طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

سبک -گوتیک- معماری گوتیک -کلیسا ها

سبک -گوتیک- معماری گوتیک -کلیسا ها

طراحی داخلی به سبک گوتیک و قرون وسطی هر دو یک دوره را معرفی می کنند. یعنی قرون وسطی را. با این وجود، این همان جایی است که شباهت ها پایان می یابد. این ها دو سبک خاص جداگانه هستند. معمولا "خانه گوتیک ویکتوریایی" باعث می شود مردم تصویر یک خانه ترسناک، تسخیر شده همراه با دیوارهای سیاه و پرده های سنگینی که جلوی نور و هوا را می گیرد تصور کنند. ایده ی یک اتاق با سبک گوتیک ترس به بدن مردم می اندازد.

در واقع، گوتیک ویکتوریایی یک سبک معماری است که در سال 1740 پیدا شد و به قدری زیباست و پیچیدگی های خاصی دارد که صاحب خانه ها امروزه علاقه دارند ویژگی های آن سبک معماری را در ظاهر خانه داشته باشند.دکوراسیون منزل سبک گوتیک مدرن، پیچیدگی، شیکی و قطعات زیبایی را با خود به خانه شما می آورد. برای داشتن این سبک در خانه خود، توضیحات زیادی درباره ی این سبک همراه با ایده هایی برای الهام گرفتن در طراحی خانه وجود دارد. 

- دوره ی گوتیک:

معماری گوتیک اولین بار در 1150 میلادی در قرون وسطی آشکار شد و در آن زمان تبدیل به بخش باشکوهی از طراحی ساختامن شد که به عنوان سبک فرانسوی نیز شناخته می شد. شما هنوز هم مثال های زیبای سبک گوتیک را در انگلستان و به طور کل در اروپا بخصوص در فرانسه در شهر پاریس می توانید ببینید. این طراحی مخصوصا در کلیسای کاتولیک که برای اینکه بتواند طی سال ها پایدار بماند از این سبک استفاده کرده است نیز می توانید ببینید. امروزه، این کارها شانسی برای جامعه مدرن محسوب می شود که شکوه بی پایان در تعیین و مهندسی قوی استفاده شده در این ساخته های با هیبت را ببینند. "flying buttress" احتمالا شناخته شده ترین عنصر گوتیک در امروزه است که در قرون وسطی ایجاد شد. یک نمونه اولیه از این عنصر را می توان در کلیسای نوتردام پاریس دید، یک کلیسای کاتولیک که در تمام دنیا معروف است. سبک "نوک تیز" در گوتیک یک ظاهر ظریف استفاده شده در درب های ورودی، صندلی ها و دروازه ها بود که تا قبل قرون وسطی دیده نمی شود. معمار ها برای ایجاد تعادل در فضای داخلی گوتیک از تقارن سازی استفاده می کردند. طراحی داخلی به سبک گوتیک سبک کلیسا ها را نیز معرفی می کند و این در زمانی اتفاق افتاد که کلیسا بر پاگانیسم پیروز شد. این جنبش الهی یک سبک نفس گیر در گوتیک کلیساها ایجاد کرد که باعث شد مهندسان روش های جدیدی برای ساخت و ساز اختراع کنند که لازمه ی این حجم عظیم از ساخته های باشکوه باشد.

Modern-Gothic-Interior-Design-With-Its-Characteristics-And-Furniture-2.jpg

- سبک گوتیک:

حالا زمانی که سبک گوتیک ویکتوریایی را تصور می کنید، کلیساهای تزئین شده ی پیچیده ی باستانی را به جای اتاق های کهنه و تاریک تصور کنید. خود را در یک محراب همراه با پنجره های گوتیک با شیشه های رنگارنگ که با گل های رز و شبدر طراحی شده است تصور کنید. شومینه های شگفت انگیزی که زیر چوب و تیغه قرار گرفته اند، مانند شعله یک شمع می ماند که این منظره الهی را کامل کرده است.

طراحی گوتیک یک سبک عمودی بود که از طریق قوس های بلند معرفی می شد و همانطور که پنجره ها بزرگ و بزرگ تر می شدند نور هم یک نقش بزرگ تر در دکوراسیون گوتیک بازی می کرد. این موضوع باعث می شود تا نور وهوا بیش تر وارد شود و آن فضای تاریک دوره رومی را از بین ببرد.

- ویژگی های برجسته سبک گوتیک:

دکوراسیون داخلی در مبلمان گوتیک- مبلمان گوتیک ویکتوریایی از چوب سنگین بلوط و مزین با طراحی های زمان خود بوده است. صندلی ها، تاج تخت ها و کابینت ها همراه با قوس بوده و پایه ها با انتهای مارپیچ بوده اند و لوازم خانه با پارچه های سنگین از رنگ های تیره و غنی تشکیل می شدند. اگر از طرح گوتیک الهام گرفته اید قطعاتی که در یک کلیسای قدیمی است مثل نیمکت، صندلی ها، محراب یا میزهای سه پایه را در نظر داشته باشید. صنعت و هنر مبلمان در این دوره هم همین موارد را به اشتراک می گذارد و می تواند جایگزینی قابل قبول برای اتاق گوتیک شما باشد.

رنگ گوتیک- با معماری باشکوه و مبلمان سنگین، سبک گوتیک خود را به سمت رنگ های غنی و تیره می برد. دکوراسیون منزل در خانه های گوتیک ویکتوریایی دارای رنگ های بنفش، یاقوتی، مشکی، قرمز خاکی، سبز جنگلی و طلایی بوده اند. بهترین ترکیب برای مبلمان و طراحی باشکوه خانه هستند.

Modern-Gothic-Interior-Design-With-Its-Characteristics-And-Furniture-7.jpg

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی