طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

عایق حرارتی ساختمان ایزوترمال

عایق حرارتی ساختمان ایزوترمال

با وجود بحران‌های انرژی و منابع امروز، مانند بحران‌های سوخت، آب و برق و افزایش تورم و زیاد شدن روزافزون هزینه‌ها، توجه به بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف منابع و انرژی، بیش از پیش ضرورت می‌یابد. همهٔ مردم سعی در کاهش هزینه‌های ناشی از اتلاف انرژی و استفادهٔ نادرست از منابع دارند تا بتوانند زندگی بهتر و راحت‌تری داشته باشند. 

با اطمینان یافتن از عایق‌بندی خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی و از اتلاف آن جلوگیری کرد؛ چرا که اتلاف منابع و انرژی، ناخودآگاه مسبب مصرف بیشتر آنها می‌گردد. به علاوه، با این کار، به جز خدمت رسانی به جامعهٔ همنوعان، مقدار زیادی پول هم پس‌انداز می‌گردد. از همهٔ این‌ها گذشته، مصرف انرژی کمتر، با محیط زیست هم سازگارتر است و به حفظ و بهبود طبیعت کمک می‌کند.

ایزولاسیون حفره‌های دیوار:

کاهش ۱۱۰ پوندی هزینه‌ها در یک سال تا یک سوم حرارت محیط داخل خانه‌ها، از ناحیهٔ دیوارها هدر می‌رود. آب‌بندی و عایق‌کاری دیوارها، با بستن حفره‌های موجود در دیوار، این اتلاف انرژی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و این کاهش هزینه‌ٔ سوختی تا ۱۱۰ پوند در سال در دکوراسیون داخلی به دنبال دارد. 

اگر خانهٔ شما بعد از دههٔ 1920 ساخته شده باشد، احتمالاً دیوارهای حفره‌دار خواهید داشت؛ یعنی فاصلهٔ کوچکی بین دولایهٔ دیوار خارجی خانهٔ شما وجود دارد. اگر این حفرهٔ میانی را پر کنید، دی‌اکسید کربن حاصل از کارکرد خانهٔ شما هم کاهش خواهد یافت. 

چگونه این کار انجام می‌شود؟

متخصصین عایق‌کاری، سوراخ کوچکی در لایهٔ بیرونی دیوار خارجی ساختمان ایجاد می‌کنند، فاصلهٔ میانی لایه‌های دیوار را با خمیر عایق پر می‌کنند و سپس سطح بیرونی دیوار را پرداخت می‌کنند تا شبیه بقیهٔ مناطق دیوار شود. بسته به ابعاد دیوارهای ساختمان، این روند بین ۲ تا چهار ساعت طول می‌کشد و هیچ آسیبی به ساختمان عایق‌کاری شونده در دکوراسیون منزل نمی‌رسد.

 

عایق حرارتی ساختمان ایزوترمال

عایق حرارتی ساختمان ایزوترمال

 

عایق‌کاری دیوارهای توپُر، صرفه‌جویی:

تا ۳۷۵ پوند در سال اگر خانهٔ شما قبل از سال 1920 ساخته شده باشد، احتمالاً دیوارهای آن توپُر است. متأسفانه این دیوارها از دیوارهای تو خالی هم انرژی بیشتری هدر می‌دهند و حرارت تا حدود ۴۵ درصد از طریق این دیوارها، از منزل شما می‌گریزد.

ایزولاسیون این گروه از دیوارها، گران‌تر تمام می‌شود؛ اما چون همان‌گونه که گفته شد، آنها انرژی بیشتری هدر می‌دهند. با عایق‌کاری آنها، در دراز مدت، هزینهٔ بسیار بیشتری را صرفه‌جویی می‌کنید. 

در هنگاه عایق‌کاری این دیوارها، بسیار مهم است که آنها رطوبت‌زدگی نداشته باشند و منبع تهویهٔ قابل اطمینانی برای هر دیوار در دسترس باشد، تا بعد از عایق‌کاری، هوای خانه بیش از حد مرطوب نگردد.


روند عایق‌کاری دیوارهای توپُر چگونه است؟

دیوارهای توپُر به دو روش عایق‌کاری می‌شوند: 

۱ــ عایق‌کاری از داخل، که این روش به نوبهٔ خود، باز هم به دو حالت قابل اجراست: حالت اول، نصب آستر عایق دمای انعطاف‌پذیر روی طرف داخل این دیوارهاست. این عایق‌ها معمولاً از لاستیک‌هایی با ضخامت 10 میلیمتر ساخته می‌شوند و می‌توان دیوارها را با استفاده از آنها پوشاند. سپس سطح آنها را با استفاده از امولسیون مخصوص، کاغذ دیواری یا حتی کاشی می‌توان تز‌ئین کرد. 

حالت دوم، پوشش دوبلهٔ دیوار با استفاده از صفحات سخت عایق دماست که معمولاً از یک لایه پلاستیکی پوشیده شده با لایه‌ٔ عایقی دیگر ساخته می‌شوند و تا 90 میلیمتر ضخامت دارند. ما بین پانل‌های عایق نامبرده و سطح دیوار، فاصلهٔ کوچکی باقی گذاشته می‌شود، تا هوای گرم را به دام‌انداخته، از خروج آن جلوگیری کند. این روش، از مقدار گرمای خارج شونده از طریق دیوارهای خانهٔ شما می‌کاهد. 

۲ــ عایق‌کاری از خارج: این روش عبارت است از افزودن لایه‌‌ٔ عایقی به ضخامت 50 تا 100 میلیمتر روی سطح خارجی دیوار، که معمولاً سطح خارجی آن به نحوی تزئین شده است، که مطابق با سبک خانهٔ شما به نظر برسد. عایق‌کاری از خارج، معمولاً در شرایطی انجام می‌شود که هدر رفت گرما از خانهٔ مورد نظر بسیار شدید باشد، یا تعمیراتی روی دیوارها لازم‌الاجرا یا در حال اجرا باشد که نصب این عایق‌کاری را همزمان با آنها بتوان انجام داد. چون در این روش، ظاهر بیرونی خانهٔ مورد نظر تا حدی دچار تغییر شکل می‌شود، لذا قبل از شروع عملیات نصب، کسب مجوز از مراجع قانونی محل مورد نیاز است.

عایق‌کاری دیوارهای توپُر چقدر هزینه دارد؟

استفاده از آستر انعطاف‌پذیر عایق برای سطوح داخلی دیوارها، حدود ۳۵ پوند بر متر مربع هزینه دارد،‌ که منجر به صرفه‌جویی ۳۶۰ پوندی در مصرف سوخت در مدت یک سال می‌گردد. نصب پانل‌های سخت عایق، ۴۲ پوند بر متر مربع هزینه در بر خواهد داشت، که این روش نیز، ۳۸۰ پوند در سال از هزینه‌های خرید سوخت شما می‌کاهد. عایق‌کاری دیوارها، همچنین منجر به کاهش ۲تن انتشار دی‌اکسید کربن در سال از دکوراسیون منزل شما می‌گردد. 

عایق‌کاری داخلی ساختمان، گزینهٔ ارزان‌تری است؛ اما همانگونه که در روند نصب آن ذکر شد، بر دکوراسیون داخلی منزل شما تأثیر می‌گذارد و فضای اتاق‌هایتان را تا حد بسیار کمی کوچکتر خواهد کرد. 

عایق‌کاری خارجی، هزینهٔ بیشتری حدود 

45 تا 65 پوند بر متر مربع، بسته به سطح خارجی و وضعیت دیوار دارد،‌ که برای یک خانهٔ معمولی سه خوابه، بین 3500 تا 5500 پوند هزینه در بر خواهد داشت.

مترجم و ویراستار دکتر شمس خلیلی


دکوراسیون داخلی نما سبز


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی