طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰
رنگ منتخب سال

سال ۲۰۲۰ فرا رسید و به همراه آن فضاهای سرزنده

اگرچه استفاده نکردن از رنگ های مختلف و محدود بودن به تعدادی از رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل یک موضوع جهانی شده، اما محققان تخمین زده‌اند که امسال مردم با جرئت بیشتری به سمت انتخاب رنگ های دیگر میروند. این به این معنی است که آن دیوارهایی که همیشه سفید بودند احتمالا با رنگ های پر از ماهیت رنگ آمیزی می شوند.سقف ها و کف ها، سطوحی هستند که برای سال های زیادی در روند دکوراسیون داخلی به فراموشی سپرده شده بودند می بایست وارد عرصه ی رنگی شوند .

طبق روال همیشه: پانتون رنگ سال خود را بنفش ماورائی اعلام کرد. شرکت WGSN، کمیته گرایشات همه چیز درباره ی سوژه های مختلف وقتی که وارد مد و دکوراسیون میشوند را میداند، لیست ۱۰ روند رنگ آمیزی که در طول سال ۲۰۲۰ وارد دکوراسیون خانه میشوند را منتشر کرد.

نکته جالب اینجاست که اگرچه این لیست گلچین شده است، بین تمام پارامترهای نامبرده وابستگی وجود دارد. همه ی این رنگ ها بسیار خوب با هم ترکیب میشوند و در رنگ های امسال گنجانده شده اند. پالت رنگهای مدرن شامل تنالیته رنگ های پویا و سرزنده که در سیطره زیبایی شناسی بین سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ قرار دارند، میشود. رنگ های زیر را مطالعه کرده و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

رنگ گلبهی

 
 

اگرچه رنگ صورتی کم کم از کانون توجه افراد برکنار میشد، اما امروزه با ترکیب مقداری رنگ نارجی در ساختار آن، به رنگی ملایم تر و سرزنده تر تبدیل شده که مورد علاقه ی بسیاری از افراد نیز است. یکی از راه های خوب برای به کار بردن این رنگ در دکوراسیون منزل، ترکیب آن با رنگ های قهوه ای، سیاه و سفید در دکوراسیون منزل می باشد.

رنگ زرشکی

 
 

در سال ۲۰۲۰ رنگ قرمز یکی از پر طرفدارترین رنگها خواهد بود اما اینبار تیره تر، غلیظ تر و مایل به رنگ قهوه ای تیره. استفاده از رنگ های قهوه ای تیره برای چوب در دکوراسیون منزل همچنان تداوم دارد. اما بهتر است تفاوت های جزئی رنگی در وسایل بزرگ و ریز دیده شود.

رنگ آجری تیره

 
 

رنگ های خاک در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین رنگ ها هستند و به احتمال خیلی زیاد در سال های آینده نیز جزو رنگهای پر طرفدار باقی میمانند. در سال ۲۰۲۰ این رنگ سرزندگی و ماهیت بیشتری با پر رنگ تر شدنش پیدا کرده است. برای استفاده از این رنگ چه در دکوراسیون داخلی منزل و چه دکوراسیون فضاهای دیگر توصیه میشود که از رنگ سرخ تر تنالیته این رنگ استفاده شود. در نظر داشته باشید که از یک شی مناسب برای زیباتر نشان دادن این رنگ استفاده کنید.

رنگ های ملایم و مات

 
 

استفاده از رنگ سفید مات برای سطوح در سال ۲۰۲۰ طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا این رنگ یک مکمل خیلی خوب برای فضاهای تیره می باشد. این رنگ در دکوراسیون داخلی بهتر است در کنار رنگهایی که در نگاه اول خیلی خیره کننده و جذاب نیستند بکار رود.

رنگ نقره ای تیره( فلزی)

 
 

عمدتا تنالیته رنگ‌ مشکی گسترده نیست.اما انقدر رنگ کاربردی و قشنگی است که حتی ارزش آن را دارد که سقف خانه را به این رنگ در آورد. استفاده از سطوح نقره ای تیره با درخشش بالا در کنار رنگهای مات راه مناسبی برای جذابتر جلوه دادن همه چیز است.

رنگ سبز زیتونی

 
 

رنگ سبز لجنی در سال ۲۰۱۹ یکی از رنگهای اصلی در دنیای فشن و دکوراسیون داخلی بود که در سال ۲۰۲۰ این رنگ، با تمایل به حالت اسیدی تر و رنگ پسته ای ظاهر شد که در واقع همان رنگ سبز زیتونی میباشد.

رنگ زرد

 
 

رنگ زرد درواقع برگرفته از طلا میباشد که در اواسط سال ۲۰۱۹ در دنیای مد و فشن ظاهر شد و همواره یکی از رنگهای پر طرفدار سال ۲۰۲۰ در دکوراسیون داخلی نیز میباشد. این یک رنگ درخشان، نورانی و کاربردی برای سطوح میباشد. استفاده از رنگ زرد فضا را سرزنده تر میکند.

رنگ سبز زمردی

 
 

رنگ سبز زمردی متعلق به تنالیته تیره از رنگ سبز با تناژ آبی که برای دیوارهای بزرگ بسیار کاربردی است.

رنگ آبی نفتی

 
 

این رنگ در کنار دیگر رنگ باعث تاکید بر سرزندگی فضا میشود.

بلاک های رنگی(قراردادن رنگ های متضاد در کنارهم)

 
 

به یاد می آورید که چه زمانی ترکیب رنگهای مختلف در دنیای فشن یک ترند بود؟ حالا زمان آن رسیده که از آن در دنیای دکوراسیون داخلی استفاده شود. استفاده از رنگهای سرزنده در کنتراست باهم امروزه یک ترند به حساب می آید. که میتوان هم در دیوارهای گرافیکی و هم دیوارهای با طرح های هندسی بکار برد و برای آن محدودیتی وجود ندارد.

رنگ در دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۰

دسامبر گذشته، پانتون با مشخص کردن رنگ سال ۲۰۱۹ به بلاتکلیفی که هرساله دچار آن میشدیم، خاتمه داد!

اما حالا منتظر آن هستیم که رنگ سال ۲۰۲۰ اعلام شود.

دفاتر دکوراسیون منزل و برندهای برتر نقاشی و دکوراسیون رنگ خود را انتخاب کرده اند و اینجا به چند نکته که شما به دانستن آنها نیاز دارید اشاره شده است:

۱- رنگ سبز

 
 

این یک رنگ مطمئن و اجتناب ناپذیر است. در پی شور و شوق استفاده از گیاهان سبز خانگی، استفاده از این رنگ به صورت متناوب در چند قسمت از فضا لازم است.

به عنوان مثال استفاده از آن برای رنگ آمیزی قسمت هایی از فضا، پارچه های بکار رفته و یا اکسسوری های دکوراتیو . رنگ سبز پارچه های مخملی صندلی ها در تصویر بالا حس جذابی به اتاق غذاخوری اضافه کرده بخصوص در قسمت هایی که سایه ایجاد شده همچنین اینکه از این رنگ در اجسام بزرگ استفاده شده است. در زمستان سال ۲۰۲۰ رنگ های سبز فسفری، سبز زیتونی، سبز مایل به خاکستری و سبز زمردی یک ترند میشود.

به عنوان مثال کاناپه سبز رنگ با طرح قدیمی، در 202 جزو ترند محسوب میشود. 

مبلهای به رنگ سبز تیره در اجناس مختلف و پایه های صاف آن یکی از ترندهای سال 2020 است. اما از بهار سال آینده استفاده از رنگ سبز تیره کاهش یافته و سبز روشن یا سبزآبی (معروف به سبز نعنایی) جایگزین آن می شود.

 

رنگ سبز نعنایی حاله ای از رنگ آبی را در خود دارد که این رنگ توسط شرکت VGSN انتخاب شده است.

آن دسته از افراد که رنگ های ملایم را بیشتر میپسندند، قطعا رنگ سبز زیتونی خیلی روشن مورد علاقه آنان خواهد بود.(رنگ گیاه مریم گلی)

بین رنگهای سبزآبی و سبز لیمویی، رنگ سبزآبی انتخاب بهتری در امر دکوراسیون می باشد.

2- رنگ صورتی

 
 

با این که استفاده از رنگ صورتی کمتر دیده میشد اما شرکت آیکیا(یک شرکت محصولات خانگی بین المللی است که طراحی و فروش مبلمان آماده برای نصب مانند تخت خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل را برعهده دارد. این شرکت بزرگ ترین خرده فروش مبلمان در سطح جهان است.) دوباره این رنگ را در اجناس خود آورده. پس اگر وسایل دکوراسیون منزل خود که به این رنگ بوده اند را کنار گذاشته اید بهتر است آنها را دوباره بکار بگیرید.

