طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

نگاهی به خانه خود بیندازید. به مبلمان و وسایل هر اتاق به دقت نگاه کنید. نگاه خود را به سمت نقاشی های روی دیوار و اشیاء روی میز بیندازید، آیا نیاز است که آن همه وسایل آنجا باشد؟ یا می توانید آن ها را حذف کنید؟ مینیمالیست یعنی همین! امروزه بسیاری از خانه ها به این شیوه طراحی می کنند که خانه شان تمیز و سازمان یافته و به دور از به هم ریختگی باشد. سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیست تمرینی برای خودداری از استفاده از وسایل اضافه در جایی است که فضا، نورپردازی و اشیاء همگی به طور یکسان نقش مهمی را بازی می کنند. این سبک از شما می خواهد که تعداد مبلمان های خود را کم کنید و اشیایی را باقی بگذارید که حداکثر تاثیر را می گذارند. به دور از هر نوع کسل کنندگی، این سبک جسورانه، کاربردی و به شدت خاطره انگیز است. ما 9 نکته برای آن دسته از افرادی که می خواهند سادگی و طراحی خوبی برای تغییر در خانه خود ایجاد کنند در ادامه خواهیم گفت.


- نکته شماره 1 در سبک مینیمالیست: از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید.

رنگ هایی مثل سفید و رنگ های خنثی مثل انواع خاکستری و کرم رنگ های اصلی خانه های مینیمالیست هستند. از رنگ های روشن تر نیز می توانید استفاده کنید، ما پیشنهاد می کنیم از یکی، دو رنگ استفاده کنید و تناژ های آن ها را محدود کنید. تصویر بالا از رنگ های بژ و سفید استفاده کرده تا یک اتاق نشیمن روشن را ایجاد کند. حتی میز غذا خوری مرمر نیز به خاصیت سبک مینیمالیست به محیط اضافه می کند.


- نکته شماره 2 در سبک مینیمالیست: فضاهای خالی و نقاط کانونی.

فضای خالی یک عنصر مهم در سبک مینیمالیست است زیرا باعث می شود فضا و اشیا با یکدیگر در تعامل باشند. تعادل بصری بسیار مهم است و تنها از طریق نقاط کانونی بدست خواهند آمد. نگاه کنید که چطور این سالن نشیمن پر از فضاهای خالی است و هیچ شیء باعث حواس پرتی نمی شود. همزمان، بعضی از وسایل دکوری ضروری خانواده در نقاطی بر روی دیوار قرار دارند.


- نکته شماره 3 در سبک مینیمالیست: وسایل غیر ضروری را حذف و یا تغییر دهید.

داشتن یک خانه مینیمالیست به این معناست که باید با هر نوع به هم ریختگی خداحافظی کنید. و برای این کار باید وسایلی که روی طاقچه یا میزهایتان هستند را تغییر دهید. فقط موارد ضروری را بیرون بگذارید و سایر وسایل را داخل کابینت ها قرار دهید. این آشپزخانه نشان می دهد که فقط بعضی اقلام را روی کانتر گذاشته اند و همچنین انتخاب رنگ سفید با بخش هایی از قرمز باعث شده تا فضا را بزرگتر نشان دهد در حالیکه زیبایی خود را نیز حفظ کرده است.


minimalist-tips-sofa-living-room.jpg


minimalist-tips-kitchen.jpg


- نکته شماره 4 در سبک مینیمالیست: استفاده از دکوراسیون شاخص.

طراحی به سبک مینیمالیست به این معنا نیست که از رنگ های روشن در دکوراسیون نمی توانید استفاده کنید. قانون این سبک استفاده از اقلام تزئینی شاخص است و آنکه خانه خود را غرق در چیزهای دیگر نکنید. به همین ترتیب در استفاده از قطعات هنری از یک نقطه کانونی به جای گروهی از قطعات کوچک استفاده کنید. در این اتاق نشیمن، نقاشی های پرتره بر روی یک دیوار سفید به یک نقطه کانونی تبدیل شده نه به یک در هم ریختگی که باعث حواس پرتی می شود.


- نکته شماره 5 در سبک مینیمالیست: خطوط و صفحات را تمیز و یکدست نگه دارید.


مبلمان و وسایل در یک خانه مینیمالیست اکثرا خصیصه تمیز بودن را دارند که یعنی خطوط و منحنی ها هم باید مثل صفحات مسطح باشند. این آشپزخانه کابینت ها، دراور ها و پنجره ها و بسیاری از سطوح را به خوبی نشان می دهد که تمیز و یکدست هستند. خطوط یکدست از طریق نبود دستگیره برای کابینت ها ایجاد شده است که دید صاف و مستقیمی بدست می دهد.


- نکته شماره 6 در سبک مینیمالیست: با بافت ها بازی کنید.

در دکوراسیون منزل می توانید با امتحان کردن بافت های مختلف محیط را جالب کنید. در این اتاق خواب یک تاج تخت و کاغذ دیواری نعنایی رنگ به خوبی یکدیگر را کامل کرده اند و به اتاق یک ظاهر جذاب داده اند. کفپوش های چوبی نیز داستان بافت در این اتاق را ادامه می دهند. درحالیکه بافت های دیگری نیز در این اتاق وجود دارند اصلا باعث نشده اند که دکوراسیون منزل این اتاق شلوغ به نظر برسد.


minimalist-tips-living-room-yellow-green.jpg

minimalist-tips-white-kitchen.jpg

minimalist-tips-texture-bedroom.jpg


- نکته شماره 7 در سبک مینیمالیست: به نور اجاره ورود دهید.

پنجره های عریان دوستان شما هستند. اگر می توانید پنجره ها را بدون پوشش بگذارید تا نور داخل شود به شیوه بسیار خوبی سبک مینیمالیست را به خانه خود اضافه کرده اید. اگر مشکل حریم خصوصی دارید از پرده های نازک و یا کرکره استفاده کنید. در این اتاق نشیمن جنس پرده به شکلی است که نور زیادی را داخل می کند و همه چیز را درمسیرش روشن می کند. تکه هایی از رنگ صورتی به ارزش زیبایی این اتاق اضافه کرده است.


- نکته شماره 8 در سبک مینیمالیست: قدرت اشیاء ساده

دکوراسیون به سبک مینیمالیست باعث می شود شما دوباره به اشیاء های ساده فکر کنید. در این اتاق نشیمن ممکن است کوسن های رنگی که در برابر دیوار سفید قرار گرفته اند اولین چیز هایی باشند که به چشم می آیند. اقلام ساده هم هنگامی که در مقابل رنگ های خنثی چیده می شوند به چشم می آیند. با دک.ر مینیمالیست هزینه های نگهداری کم تر است.


- نکته شماره 9 در دکور مینیمالیست: طرح ها برای خود جا پیدا می کنند.

خانه های مینیمالیست معمولا از مقدار محدودی طرح استفاده می کنند. اگر می خواهید طرحی را بکار بگیرید در مقیاس کم از آن استفاده کنید یا طرح های ساده انتخاب کنید. اگر از رنگ استفاده می کنید رنگ های شاخص انتخاب کنید. مانند این اتاق نشیمن از کوسن و پرده های رنگی استفاده کنید. اما اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی فضای خالی دارید. بخاطر داشته باشید که هرگز نمی توانید در انتخاب فرش اشتباه کنید چون اتاق را از یکنواختی در می آورد. مواردی که به شما گفته شد قوانین اصلی در دکوراسیون مینیمالیست است با این وجود هنگامیکه آن ها را اعمال می کنید می توانید سبک های کمی متفاوت تر مینیمالیست مثل مدرن، راحت و مینیمالیست صنعتی را نیز امتحان کنید.


minimalist-tips-blue-sofa-pattern-rug-1.jpg

minimalist-tips-white-sofa-with-colourful-pillows.jpg

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی