طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰


اهمیت مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

 

ارتباط مبلمان با طراحان دکوراسیون منزل همچون ارتباط متصدیان کتابخانه با کتاب ها می باشد. علت این امر این است که طراحی دکوراسیون داخلی متمرکز بر طراحی وایجاد فضا ها می باشد و مبلمان سبب ایجاد فضا می شوند. حال در این مقاله از دیدگاه های متفاوت به نوع ایجاد فضا در طراحی دکوراسیون توسط مبلمان می پردازیم .

وظیفه اصلی مبلمان

مبلمان یک اثاثیه صنعتی و دست ساز بشری برای بهبود در زندگی فردی و اجتماعی پدید آمده است. مبلمان منزل معمولا بصورت پیش ساخته و یا بصورت سفارشی توسط طراحان دکوراسیون داخلی انتخاب و استفاده می شود. هر مبلمانی با توجه به نوع نیاز ها و نوع کاربری مشخصی طراحی می شود . یک مبلمان باید مشخص کند که می خواهد نیاز خوردن یا خوابیدن و استراحت و یا نشستن مانند صندلی را برای فرد فراهم کند . 

همچنین نوع کاربری مبلمان تعیین می کند که فضای مورد استفاده چه نیاز هایی را در خود جای داده است . تجزیه تحلیل اینکه فضای دکوراسیون منزل قرار است چه نیاز هایی را پاسخ دهد و چه فعالیت هایی در آن صورت خواهد گرفت همیشه شامل جای گیری و چیدمان مبلمان در محیط خواهد بود . وظیفه اصلی مبلمان حتی نوع اکسسوری های مورد استفاده در محیط دکوراسیون منزل را و سبک طراحی آنها رو نیز تعیین می نماید. 

شاید بتوان گفت که مبلمان ارتباط بسیار اساسی با پیدا سازی دکوراسیون داخلی در ابتدای امر خواهد داشت . یکی از مثال های خوب برای اهمیت نوع کاربری مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از مفهوم مبلمان در قسمت انتظار فرودگاه ها می باشد. این مفهوم با سوال هایی همراه خواهد بود که کدام ناحیه مسافران نیاز به استراحت و یا نیاز به جایگاهی برای نشستن دارند. این مکان کجاست و چه ویژگی در طراحی دکوراسیون داخلی خود باید دارا باشد ؟ مبلمان همیشه با مفهومی برای استراحت و ریلکس شدن دارد .

 

برنامه ریزی برای طراحی فضای داخلی و مبلمان

 

برنامه ریزی برای طراحی فضای داخلی و مبلمان

مبلمان و مفهوم کاربرد در فاز طراحی دکوراسیون داخلی همیشه نقش اصلی داشته است. با استفاده از تعریف، طراحی فضای داخلی برقراری ارتباط و تقسیم بندی فضا براساس نیاز های مشتریان می باشد که برعهده یک طراح دکوراسیون داخلی می باشد. حال جای گیری مبلمان در محیط با توجه به تعاریف، در بیشترین حد توجه قرار می گیرد. 

طراحی دکوراسیون داخلی شامل فازی به نام چرخه حرکتی نیز می شود. این واژه بدین معنا هست که افراد در داخل فضا براحتی حرکت کرده و جریان مناسبی از نقل و انتقالات را ایجاد نماید. برای بهترین کارایی، مبلمان همیشه در جایی قرار می گیرد که مسیر های اصلی رفت آمد را قطع نکند. این موضوع نشان می دهد که چیدمان کلی محیط حول قرار گیری دقیق مبلمان در فضا صورت خواهد گرفت. بهمین دلیل مبلمان واژه های چرخه حرکتی و برآورده کردن نیاز ها رو همواره همراه خود دارد . 

به همین نسبت اهمیت ذکر شده، مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی یک عنصر بسیار پایه ای و اصلی می باشد . طراحان دکوراسیون داخلی از مبلمان برای ایجاد حس رضایت بخشی استفاده می کنند. آنها برای این منظور از طراحی های دو بعدی و سه بعدی برای چیدمان مبلمان استفاده می کنند و در طراحی و مدل سازی های سه بعدی خود از پارامتر هایی همچون نوع پارچه، رنگ بندی ، اندازه و شکل هندسی مبلمان بهره می گیرند. اولین گام ها در طراحی از مبلمان آغاز می گردد. بعنوا ن مثال مبلمان همچون قطعات پازلی براساس سایز، مساحت تقسیم بندی شده، سبب ایجاد یک ریتم خاص در دکوراسیون داخلی می شود و همچنین سبب ایجاد یک هارمونی با اقسام وسایل موجود در دکوراسیون همچون شومینه، کتابخانه می شود. 

همچنین ایجاد حس تعادل در محیط بسیار وابسته به جای گیری مبلمان در فضا دارد. مبلمان همواره با مفهوم ثبات و پایداری خود را در دکوراسیون داخلی مطرح می کند. بهترین بخش برای قرار گیری مبلمان در محیط جایی می باشد که از نظر بصری بعنوان یک مرکز ثقل در دکوراسیون محیط شناخته شود .

 

رنگ آمیزی اتاق های با نور طبیعی کم

 


انتخاب مبلمان توسط طراحان دکوراسیون داخلی

یکی مهم ترین وظایف طراحان دکوراسیون داخلی انتخاب و چیدمان مبلمان می باشد. در انتخاب مبلمان اولین پارامتر ویژگی های کاربران و نوع فعالیت آنها می باشد. طراحان داخلی هدف از مبلمان را براساس ویژگی هایی همچون پاسخگویی به نیاز ها، انعطاف پذیری، پایداری و بقا و ابعاد می سنجند. آنها مفهوم هایی همچون جامعه، احساسات و ارزش های فرهنگی را مد نظر قرار می دهند. مبلمان تجلی ویژگی های شخصیتی فرد می باشند، از این رو بسیار تاثیر گذار خواهد بود . 

در انتخاب و تنظیم مبلمان، طراحان دکوراسیون داخلی مجموعه ای معلومات مهندسی و هنری را مجتمع می کنند . تعریف مفهوم مبلمان یکی از مهمترین وظایف طراحان دکوراسیون داخلی می باشد . آنها باید سلایق مختلف و متنوع مشتریان خود را دریافت و سپس براساس نیاز هایشان پاسخ مناسبی تحت عنوان انتخاب مبلمان صحیح را پدید آورند.

دکوراسیون داخلی نماسبز

 

مبلمان مورد نیاز در دکوراسیون داخلی منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی