طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

56- نوگرا

 

 

دکوراسیون داخلی به سبک نوگرا(مدرنیست) که به عنوان سبک بین المللی شناخته می شود ، از معماری مینیمالیستی دهه 1920 الهام گرفته شده است. این سبک بر روی مواد طبیعی مانند فولاد ، شیشه و بتن مسلح متمرکز است که به دلیل کمبود جزئیات و تزئینات کف، میزهای پیشخوان و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. اشکال هندسی با استفاده از میز و صندلی مورد تأکید قرار می گیرند. پارچه هایی مانند پرده و ملافه تختی ترکیبی متعادل از مواد و الگوهای گرافیکی جسورانه دارند. در مورد پالت های رنگی مدرنیست ، رنگ خاکستری به دلیل تطبیق پذیری و ظاهری پیشرفته و مجلل ، رنگی است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. طراحان برجسته مدرنیست شامل لوکوربوزیه و آرن ژاکوبسن هستند..

57- دکوراسیون مراکشی

 

 

دکوراسیون داخلی مراکش را می توان با خانه های بوهمی و التقاطی مقایسه کرد ، زیرا دکوراسیون خانه های مراکشی ترکیبی از رنگ ها و الگوهای متنوع است که شخصیت را به یک فضا می آورد. رنگ هایی که در خانه های مراکش استفاده می شود ، عمدتا تن های عمیق مانند زمرد ، آبی سلطنتی و بنفش پررنگ است که یادآور جنب و جوش از بازارهای رنگارنگ مراکش باستان. مبلمان تزئین شده با متریال چوب است و با پارچه های لوکس مانند ابریشم و مخمل روکش شده است. پارچه ها از نقوش موزاییکی رنگارنگ استفاده می کنند و فضای داخلی آنها با لامپهای فلزی با جزئیات دقیق روشن می شود. کاشی های دیواری و کف سرامیکی یا سفالی اغلب در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری استفاده می شود. فرشها ، عثمانی ها ، کیف های دستی و کوسن ها، تجملات عجیب و غریب اما آرام را اضافه می کنند. میزهای نشیمن کم و اتاق های نشیمن نیز از مشخصه های طراحی دکوراسیون داخلی مراکشی هستند.در این خانه ها احساس آرامش توسط کوسن های مخمل خواب دار و فراوانی گیاهان سبز افزایش می یابد.

دکوراسیون ملوانی

 

 

دکوراسیون داخلی ملوانی شبیه خانه های ساحلی و سبک های ساحلی است ، اما خانه های ملوانی معمولاً کمی بیشتر رنگ دارند یعنی قرمز و آبی نیز به چشم میخورد. کوسن ها ، پرده ها ، فرش ها ، حوله ها و غیره سایه های روشن و تیره قرمز و آبی دارند و بقیه قسمت های داخلی آن با یک پالت خنثی مانند سفید و بژ پر شده است. در دکوراسیون ملوانی از اشیا با مضمون دریا برای وارد کردن آن شخصیت به خانه استفاده می شود. در خانه های الهام گرفته از دریا ، مواردی مانند محافظ های قدیمی حیوانات ، پاروهای چوبی کهنه ، تورهای ماهیگیری ، لنگرهای کشتی و چراغ های آویز دریایی را مشاهده خواهید کرد. اکسسوریهای تزئینی کوچک مانند قطب نما و مواد انتخابی دریایی اغلب به طور برجسته روی میزها یا قفسه ها نمایش داده می شوند. نوارها بیشترین الگوی استفاده شده روی کاغذ دیواری،کوسن ها، فرش و ... هستند. در یک محیط با دکوراسیون ملوانی رایحه هایی مانند نسیم اقیانوس ، نمک ، آهک و نارگیل با استفاده از شمع ، پخش کننده ها و خوشبو کننده های هوا پخش می شوند.

59- نئوکلاسیک

 

 

دکوراسیون نئوکلاسیک زیبایی بی انتها و تاریخی را تداعی می کنند. این نقش و نگارهای طراحی دکوراسیون داخلی ویژگی های خاصی با سایر سبک های خانه از جمله یونانی و رومی دارد. اکسسوریها مانند گلدان ، تندیس و نقاشی دارای مضامینی از اساطیر یونان و ایوانهای جلویی دارای ستونهای متقارن عظیم الهام گرفته از معماری یونان و روم است. دیوارها با آینه های بزرگ تزئین میشوند و قاب ها با ورق طلا. اصولا کف از جنس سنگ یا سنگ مرمر در دکوراسیون خانه های نئوکلاسیک امری عادی است. رنگ های روشن و ظریف شامل آبی کم رنگ ، کرم ، خاکستری ، زرد و سبز در دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده می شود. رنگ های سیاه و طلایی به عنوان رنگ های متضاد پررنگ استفاده می شود. مبلمان ساده و ساخته شده از چوب تیره هستند. از فرش های ایرانی، کفپوش ها و پارچه های نخی مجلل برای پرده و ملافه استفاده می شود..

60- دکوراسیون به سبک شمال غربی

 

 

دکوراسیون داخلی شمال غربی هر دو سبک مدرن و سنتی را ترکیب می کند. بر نور طبیعی و نمای بیرون تأکید شده است ، بنابراین پنجره های بزرگ، درهای شیشه ای کشویی و نورگیرها در سراسر خانه یافت می شوند. یک پالت از رنگ کرم فضای داخلی را گرم می کند ، در حالی که از رنگهای پررنگ مانند نارنجی و قرمز استفاده می شود تا شخصیت را وارد فضا کند. از متریال متنوعی در سراسر هر اتاق مانند بتن ، چوب و شیشه برای ترکیب جدید و قدیم استفاده می شود. خطوطی که روی میزها ، صندلی ها و کاناپه ها پیدا می شوند ساده و تمیز هستند ، در حالی که روکش پارچه ها دارای انواع بافت ها و الگوها هستند. آشپزخانه های شمال غربی معمولاً دارای ایستگاه های اسپرسو یا قهوه ساز هستند. منطقی است که استارباکس از شمال غربی اقیانوس آرام منشأ گرفته باشد. .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی