طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

رنگ ها به طور تصادفی استفاده نمی شود. زمانی که ما در مورد رنگ های طراحی داخلی در دکوراسیون منزلصحبت می کنیم، در نگاه اول ممکن است فکر کنیم، بطور مثال انتخاب رنگ‌ها برای یک اتاق نشیمن و یا برای کل خانه بسیار آسان است، زیرا ما آنچه را که دوست داریم، انتخاب می کنیم. در بسیاری از موارد نتایج بسیار خوب است، اما در بسیاری از موارد در دکوراسیون منزل اگر شما هیچ چیز در مورد رنگ و این‌که چه ترکیبی برای سبک خانه شما بزرگ به نظر می رسد را نمی دانید، نتایج ممکن است چیزی مشترک با ظاهر حرفه ای نداشته باشد.

 

untitled11.jpg

 

در بسیاری از موارد کسانی که طراحان داخلی هستند دانش جامعی در مورد رنگ‌ها دارند، به خوبی می دانند که چه رنگ خاصی متعلق به کدام رده است، چه رنگ هایی مناسب برای ترکیب و بیشتر از همه اثرات روانی یک رنگ و یا دیگر رنگ‌ها و آنچه به منظور به دست آوردن نتیجه مورد نظر متناسب‌تر است. ما همیشه این ایده را دوست داریم که با اضافه کردن یک رنگ خاص و یا ترکیبی از رنگ‌ها، شما به سادگی می توانید خلق و خوی خود را تغییر دهید، اتاق خود را با ایجاد توهم نوری، کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید. بنابراین، ابتدا باید بدانیم که ما سه رنگ اصلی داریم: زرد ، قرمز و آبی. هنگامی که ما این رنگ‌های اولیه را با هم ترکیب می کنیم، رنگ های ثانویه را می گیریم: زرد و آبی سبز ، زرد و قرمز نارنجی ، آبی و قرمز بنفش را تشکیل می دهند. از مخلوط کردن رنگ‌های اولیه با آنهایی که ثانویه هستند، سایه‌ای از رنگ‌های مختلف که با نام رنگ‌های سوم شناخته می شوند، بدست می آید. رنگ‌های مکمل در گراف مخالف یکدیگر هستند. هر جفت از رنگ‌های مکمل یکدیگر، یک رنگ خنثی تولید می کند. هر فرد رنگ سرد یا گرم را درک می کند. اگر شما نمودار رنگ را ببینید، معمولا رنگ‌های سرد در سمت رنگ آبی و سبز هستند و رنگ‌های گرم در سمت زرد و نارنجی هستند. رنگ‌ها به ما یک حالت خاص از ذهن می دهند، می توانند ما را تقویت و تشویق کنند، می توانند به ما احساس امنیت، آرامش و استراحت بدهند، می توانند توانایی تمرکز و یا به یاد داشتن چیزهای دلپذیر را افزایش دهند، همچنین رنگ‌هایی وجود دارند که ما را افسرده می کنند و اجازه می دهند ما چیزهای غم انگیز را به یاد داشته باشیم، می توانند خسته کننده و یا پس از مدتی به تحریک کننده، تبدیل می شوند. ما باید این موارد را زمانی حساب کنیم که رنگ‌ها را انتخاب می کنیم. در نهایت ما هستیم که در خانه می مانیم و داشتن احساس خوب در مورد آن، بیشتر مهم است.


3 نکته را در هنگام انتخاب رنگ خود در نظر بگیرید :

1 -ما فکر می کنیم در مورد اینکه چه مدت و چه زمانی از روز را ما در آن فضا صرف می کنیم، در آن اتاق چه فعالیت هایی برگزار خواهد شد و می خواهیم خلق و خوی ما برای القاء رنگ استفاده شود.

2. شما باید ببینید که ورود نور خورشید به اتاق در چه زمانی از روز، صبح، بعد از ظهر، در طول روز و یا در همه روز اتفاق می افتد(این به موقعیت اتاق بستگی دارد).

3 - ببینید که چقدر اتاق بزرگ است. با توجه به این، از رنگ های روشن‌تر و یا تیره‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن احساس فضای بیشتر و رنگ‌های تیره‌تر و یا گرم باعث می شود اتاق کوچک‌تر به نظر برسد.

درک مردم از رنگ‌ها متفاوت است. به طور کلی، آنها به رنگ‌ها به همان شیوه پاسخ می دهند، اما اثرات برای هر فرد یکسان نخواهد بود. به عنوان مثال، یک رنگ خاص می تواند در ناخودآگاه شما برخی از خاطرات و یا احساسات را بیدار کند، این می تواند برای شخص دیگری رخ دهد، اما احساس و خاطرات متفاوت است. یکی دیگر از نمونه‌ها رنگ سیاه خواهد بود که در بسیاری از جوامع آن را با عزاداری و یا چیزی غمگین می شناسند، در حالی که توسط دیگران ممکن است پسندیده شود و احساس خوبی با آن داشته باشند. استفاده از روانشناسی رنگ، طراحی داخلی را تضمین نمی کند که هر فرد در خانه‌اش دقیقا همان احساسی را که می خواهد، داشته باشد.

من برخی از اثرات روانی رنگ‌ها مانند قهوه‌ای، سفید، خاکستری، سیاه و سفید، زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، بنفش، آبی و سبز را توصیف می کنم.


رنگ قهوه ای

با رنگ قهوه‌ای، شما می توانید احساس طبیعی بودن و راحتی را به خانه خود القا کنید. قهوه‌ای معمولا از رنگ‌ها و فام های زیر تشکیل شده است: سیاه و سفید، زرد، خاکستری، سبز، قرمز یا نارنجی و حتی بنفش. از آنجا که آن را مخلوطی که از چند رنگ ساخته شده است، قهوه‌ای را در هر جای دیگری در نمودار رنگ یافت نمی شود و اغلب یک رنگ خنثی در نظر گرفته می شود. رنگ قهوه ای می تواند بسیار خوشایند باشد اگر ما به شکلات، قهوه و کیک فکر کنیم. این رنگ اغلب در طبیعت یافت می شود. تقریبا هر گیاهی را ما پیدا کنیم، در آن رنگ قهوه ای است. در بسیاری از نقاط، قهوه ای رنگ زمین است. بنابراین قهوه‌ای می تواند به ما احساس امنیت و ثبات بدهد. در ترتیبات داخلی، با قهوه‌ای می توانید عمق و گرما اضافه کنید. به طرح های رنگی خنثی، شما می توانید کمی قهوه ای اضافه کنید تا آنها را بیشتر استقبال کنند. پس از اتمام مبلمان و کف پارکت زیبا و یا رنگ‌های طبیعی می تواند بسیار خوب و خوش سلیقه باشد، یا اگر شما نمی توانید از چوب استفاده کنید و یا پارچه پشمی در فام های طبیعی از قهوه ای یک اثر روستایی دلپذیر ایجاد کنید.

-داخلی-با-تنالیته-قهوه-ای.jpg

-منزل-با-رنگ-قهوه-ای.jpg


رنگ سفید

استفاده از اثرات روانی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه برای شما یک ظاهر با طراوت و تمیز ایجاد می کند. مردم چیزهای مختلفی را به رنگ سفید مرتبط کرده‌اند. سفید برای ایجاد یک ظاهر روح، آرام و خالص استفاده شده است. اگر در یک اتاق که بر روی دیوارها رنگ سفید استفاده می شود، مبلمان یا کف سفید ممکن است این تصور که آن را بسیار بالاتر از آن چیزی که هست نمایان کند و می تواند حس طراوت را تقویت کند. اگر شما اتاق بسیار رنگارنگ نمی خواهید، شما می توانید سفید را در ترکیب با دیگر رنگ های خنثی استفاده کنید. سیاه، قهوه ای یا خاکستری با رنگ سفید بسیار خوب است. برای استفاده از اثرات روانی از رنگ سفید، شما باید آن را بسیار استفاده کنید، فقط برای تاکید بر چیزهای خاص، مانند قاب پنجره ها و درها.

-داخلی-سفید.jpg

-منزل-به-رنگ-سفید.jpg


رنگ خاکستری

خاکستری داخلی یک تشریفات است با ظرافت ظریف بدون اینکه بیش از حد محافظه کار باشد. اثر رنگ خاکستری بسیار زیاد بر روی سایه رنگی که شما استفاده می کنید بستگی دارد. مثلا، اگر خاکستری تا به رنگ زرد ممکن است افسرده کننده باشد، به خصوص اگر شما چیزهایی در اتاق در فام های مختلف قهوه ای داشته باشید. اما یک سایه زیبا از خاکستری ، در ترکیب با رنگ سفید بسیار روشن ، می تواند ظاهر تمیز و با طراوت ایجاد کنید. اگر شما بیش از حد از مناطق خاکستری استفاده کنید، غالب خواهد شد و یک محیط خسته کننده ایجاد می شود.


-طوسی.jpg

-داخلی-به-رنگ-طوسی.jpg


رنگ سیاه

استفاده از اثرات روانی رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون منزل برای ایجاد یک جنبه ظریف و جسورانه برای خانه شما می تواند زیبا باشد. اگر شما از آن در راه هوشمندانه استفاده کنید، سیاه یک فضای ظریف و پیچیده به طراحی داخلی می دهد. اگر آن را در نور یا رنگ پس زمینه خنثی قرار دهید، همه چیز سیاه و سفید خواهد شد. رنگ سیاه ایده آل است تا چیزهای خاصی را در یک اتاق به ارمغان بیاورد. اکثر افراد آن را با مرگ، عزاداری، بیوه و به طور کلی با موارد رسمی و جدی مرتبط می دانند. در نتیجه، استفاده بیش از حد سیاه و سفید توصیه نمی شود، اما تنها برای برجسته کردن چیزهای خاصی مانند قاب‌های عکس، میز‌های کوچک و غیره مناسب می باشد.


-منزل-با-رنگ-مشکی.jpg

-سیاه.jpg


رنگ زرد

استفاده از جلوه های رنگی زرد روشن و خوشبینانه برای فضا منزل شما ممکن است مفید باشد. اثر رنگ زرد با تفاوت های ظریف آن متفاوت است. زرد کم رنگ اعمال شده بر روی دیوار یا سقف می تواند نور آفتاب کمی در خانه را برای شما به ارمغان بیاورد، در حالی که زرد تیره‌تر ممکن است بعد از مدتی فضای شما را خفه کند. اگر نمی خواهید از آن در دیوار استفاده کنید، می توانید از اثرات روانی آن در راه های دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال ، زرد فوق العاده است برای چیزهای ایستاده. شما می توانید مقدار کمتری از لوازم جانبی زرد، گل و یا تصاویر استفاده کنید.


-داخلی-زرد.jpg

-منزل-زرد.jpg

رنگ قرمز

استفاده از قرمز به یک جنبه تشدید شده و تحریک شده برای اتاق شما می باشد. رنگ قرمز اغلب یک تهدید را نشان می دهد، آن را افزایش ضربان قلب و خون اما با یک سایه گرمتر شما می توانید احساس بسیار خوبی پیدا کنید. اتاقی با رنگ قرمز می تواند سطح شور و شوق را افزایش دهد. مانند نارنجی، قرمز شناخته شده است برای افزایش اشتها و در نتیجه به طور گسترده ای در آشپزخانه استفاده می شود.


-منزل-قرمز.jpg

-منزل-به-رنگ-قرمز.jpg


رنگ صورتی

شما می توانید از رنگ صورتی برای ایجاد یک فضای تازه و خوب در خانه استفاده کنید. در بسیاری از کشورها، رنگ صورتی به عنوان یک رنگ زنانه دیده می شود و آن است که اغلب با همه چیز مربوط به دختران مرتبط می شود. به طور کلی، مورد استفاده در طراحی داخلی، اثرات روانی رنگ صورتی تسکین دهنده و راحت است. برخی از فام های صورتی تازه و شیرینی در آنها است که می تواند با شیرینی همراه باشد.


-منزل-صورتی.jpg

-منزل-صورتی-رنگ.jpg



رنگ بنفش

استفاده از اثرات روانی رنگ بنفش برای ایجاد یک محیط لوکس و گران قیمت به خانه شما بسیار موثر است. اگر آن را به یک سایه مایل به آبی متمایل کرد، می توان آن را بی سر و صدا و آرام کرد و فضا پر از رمز و راز می شود. فام های مایل به قرمز جلب توجه بیشتری می کنند و بر اتاق تسلط دارند. رنگ ارغوانی دارای شهرت طولانی از حق امتیاز و قدرت است.


-منزل-بنفش.jpg

-داخلی-بنفش.jpg


رنگ آبی

با رنگ آبی شما می توانید یک نگاه سرد و روشن ایجاد کنید. در طراحی داخلی، شما می توانید از آبی برای ایجاد یک فضای کار و مراقبه استفاده کنید. رنگ آبی به کاهش فشار خون و ضربان قلب نشان داده شده است. برای طراحی فضای داخلی برای بزرگنمایی اتاق توسط سایه بسیار سبک آبی از آن استفاده می شود. شما می توانید از آبی برای خنک کردن یک اتاق با خورشید و گرما بسیار استفاده کنید. اگر در آشپزخانه استفاده می شود، رنگ، مبلمان و یا ظروف، رنگ آبی است می توان گفت: برای کاهش اشتها و کاهش وزن شما می تواند مفید باشد.


-منزل-آبی.jpg

-منزل-به-رنگ-آبی.jpg


رنگ سبز

استفاده از اثرات روانی رنگ سبز برای ایجاد یک فضای آرام و آرامش بخش در خانه شما خیلی مناسب می باشد. اثرات روانی رنگ سبز، شبیه به کسانی که از آبی استفاده می کنند، سبز به عنوان آرامش و روشنی درک می شود. سبز بسیار تسکین دهنده به چشم و تفاوت‌های بسیار ظریفی از طبیعت به ما می دهد. بهترین راه برای استفاده از سبز در طراحی داخلی است به ترکیب چند رنگ، یا سبز ترکیب با رنگ های دیگر.


-داخلی-سبز-1.jpg

-سبز.jpg

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی