طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی منزل

انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی منزل

لوسترها، یکی از دوست داشتنی ترین تجهیزات نورپردازی برای منزل هستند زیرا با ابهت و جذابیتی که دارند، می توانند زیبایی بیشتری بهدکوراسیون داخلی خانه ببخشند. می توانید در هر فضایی که دوست دارید از لوستر استفاده کنید؛ در ورودی، اتاق خواب، پذیرایی، غذاخوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی در آلاچیق های بیرون خانه نیز وجود یک لوستر زیبا جذابیتی مثال زدنی ایجاد می کند. 

مدل لوستری که انتخاب می کنید، ابعاد آن تاثیر بسیار زیادی در حال و هوای داخلی فضای مورد نظرتان دارد. از طرفی لوسترها با سبک ها و مدل های بسیار متنوعی در بازار موجودند و این ممکن است انتخاب را برای شما دشوار کند.

اهمیت سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل در انتخاب لوستر

قبل از خرید لوستر، باید تصمیم بگیرید که می خواهید طراحی داخلی منزلتان به چه سبکی باشد. چرا که لوسترها در سبک های مختلف (مانند مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک) طراحی می شوند؛ بنابراین بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که هماهنگ با حال و هوای دکوراسیون خانه تان باشد. 

برای راحت تر شدن پروسه ی انتخاب، می توانید نمونه های لوسترهای به کار رفته در منزل را در مجلات طراحی داخلی ببینید و از آن ها ایده بگیرید. اما از تجربه کردن مدل ها و سبک های دیگر نترسید. گاهی اوقات ممکن است یک لوستر مدرن در اتاقی با وسایل آنتیک و قدیمی بسیار زیبا به نظر برسد.

 

سبک طراحی دکوراسیون داخلی در انتخاب لوستر



 

تاثیر تناسب فضای داخلی منزل در انتخاب لوستر

در انتخاب لوستر، علاوه بر کاربری فضا، باید به وسعت آن هم توجه کنید. در اتاقی با ابعاد وسیع، یک لوستر بزرگ بیشتر خودش را نشان می دهد و تناسب بیشتری با فضا دارد. اگر به تجهیزات نوری کوچکتری احتیاج دارید، می توانید به جای لوستر از چراغ آویز استفاده کنید. 

برای اینکه مطمئن شوید لوستر مورد نظرتان قطر مناسبی دارد، یک قاعده ساده وجود دارد. اندازه طول و عرض اتاق را در واحد فوت (هر فوت معادل حدود 30 سانتی متر است) با هم جمع کنید و حاصل آن را به واحد اینچ برگردانید. این عدد در واحد اینچ مساوی با قطر لوستر است. 

برای مثال برای اتاقی به ابعاد 10در 15 به واحد فوت، نیاز به لوستری با قطر 25 اینچ می باشد:

 

تناسب فضای داخلی منزل در انتخاب لوستر

 

توجه داشته باشید که لوستر منتخب شما باید با مبلمان منزلتان هماهنگ باشد. برای مثال اگر تصمیم دارید لوستر را بالای میز غذاخوری نصب کنید، توجه داشتن به شکل و ابعاد میز به خصوص نقطه وسط آن اهمیت بسیار دارد. لوستر و میز نباید حالتی غالب بر یکدیگر داشته باشند و باید متناسب به نظر برسند. در این حالت قطر لوستر باید حداقل 30 سانتی متر از عرض میز کمتر باشد و حداقل 120 سانتی متر از دیوار های اتاق فاصله داشته باشد. علاوه بر این نقطه ی وسط آن باید با نقطه ی وسط میز در یک محور قرار بگیرد.

 

تناسب فضای دکوراسیون داخلی در انتخاب لوستر

 

ارتفاع لوستر و ارتباط آن با دکوراسیون داخلی منزل

در کنار مساحت اتاق، باید به ارتفاع آن نیز توجه داشته باشید؛ چون هرچه ارتفاع بیشتر باشد، به لوستر بزرگتر یا بلندتری احتیاج دارید. اگر لوستر منتخب شما پوششی برای لامپ ندارد (نور را مستقیم ساتع می کند)، باید نزدیک به سقف نصب شود تا از ایجاد خیرگی به وسیله نور جلوگیری شود. 

در فضای خانه، لوستر باید طوری نصب شود که پایین ترین نقطه آن در ارتفاع 210 سانتی متری از کف قرار بگیرد. همچنین در اتاق غذاخوری بین میز و لوستر باید فاصله ای در حدود 70 تا 90 سانتی متر در نظر بگیرید. اگر سقف دو طبقه می باشد، بهتر است لوستر از 2 یا 3 ردیف (طبقه) چراغ تشکیل شده باشد تا نتایج بصری بهتری داشته باشد.

 

تاثیر ارتفاع لوستر در دکوراسیون داخلی

 

جنس و رنگ لوستر در بهبود نمای داخلی دکوراسیون منزل

لوستر می تواند از مصالح گوناگونی از جمله فلز تزیین شده، سنگ، کریستال و … ساخته شده شده باشد. در نظر داشته باشید که لوستر منتخب شما، با رنگ غالب فضا و مصالح به کار رفته در طراحی داخلی متریال و جنس اجزایی چون پنجره، دیوارها، مبلمان و … هماهنگ باشد. همچنین سعی کنید سازگاری و انسجام خلاقانه ای بین لوستر و چراغ های دیوارکوب و سایر منابع روشنایی خانه برقرار کنید.

 

تاثیر رنگ لوستر در بهبود دکوراسیون داخلی

 

تعداد لامپ های لوستر و تاثیرات آن در فضای داخلی منزل

میزان روشنایی بقیه منابع نوری را حساب کنید و سپس لوستری انتخاب کنید که تکمیل کننده آن باشد. برای مثال تامین روشنایی مناسب برای فضای ورودی، به میزان نور 200 تا 400 وات نیازمند است. 

دقت داشته باشید که لوستر دارای چند لامپ است زیرا هرچه تعداد لامپ هایش بیشتر باشد، نور و روشنایی بیشتری را تولید می کند و اگر این میزان روشنایی بیشتر از حد مورد نیاز شما برای آن فضا باشد، مجبور می شوید لامپ های بعضی از شاخه های آن را خاموش کنید که در این حالت جلوه ی نازیبایی پیدا خواهد کرد. البته می توانید از لوسترهایی که لامپ هایشان دارای پوشش است نیز استفاده کنید تا میزان نور خروجی را کنترل کنید. 

لوستر ها از عناصر تزیینی هستند، پس انتظار نداشته باشید که لوستر شما، منبع نور و روشنایی اصلی اتاقتان باشد. اگر تصمیم دارید از لوستر بیشتر به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده کنید تا منبع نور، گزینه ای را پیدا کنید که لامپ های کمتری داشته باشد. به نوع لامپ های لوستر هم توجه کنید که اگر طرح یا ویژگی خاصی داشته باشند، ممکن است پرمصرف تر، گران تر و یا حتی پیدا کردنشان نیز سخت تر باشد.

 

تعداد لامپ در لوستر و ارتباط آن با دکوراسیون داخلی منزل

 

نگهداری و تمیز کردن لوستر

لوسترها جاذب گرد و غبار هستند، به خصوص اگر طرح و فرمی پیچیده و ظریفکاری شده داشته باشند. بهتر است لوستر را هر فصل یک بار تمیز کنید، این کار به افزایش عمر با کیفیت آن کمک می کند. اگر به دنبال گزینه ای هستید که نیاز کمتری به نگهداری و نظافت داشته باشد، طرحی ساده تر انتخاب کنید تا به طور مرتب و به راحتی بتوانید آن را تمیز کنید.

 

چرایی نگهداری و تمیز کردن لوستر در بهبود چیدمان داخلی منزل

 

سیستم سیم کشی در تاسیسات داخلی منزل

نکته ای که اغلب هنگام خرید لوستر فراموش می شود، توجه به تعداد سیم های موجود در سقف برای نصب می باشد. بعضی از لوسترها به همراه خود دستور عمل نصب دارند و شما را در اتصال اجزای لوستر و نصب سیم کشی راهنمایی می کنند. از فروشنده بپرسید که لوستر به چه مقدار انرژی الکتریکی برای کار کردن نیاز دارد تا نصبی ایمن و صحیح داشته باشید.

نکته ی مهم: حتما به وزن لوستر توجه کنید. لوستر سنگین تر از 23 کیلوگرم نیاز دارد تا با سازه خانه نگه داشته شود.

 

سیستم سیم کشی لوستر برای منزل

 

ضمانت نامه یک شرط اساسی برای انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی

هنگام خرید، بهتر است لوستری را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد. علاوه بر این، به مدت زمان ضمانت نامه توجه کنید که در صورت نیاز به تعمیرات و تعویض، بتوانید راحت و سریع اقدام کنید. گاهی فروشگاه این اجازه را به شما می دهد تا لوستر را به خانه ببرید و امتحانش کنید و اگر مناسب نبود آن را برگردانید. حتما از فروشنده در مورد این امکان بپرسید تا بتوانید با خیال راحت خرید کنید.

دکوراسیون داخلی نماسبز

 

لوستر و دکوراسیون داخلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی