طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

71-Regence

 

 

دکوراسیون داخلی این سبک ، زرق و برق و ظرافت را با سبک فرانسوی ترکیب می کند. در این سبک پالت های رنگ با استفاده از مخلوطی از خنثی های مختلف مانند کرم ، خاکستری و قهوه ای ملایم تر نگه داشته می شوند. مبلمان دارای دسته ها و پایه های منحنی هستند تا در یک فضای ظریف و برازنده نقش داشته باشند. از الگوهای تزئینی روی پارچه گرفته تا چوب استفاده می شود و شامل گل گیاه است. این الگوها اغلب روی پارچه ی صندلی ها، دیوارها و فرش ها با هم مخلوط می شوند. نقوش مفصل شامل اژدها و سایر موجودات اسطوره ای اغلب در آن گنجانده شده است. معمولاً از وسایل روشنایی پر زرق و برق مثل لوستر تا کمی زرق و برق به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن ، حمام و اتاق خواب وارد کنند. درب ها و پنجره ها به طور معمول قوس دار هستند ، که می تواند به لطافت ظاهری یک فضا کمک کند.

72-Regency

 

 

دکوراسیون خانه های ریجنسی دارای جذابیت هالیوودی هستند و همه چیز در دکوراسیون داخلی این خانه ها دارای جزئیات است. به عنوان مثال لوسترها با کریستال تزئین شده اند، در حالی که آباژورها و کوسن ها با حاشیه تزئین شده اند و کابینت ها با جزئیات شیشه ای تزئین شده روکش می شوند. پارچه روی آباژورها ، پرده ها و ملافه ها شامل ابریشم و مخمل است. مبلمان دارای سطوح ظاهری براق ، درخشان و مجلل می باشند. از آنجا که خانه های سبک ریجنسی بر سرگرمی متمرکز شده اند ، اتاق های نشیمن و پذیرایی به گونه ای چیده شده اند که میهمانان را به تعامل با یکدیگر ترغیب می کند. بنابراین ، کاناپه ها و صندلی ها به ندرت به سمت تلویزیون روبرو می شوند. مبلمان باید در پس زمینه محو شوند ، بنابراین مبل ها و صندلی ها به طور معمول پایین زمین و مقیاس متوسطی ندارند. از رنگ های پر جنب و جوش و غنی در سراسر خانه استفاده می شود ، مانند قرمز ، زرد روشن و بنفش تیره که واقعاً با براقیت زیاد مبلمان ، وسایل روشنایی و دکوراسیون دیوار در تضاد است و همین جلوه ی خاصی به فضا می دهد.

73-رنسانس

 

 

دکوراسیون داخلی رنسانس در قرن 15 و 16 در اروپا ظهور کرد و با جزئیات غنی ، اتاق های بزرگ و مواد زیبا مشخص می شود. درها و پنجره ها دارای طاق های گرد هستند و قاب های در و پنجره ها معمولاً با سنگ مرمر پوشانده می شوند. مبلمان به همان جزئیات معماری مانند ستون و قرنیز مجهز شده است. معماری سبک رنسانس با رعایت دقیق تقارن ، تناسب و تعادل مشخص می شود. اولین نمونه از این سبک معماری کلیسای باشکوه Filippo Brunelleschi در San Lorenzo در فلورانس ایتالیا بود. پالت رنگ به سبک رنسانس را می توان عمیق و غالباً تاریک توصیف کرد و حاوی رنگ های بنفش ، آبی ، سیاه و سبز است. کابینت های آشپزخانه با شیشه و ستون تزئین شده اند و دارای بسیاری از کشوها و محفظه ها هستند. میزها معمولاً به شکل مستطیل یا هشت ضلعی هستند و از مواد تزئینی مانند گرانیت و سنگ مرمر ساخته می شوند.

74- مد قدیمی(زنده شدن مد از یاد رفته قدیمی)

 

 

طراحی دکوراسیون خانه به این سبک شامل عناصر نوستالژیکی از سبک های روستایی، التقاطی و سبک بوهمی است. شاید تعیین کننده ترین عنصر آن استفاده از الگوها و رنگهای جسورانه ای باشد که تجلیل از دوام ایالات متحده پس از جنگ است. سایه ها معمولاً روشن و پر جنب و جوش هستند و می توانند ترکیبی از نارنجی ، قرمز ، زرد و غیره را شامل شوند. به طور معمول ، فقط یک یا دو رنگ از این رنگ ها در سراسر خانه استفاده می شود تا از آشفتگی جلوگیری شود. الگوها همیشه بزرگ هستند و در همه موارد از دیوارها و فرش ها گرفته تا صندلی ها و مبل ها از آنهااستفاده می شود. مبلمان دارای خطوط دایره ای و منحنی است و با چوب یا چرم ساخته می شود. خرده ریزهایی که در مغازه های عتیقه فروشی و بازارها یافت می شوند ، بر روی قفسه های باز چیده شده اند تا از جلوه و زیبایی شخصیت در خانه برخوردار شوند. دهه های 1950 و 1960 ادواری است که اغلب با این سبک همراه است. طراحان داخلی مانند دوروتی دراپر و دیوید هیکس از الگوهای روانگردان با رنگ های کاملاً متضاد برای ایجاد فضای داخلی به یادماندنی در ایالات متحده و اروپا استفاده کردند. صندلی های روکش دار رنگی پلی پروپیلن نیز به طور مکرر در محیط های یکپارچه با قطعات نوستالژیک الهام گرفته از غذاخوری ها یا خودروهای قدیمی دیده می شوند.

75- احیا

 

 

دوره احیا در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری قرن نوزدهم آمریکایی نتیجه مستقیم این کشور بود که به سرعت در حال تغییر است. در واکنش به شهرنشینی در حال رشد ، مکانیزاسیون و تغییرات جمعیتی ، بسیاری از آمریکایی ها برای زمان های ساده تر تلاش می کنند و گذشته را عاشقانه می کنند. نتیجه احیای بسیاری از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی از دوران باستان بود که تصور می شد ارزش های صاحب خانه و خانواده آنها را منعکس می کند. مبلمان ، نورپردازی و عناصر معماری الهام گرفته از سبک های یونانی ، گوتیک ، مصری ، اسپانیایی و روکوکو است. امروز ، ما روح این سبک از دکوراسیون را در جزئیات ، مواد و پالت رنگ ، در هماهنگی با سلیقه های طراحی التقاطی و مدرن تر مشاهده می کنیم. در بعضی موارد ، ممکن است به سادگی به شکل ستونهای نمادی یا قالب تزئینی ظریف باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی