طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰


آشپزخانه های با تم رنگ خاکستری

آشپزخانه های با تم رنگ خاکستری

اگر در جستجوی چاره ی مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه با تم رنگ سفید هستید هرگز از ترکیب آن با رنگ خاکستری پشیمان نمی شوید . یک آشپزخانه یکپارچه با تم رنگی خاکستری باعث ایجاد یک زیبایی با دوام و ماندگار در دکوراسیون آشپزخانه ی شما به حساب می آید . در گذشته رنگ های لیمویی و پرتقالی بسیار در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه در پالت های رنگی محدود شده و رنگ خاکستری در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار پرطرفدار بوده است . تناژ رنگ در دکوراسیون منزل در آشپزخانه به عنوان یک فاکتور مهم به حساب می آید، حتی یک نوع رنگ خاکستری که تناژی گرم دارد سبب احساس بسیار متفاوتی نسبت به یک نوع رنگ خاکستری با تناژ سرد را ایجاد می کند . 

هنگامی که یک رنگ پایه و یا یک پالت مخلوط برای آشپرخانه خاکستری انتخاب می کنیم این بسیار هوشمندانه است که از تئوری رنگ ها و همچنین مطابق مد روز عمل کنیم . این پیشنهاد حتی برای رنگ های مکمل که پشت هم در یک چرخه رنگی در دکوراسیون داخلی هستند نیز صادق است . 

برای مثال دو پرده رنگ از یک طیف رنگی برای رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه بسیار بهتر از 3 یا 4 رنگ متفاوت می باشد . در آشپزخانه با تم رنگ خاکستری بهتره است جزیره آشپزخانه یک کنتراست عمیق تر و پررنگ تر را نسبت به تم رنگی کابینت ها در بر داشته باشد که سبب ایجاد یک نقطه متمرکز در آشپزخانه باشد .در صورتی که دیوار و سقف آشپزخانه دارای رنگ هایی با کنتراست بالا باشند، سبب ایجاد احساس کوچک بودن آشپزخانه را می دهند به همین دلیل بهتر است دارای رنگ های خنثی مانند رنگ سفید باشد. 

اجزایی مثل چوب های طبیعی سبب ایجاد احساس گرم شدن فضای آشپزخانه ی خاکستری می شود و به همین صورت در یک تم رنگی تند خاکستری ایجاد احساس سردی می کند .همینجور رنگی با تناژ خاکستری سرد با استیل براق بسیار شیک به نظر می آید .

در ادامه مطالب می توانید دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد علاقه خود را با رنگ خاکستری بیابید .

1 – ایجاد گرما با کف چوبی و صفحه کابینت چوبی

رنگ خاکستری شهرت به سرد بودن و رنگی کلینیکی دارد ولی با بعضی از چوب ها می تواند سبب یک حس گرمای مثبت و دنج بودن را القا کند . ترفند برای اجرا کردن این پیشنهاد در پیدا کردن سایه مناسب و همچنین مخلوط کردن آن با تناژ رنگی مناسب از چوب مخفی می باشد .به عنوان مثال در اینجا می توان رنگ بنفش – خاکستری را با چوب بلوط، رنگ روشن به کار برد و همچنین برای رنگ های تیره تر رنگ چوب تیره تر مانند چوب گردو مناسب دیده می شود .

 

ایجاد گرما با کف چوبی و صفحه کابینت چوبی



 

2 – استفاده از لایه های رنگ خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از طیف رنگی خاکستری در اجزای آشپزخانه منزل شما می تواند حالت جذب کنندگی برای شما به همراه داشته باشد . دیوار ها و جزیره تیره تر به همراه صفحه کابینت از جنس سنگ و نیز رنگ خاکستری و رنگی ملایم تر برای کابینت ها باعث ایجاد تلاشی برای انتقال بین رنگ های روشن و تیره به وجود می آید . با وجود رنگ های بسیار تیره بقیه آشپزخانه را روشن نگهدارید که باعث ایجاد احساس سبکی در فضا شود.

 

رنگ خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه



 

3 – طراحی هوشمندانه ی یک آشپزخانه ی کوچک در دکوراسیون منزل

در یک مکان کوچک ممکن است که به نظر بیاید استفاده از رنگ خاکستری سبب ایجاد حس منفی در فضا شود به خصوص رنگ هایی با تناژها تیره تر ولی تصویری که مشاهده می نمایید کاملا خلاف این ایده را به اثبات می رساند این رنگ بسیار تیره را در طول کابینت ها ، سینک ، صندلی آشپزخانه ، همچنین قاب دور لامپ ها و روز اجاق گاز مشاهده می نمایید . در یک مکان کوچک ممکن است که به نظر بیاید استفاده از رنگ خاکستری سبب ایجاد حس منفی در فضا شود به خصوص رنگ هایی با تناژها تیره تر ولی تصویری که مشاهده می نمایید کاملا خلاف این ایده را به اثبات می رساند این رنگ بسیار تیره را در طول کابینت ها ، سینک ، صندلی آشپزخانه ، همچنین قاب دور لامپ ها و روز اجاق گاز مشاهده می نمایید .

 

طراحی هوشمندانه ی یک آشپزخانه ی کوچک

 

4 – اضافه کردن طبقات با نمای ساده دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از کابینت های خاکستری در ناحیه بالای آشپزخانه می تواند زیاده روی باشد بنابراین می توانیم با یک طبقه ساده این مسئله را حل کنیم ، این کار باعث می شود که محیط تاریک تر به نظر نیاید. همچنین می توانیم از یک سینک ظرفشویی روشن و همچنین استفاده از کاشی های سفید و صفحه کابینت از جنس سنگ مرمر سفید که احساس سبکی بیشتری را در فضا ایجاد می نماید استفاده کنیم.

 

اضافه کردن طبقات با نمای ساده

 

5- استفاده از طوسی روشن (طوسی فرانسوی) در طرح های روستایی

رنگ طوسی فرانسوی در طراحی ها و کاغذ دیواری های مختص به فرانسه در قرن 19 میلادی بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است. هم اکنون هم این رنگ بسیار محبوب است به خاطر حس آرامش بخشی که در فضا ایجاد می نماید. همانطور که در تصویر می بینید این رنگ بسیار مناسب برای این سبک از طراحی می باشد.

 

استفاده از طوسی روشن

 

6- ترکیب رنگ زرد روشن و خاکستری در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ زرد روشن در دکوراسیون داخلی همراه با رنگ خاکستری تیره همانند یک باریکه نور در یک روز ابری می باشد . همانطور که در تصویر می بینید رنگ زرد پر رنگ که در اکسسوری ها و همچنین در چهارپایه های آشپزخانه استفاده شده است سبب ایجاد یک حس پر انرژی درفضای داخلی آشپزخانه شده است.همچنین در تصویر مشاهده می نمایید که رنگ خاکستری تیره در درب ها و قاب پنجره ها یکسان است که سبب جاذبه بهتری برای فضا می شود.

 

ترکیب رنگ زرد روشن و خاکستری

 

7- مشارکت رنگ سفید بر روی دیوارها در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ خاکستری بسیار تیره سبب ایجاد حس بسیار سنگینی در محیط می شود که برای داشتن احساس سبکی در محیط استفاده از کابینت هایی با رنگ سفید در ناحیه بالایی محیط آشپزخانه برای جبران این حس، ضروری می باشد . همینطور دیوارهای آشپزخانه نیز باید رنگ سفید داشته باشند که قبلا گفته شد رنگ قهوه ای گردویی، بسیار با رنگ خاکستری تیره همخوانی دارد که به خوبی در عکس قابل مشاهده است

 

مشارکت رنگ سفید بر روی دیوارها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی