طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

طراحی -داخلی - سبک- باروک

سبک سلطنتی و مجلل باروک( سبک شاه ها و نجیب زاده ها) برای چیدمان محیط های داخلی استفاده می شده است. که نشانه ی ثروتمندی، حیثیت و فاصله ی طبقاتی صاحب خانه ها بوده و در قرن 17-18 میلادی وجود داشته است. این سبک در این قرن در ایتالیا: روم، ونیز، فلورانس و مانتوا در طول شکوفایی پیروزی تمدن غربی متولد شد. از ویژگی های این سبک می توان به مجلل بودن، اصالت، سر زندگی و پویایی اشاره کرد. سبک باروک توسط شکستن اصول معماری تعریف می شود برای مثال: حضور ستون ها در طراحی داخلی. دکوراسیون آن مصنوعی و اشکال در آن انعطاف دارند و با کمک تزئینات پر پیچ و تاب احساس حجیم بودن و بزرگی بوجد آمده است. طلا، مس، نقره، سنگ مرمر، گونه های با ارزش درختان و انواع عاج ها بصورت فعالانه ای در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند.

-ویژگی های دکوراسیون داخلی در این سبک

لازم به ذکر است که این سبک از فضاهای بزرگ بخصوص بیضی شکل استقبال می کند، زیرا به آن اجازه خلق کردن می دهد برای مثال ایجاد سالن های زیبا و یا اتاق خواب ها. سبک باروک برای فضاهای کوچک نامناسب است زیرا در این سبک از مبلمان های بزرگ استفاده می شود که باید به راحتی در فضاهای مورد نظر ما بدون کم کردن تعداد آن قرار گیرند و چیزی که از همه مهم تر است سلطنتی بودن آن است. با این وجود اگر مایل باشید می توانید برخی عناصر این سبک را در خانه خود مورد استفاده قرار دهید و از موارد غیر ضروری آن بپرهیزید. به عنوان یک دکور اضافی این سبک از طاقچه های روی دیوار استفاده می کند که معمولا آن ها را با گلدان، مجسمه و سایر پیکر ها پر می کنند. آینه های بزرگ، ظروف چینی، صدف مروارید، فلزات گرانبها و سایر وسایلی که از جنس عاج هستند نیز برای این قسمت مناسب خواهد بود. جدا از هر چیز دیگر، این سبک پیش فرض ساختاری غنی از پنجره ها و درب هاست. درب های آن باید مثل درب های کاخ باشد. برای مثال استفاده از درب های دوتایی ایده آل این سبک هستند. آن ها باید یا هم رنگ دیوار باشند و یا سفید، جایگزینی انواع شیشه های رنگی یا منسوجات بر روی آن ها نیز پذیرفته می شود. تزئینات درب باید متفاوت باشد برای مثال ممکن است روی آن حکاکی انجام گیر یا قطعات طلا. کوسن هایی با گلدوزی دست دوز و حتی مبلمان حکاکی شده نیز مناسب خواهد بود- در این سبک آزادی بسیاری برای ساختن تصورات خود دارید.

100-1928-copy.jpg

Untitled-2.jpg

100-650-copy.jpg

100-1187-copy.jpg

100-844-copy.jpg

-دیوار ها در سبک باروک

قانون اصلی این است که همه ی دیوار ها نباید یک شکل باشند. لازم است که برای ایجاد تنوع، تزئیناتی با گچ کاری روی آن انجام شود. موارد زیر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد: گچ کاری، کاغذ دیواری، صفحه های چوبی (رنگ شده) و حتی بهتر از آن صفحات و چوب های طبیعی. اگر از پرده های نقش دار یا طلایی استفاده کنید حس تجلل را قوی تر خواهد کرد. هنر های تصویری و مجسمه ها در سبک باروک به طور گسترده ای استفاده می شوند. استفاده از تصاویری از دوره رنسانس بر روی دیوارها در این سبک بسیار موفق است. استفاده از ستون ها، جرز های چهارگوش و گچ کاری های متنوع و هر چیزی که ممکن است دکوراسیون منزل را مجلل تر کند در دیوار ها استفاده می شده است.

-سقف ها

سبک واقعی باروک این پیش فرض را در طراحی سقف دارد که سقف ادامه ی دیوار است و در هیچ موردی در تضاد با آن نیست. دکوراسیون سقف نیز همراه با تذهیب و گچ کاری است که هم برای قسمت های صاف سقف و هم طاقدار آن مناسب است. علاوه بر آن این باعث می شود که به محیط حداکثر حس سلطنت و وقار را اضافه کند. نقاشی با آب رنگ در سقف یک راه حل ایده آل برای انتقال ویژگی های این دوره به طور کامل است. در حالت مدرن این نقاشی ها را به طور چلپ شده بر روی سقف استفاده می کنند.

 

100-1438-copy.jpg

 

100-743-copy.jpg

-زمین

اول از همه آنکه رنگ زمین باید با سایر اتاق مطابقت داشته باشد. مواد استفاده شده برای آن ممکن است سرامیک یا چوب باشد. پارکت ساخته شده از گونه های گرانبهای چوب نیز قابل قبول است. به هر حال، فرش های روی زمین بخصوص رنگ هایی که در آن استفاده شده است، اگر یک قسمت کوچکی از زمین را اشغال می کند یک مکمل مناسب برای محیط خواهد بود. این سبک پیش فرض استفاده از سبک کاخ ها را دارد. بر روی دیواز ها نیز از این فرش ها استفاده می شده است که بعده ها به آن پرده نقش دار (تابلو فرش) گفتند.

-مبلمان در سبک باروک و دکوراسیون منزل

ویژگی های مبلمان در این سبک به این شرح است: پوشش با پارچه های گرانبهای روشن، دارای لبه دوزی و عناصر تزئینی مختلف، پایه های حکاکی شده، سطوح پوشانده شده با طلا و لاک، پشت کاناپه ها و صندلی ها باید خم شده و موج دار باشد. روی میز آن ها با موزاییک، مرمرهای رنگی یا صدف مروارید تزئین شده است. در اکثر موارد این میز ها دایره ای شکل اند و صندلی ها به پشتی های حکاکی شده مجهز هستند. عناصر اصلی در مبلمان این سبک عبارتند از: صندوقچه ها، جا رختی های دوشاخه، بوفه های مخصوص فنجان، میز های ناهار خوری بزرگ، صندلی ها با پشتی های بلند، میز های عسلی و... اگر طراحی یک اتاق خواب در این سبک است باید سر دسته ی تخت خواب آن عظیم و مجلل باشد و پرده های تخت باید تزئینات مختلفی داشته باشد.

تخت خواب از طریق انواع پرده ها باید حالت چادرهای شرقی را داشته باشد. مبلمان در این اتاق ها معمولا باید همرنگ دیوار باشد. به جز تخت، مبلمان داخل اتاق از طریق میز قهوه خوری، صندوقچه و میز دراور، بالش های زیر زانویی و میز کنسول آینه معرفی می شود.

100-554-copy.jpg

100-1729-copy.jpg

100-359-copy.jpg

100-1632-copy.jpg

100-458-copy.jpg

-پارچه در سبک باروک

پارچه باید احساس ثروت و تجلل بدهد. و این تاثیر باید از طریق تزئینات پرده ها با حاشیه های طلا دوزی شده و گره ها بدست بیاید. پرده ها ممکن است از پارچه های مخمل، پارچه هایی از طلا، اطلس و یا سیلک باشند که با نخ های طلا یا لورکس دوخته شده اند. حضور پارچه های روی بخاری ها همراه با گلدوزی های گرانبها نیز در این سبک وجود دارد. علاوه بر این ها درها با همان پارچه ی جنس پنجره ها پوشیده می شدند. امروزه پارچه ها تقلیدی از مواد طبیعی مثل عقیق، سنگ مرمر، سنگ مالاکیت (مرمر سبز)، صدف ها و. . . استفاده می شود. به عبارتی دیگر از پارچه های سنگین و گران قیمت استفاده می شود.

100-1241-copy.jpg

100-939-copy.jpg

-نورپردازی در سبک باروک

پنجره ها در این دوره بزرگ هستند و نور باید به مقدار کافی وارد محیط شود. علاوه بر این، استفاده از پنجره های بزرگ باعث ورود نور زیاد و همچنین باعث گسترش دید بصری می شود که عامل اصلی در این سبک است. در ساعات شب، شمع ها در جا شمعی های زیبای نقره یا چوب های حکاکی شده به کرات استفاده شده اند. امروزه، نقش شمع ها را چراغ هایی ایفا می کنند که به شکل شمع ساخته شده اند. در سبک باروک از لوستر های عظیم کریستال استفاده می شود. و چراغ های زمینی زیبا همراه با پایه های حکاکی شده، لامپ های دیواری درخشان نیز وجود داشته است (عالی خواهد بود اگر این لامپ ها کریستالی یا سرامیکی باشند)

 

100-1537-copy.jpg

 

100-1038-copy.jpg

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی