثیر فلسفه ذن ژاپنی و اصول زیبایی شناختی Ma و Wabi-sabi است ، که ارزش فضای خالی و عدم وجود تزئینات را ارزیابی می کند.

54- Mission (ماموریتی)

 

 

دکوراسیون داخلی به سبک مأموریتی شامل مبلمان الهام گرفته از جنبش هنر و صنایع دستی است. صندلی ها و میزها هیچ جزئیاتی ندارند و بسیار ساده ساخته شده اند. پایه ها صاف است و پشت صندلی ها دارای طرح تخته سنگ است. قطعات مبلمان به طور معمول از چوب ، معمولاً بلوط، تشکیل شده است. در این سبک دکوراسیون اصولا از تک رنگ های خنثی استفاده میشود. رنگ کرمی به دلیل اینکه پس زمینه ای خنثی و ملایم بوده و به راحتی با هر رنگ مبلمان ست میشود، رنگی محبوب در دکوراسیون خانه های ماموریتی است. از کاغذ دیواری نیز به میزان کم استفاده می شود. شامل الگوهایی است که از طبیعت الهام گرفته شده است ، مانند گل گیاه.

55- مدرن

 

 

دکوراسیون خانه های مدرن دارای ویژگی های مشابه با فضای داخلی مینیمالیستی هستند. تمرکز بر روی سادگی ، تمیزی و عدم وجود لوازم با جزئیات است. مبلمان دارای خطوط صاف و تمیز و الهام گرفته از معماری دهه 1930 را ارائه می دهد. این نشان از حساسیت های جنبش باهاوس و اصول طراحی اسکاندیناوی است که طراحی داخلی مدرن را از سبک معاصر جدا می کند. پالت های رنگی معمولاً از سایه های خنثی مانند سفید ، کرم و بژ تشکیل شده اند. با این حال ، برخلاف دکوراسیون داخلی مینیمالیستی ، این خانه ها حاوی رنگ هایی روشن مانند نارنجی ، صورتی و فیروزه ای روی وسایلی مانند ظروف غذاخوری ، پرده و فرش هستند. همه وسایل الکترونیکی در فضای داخلی مدرن ساده هستند ، بنابراین اتاق های نشیمن شامل پخش کننده های داخلی DVD هستند و آشپزخانه ها دارای تلویزیون های صفحه تخت کوچک هستند. . .

  • محمد کاظم پور
  • ۰
  • ۰

40- گوتیک

 

 

این سبک طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به قرون وسطا و شاخه ای از معماری رومانسک است. فضای داخلی گوتیک با حسی دراماتیک و مانند قلعه قرون وسطایی می باشد. شاید مهم ترین عنصر سبک گوتیک قوس های نوک تیز باشد. درها ، ورودی ها و پنجره ها را به این شکل نمادین مشاهده خواهید کرد. سقف های طاقدار فضای داخلی چشمگیری را ایجاد می کند. صندلی جعبه ای یکی دیگر از قطعات رایج است که در فضای داخلی گوتیک یافت می شود. این صندلی ها دارای کناره های روکش دار و محل نگهداری زیر صندلی هستند. برخلاف تصور عمومی ، در سبک گوتیک همه چیز در آغوش گرفتن رنگ سیاه نیست. در واقع ، بسیاری از فضای داخلی دارای رنگ های بنفش ، قرمز ، سبز و آبی است. البته از این رنگ ها به میزان کم استفاده می شود. همچنین ممکن است از آنها در شیشه های رنگی استفاده شود..

47- خانه های کنار دریاچه

 

 

خانه های کنار دریاچه بر روی آرامش و سادگی تمرکز دارند ، این دقیقاً همان چیزی است که سبک طراحی دکوراسیون خانه های دریاچه منعکس می کند. در دکوراسیون داخلی این خانه ها نور طبیعی با پنجره هاوارد میشود و نورگیرهای زیبا برای نشان دادن مناظر خیره کننده در فضای باز هستند. برای حفظ تمرکز بر طبیعت ، از پالت های رنگی ساده که از ترکیبی از مواد خنثی تشکیل شده است در سراسر خانه استفاده می شود. پالت های رنگی کاملاً سفید نیز در دکوراسیون خانه دریاچه ای رایج است. عناصر معماری موجود مانند تیرهای سقفی چوبی در معرض دید و دیوارهای آجری و خودنمایی می کنند. همانند سبک های کلبه ای یا ساحلی ، از عناصر موجود در طبیعت برای تزئینات استفاده می شود - ممکن است در سراسر خانه ای به سبک خانه دریاچه ای ، رنگ سبز ، تصاویر حیوانات یا درختان را مشاهده کنید.

48- عصر ماشین آلات

 

 

دکوراسیون داخلی در زمان عصر ماشین آلات دارای ویژگی های مشابه خانه های مدرن و صنعتی اواسط قرن است. با این حال ، موضوعی که در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد ، تصویربرداری از ماشین آلات و ویژگی های آن است: سرعت ، قدرت ، کارایی ، دقت و قابلیت اطمینان. نقوش آلی با نماد مکانیکی مانند پیچ و مهره، امواج رادیویی و چرخ دنده جایگزین می شوند [Meikle 2010]. در این سبک تمرکز بر روی مواد اولیه مانند فلز و چوب در اولویت قرار دارد ، که هر دو به ایجاد فضای داخلی خنک ، براق و تمیز کمک می کنند. بافت در دکوراسیون به این سبک مهم است ، زیرا به خانه شخصیت می بخشد. به عنوان مثال ، اتاقی با دیوارهای آجری ، کف سنگی و صفحات میز از جنس استیل متناسب با ویژگی های ماشین آلات است. این سبک دکوراسیون داخلی دارای جلوه ای قدیمی است ، بنابراین شما اغلب قطعات بزرگ مانند علائم جاده قدیمی ، ساعت ایستگاه قطار و لامپ های استودیویی را مشاهده خواهید کرد. پالت های رنگ در این سبک همیشه خنثی هستند و معمولاً ترکیبی از خاکستری ، سفید ، سیاه و قهوه ای و همچنین فلزی مانند برنز ، مس و نیکل هستند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماشین آلات همچنین از هواپیماهای ساده و کشتی های دریایی الهام می گیرند ..

49- قرون وسطایی

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک قرون وسطا را می توان با دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک مقایسه کرد ، زیرا آنها دارای عناصر طراحی مشابه مانند چوب و سنگ هستند. دکوراسیون داخلی قرون وسطا دقیقاً مانند قلعه های قرون وسطایی دارای جزئیات بسیار غنی است و نیمکت ها ، صندلی ها و میزهای بزرگ ، سنگین و منبت کاری شده با تزئینات زیبا را به رخ می کشد. روکش مبلمان، پنجره ، تختخواب و مبلها دارای پارچه های مجللی مانند مخمل ، ابریشم و داماس است. پالت های رنگ در این سبک دکوراسیون به همان اندازه جزئیات موجود در خانه پررنگ هستند. قرمز ، سبز ، طلایی و آبی را می توان از روکش مبلمان گرفته تا فرش و سایر وسایل تزئینی مشاهده کرد. دیوارهای این سبک اغلب با ملیله دوزی های آویزان شده از میله های فلزی و با منگوله آراسته می شوند. .

50- دکوراسیون مدیترانه ای

 

 

دقیقاً مانند دکوراسیون داخلی یونانی ، طراحی مدیترانه تحت تأثیر موقعیت قرار می گیرد. لمس اسپانیا ، یونان و ایتالیا را می توان در خانه های مدیترانه ای مشاهده کرد و این مکان ها از طریق رنگ های روشن و جسورانه تحت تأثیر دریا و آسمان مانند فیروزه ای ، زمردی و زرد زنده می شوند. کاشی و موزاییک تزئینی اغلب در عناصر داخلی مانند کف ، میز ، پیشخوان ها، آینه ها و پشت پرده ها استفاده می شود تا جذابیت روستایی زیبایی را به خانه ببخشد. مبلمان در دکوراسیون مدیترانه ای کوتاه و کم ارتفاع ساخته شده اند. پایه ها روی مبلمان چرخانده شده و به زیبایی از جزئیات استفاده می شود. فضای باز همیشه مورد استقبال قرار می گیرد و بسیاری از خانه ها با استفاده از پنجره ها و درهای کشویی شیشه ای مرز بین داخل و خارج را محو می کنند. پشت بام های کاشی کاری شده قرمز ، مشابه معماری توسکانی ، بسیاری از خانه های مدیترانه ای را زینت می دهد. نرده ها و بالکن ها از جنس آهن فرفورژه نیز از ویژگی های محبوب این دکوراسیون هستند. .

  • محمد کاظم پور