گل محمدی همیشه زیبا و شگفت انگیز است. بکار بردن رنگ صورتی برگفته از آن در رنگ آمیزی دیوارها سایه های خیلی ملایم به رنگ قهوه ای ایجاد میکند.

در آینده ای نچندان دور صورتی خیلی کمرنگ که اتفاقا پیدا کردن اکسسوری های به این رنگ و یا بکاربردن آن برای دیوارهای خانه خیلی راحت است، یکی از رنگ های سال 2020 محسوب میشود.

میتوان این رنگ را با رنگ صورتی تلفیق کرد. برای مثال اگر کوسن های صورتی برای مبلهای طوسی یا خاکستری بسیار جذاب شده و جزو ترندهای سال محسوب میشود.

3- رنگ زرد غلیظ

 
 

سال گذشته این رنگ جزو رنگهای زمستانه بود. اما امسال اگر جزو رنگهایی که خیلی دیده میشوند نباشند، قعطا کم هم نیست.اما اگر هم خیلی مرسوم نشود،قطعا استفاده از آن در رنگ های زرد خیلی غلیظ با سایه های تیره، خردلی و زرد اخرایی در زمستان امسال مد میشود. اگر قصد دارید از این رنگ برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید میتوانید برای روکش مبلها، فرشها، شید آباژور، پرده و ... رنگهای روشن و خنثی مثل خاکستری و طوسی روشن و یا رنگهای تیره مثل سبز تیره و آبی تیره در نظر بگیرید.

روکشهای مخملی و پایه های فلزی تیره برای این صندلیها در تصویر بالا، یک ایده خیلی خوب برای همراه کردن دکوراسیون داخلی منزل با مد روز شده است. همچنین استفاده از روکش مبلهای از جنس کتان به رنگ خردلی برای فضای نشیمن یک راه برای همگام شدن با ترندهای سال 2020 است.

خانواده ی رنگ زرد جزو رنگهای گرم محسوب میشود و درواقع میتوان گفت به کار بردن آن در دکوراسیون داخلی منزل همه ی فضای خانه را زنده میکند.

اگر بخواهیم درمورد همخوانی این رنگ با رنگهای دیگر صحبت کنیم، باید گفت که کنار هم قرار دادن رنگ زرد با رنگ صورتی خیلی روشن امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته و روبه رواج هم هست. البته ناگفته نماند که بسیار ترکیب جذابی است.

ترکیب رنگ خردلی با رنگهای طوسی، صورتی و آبی همبستگی زیبایی را می آفریند. اگر شما یک مبل طوسی دارید به تغییر رنگ کوسن های آن فکر کنید و یا اگر در بازسازی رنگ دیوارها تردید دارید و یا اگر قصد ندارید مبل های زیبای آبی- طوسی خودرا عوض کنید، میتوانید یک فرش زرد انتخاب کنید. مطمئن باشید که همه چیز خیلی خوب با هم ست میشوند.

درمورد اتاقهای خواب، روتختی به رنگ آبی، دیوار زرد و دیوارکوب های طلایی فضارا مدرن و مطابق ترنده سال میکند.

4- رنگ قهوه ای

 
 

در ماه های آینده استفاده از رنگهای قهوه ای مایل به قرمزدر دکوراسیون داخلی رواج می یابد.

به تصویر بالا دقت کنید، استفاده از رنگ قهوه ای مایل به قرمز برای دیوار و ملحفه زرد تیره با سایه های قهوه ای روشن با هم ترکیب شده و فضا را دنج کرده اند. توجه داشته باشید که اگر این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب باشد، برای فضای نشیمن در خانه های با متراژ کوچک مناسب نیست و در واقع فضا را به چشم کوچکتر نیز نیز میکند که این خوب نیست. مگر این که خیلی کم رنگ باشد و با دیگر رنگهای روشن بکار برده شود.

5- رنگ آبی

 
 

برخی بر این باور بودند که رنگ آبی دیگر مد نخواهد شد، اما بر خلاف نظرات آنان این رنگ در نمودار پیش بینی رنگ سال دیده شده است.

Maisons du Mondeرنگ آبی را یکی از 5 رنگ اصلی مجموعه ی خود در سال 2019 معرفی کرده است. همچنین یک نقاش معروف کانادایی رنگ آبی را به عنوان رنگ سال 2019 معرفی کزده است اما اینها در مورد سال 2019 بود و اما سال 2020: نقاشان آمریکایی رنگ آبی تیره را به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب کرده اند.

استفاده از رنگ آبی بکار رفته در ظروف چینی در امر دکوراسیون منزل به فضا عمق می بخشد. فردی به نام پنتن بنیان گذار این رنگ بود که او در این باره می گوید: این رنگ پرچمدار مجموعه رنگهای اصلی سال 2020 خواهد بود. اما نقاشان آژانس ایده پردازی استرالیایی به نام های جک و هویی، پیشنهاد کردند که از این رنگ در حالت ملایم و کمرنگ استفاده شود و با حالت غلیظ آن در کالکشن رنگ سال 2020 جابجا شود.

رنگ آبی روشن با سایه های ملایم یکی از نمادین ترین رنگهای فضای اسکاندیناوی است. IB Laursen موسس یک فروشگاه خیلی بزرگ دکوراسیون داخلی در سطح دنیا می گوید: قصد دارم استفاده ز رنگ آبی تیره را در اجناس خود کاهش دهم.

در کل رنگ آبی تیره برای زنده نگداشتن فضاهای تاریک بدون ایجاد تناقض می شود.

6- رنگ بادمجانی

 
 

این رنگ در کمرنگ ترین و پررنگترین حالت خود جزو کالکشن2015 بود و در زمستان 2018 و 2019 دوباره به کالکشن رنگ سال بازگشت.

باید اعتراف کرد که بکاربردن رنگ بادمجانی برای دکوراسیون داخلی یک مزیت محسوب میشود.

کاربرد آن برای اکسسوریهای دیواری، در سرویسهای بهداشتی و روح دادن به هنر دکوراسیون داخلی از دلایلی است که این رنگ همچنان در کالکشن رنگی وجود دارد.

اگرچه در سال 2020 استفاده از این رنگ کمتر به چشم میخورد اما در حالت کلی امسال این رنگ با تناژ قرمز رنگ و یا صورتی دیده میشود. درواقه استفاده از یک گل به رنگ بادمجانی یا بادمجانی متامیل به قرمز و صورتی جزو ترندهای سال 2020به حساب می آید.

7- رنگ قرمز

 
 

در سال 2019 از قرمز کمرنگ استفاده میکردند که ظاهرا نماد تاثیرات آسیایی بوده است. AM-PM در زمستان سال 2019-2020 استفاده از رنگ قرمز پررنگ را در محصولات خود کاهش داد. درسال 2020 رنگ آلبالویی با تناژ زیادی از رنگ پرتقالی و یا رنگ آلویی(قرمز مایل به بنفش)، در قسمتهای زیادی از دکوراسیون داخلی کاربرد یافته و جایی را در کاکلشن رنگهای سال 2020 پیدا کرده است. ملحفه مخملی قرمز رنگ برای تخت خواب برای ایجاد فضای گرم شبانه ایده بسیار خوبی است. پارچه های کتانی بسیار شیک هستند اما به ندرت در کالکشن 2020شرکت IKEA دیده می شود. رنگ قرمز با صورتی و همچنین رنگ سبز و زرد نیز مرتبط است. در دکوراسیون داخلی و هنر نقاشی رنگ قرمز جایگاه خودش را حفظ کرده است. رنگ قرمز به فضا گرمی می بخشد همچنین کاربرد آن در سرویس بهداشتی فضا را بسیار زیبا جلوه می دهد. و درمورد پارچه ها باید گفت که رنگ قرمز آنها با فضا نور می بخشد.

8- رنگ مشکی

 
 

معماری باروک در اوایل دهه 2000 حاکم بوده و زمان زیادی از آن میگذرد. اما واضح است که رنگ مشکی باعث ظهور مجدد و قابل توجه سبک باروک شده است. به کار بردن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی حس منحصر به فردی را ایجاد میکند و دیگر رنگ ها مثل طلایی را بیشتر به چشم می آورد. و اما امسال از رنگ مشکی در قسمتهای اصلی دکوراسیون خانه استفاده خواهد شد. در شرکت Laursen IB فضای غذاخوری با رنگ مشکی و مبلمان مات دکور شده و در سالن های آرایشی نیز از این رنگ استفاده شده است. در واقع در سال 2020 رنگ مشکی در خط تقدم کاکلشن 2020 قرار دارد.

از دیگر مزیت های رنگ مشکی باید گفت که این رنگ نه تنها دیگر رنگهای به کاربرده شده در فضا را به چشم می آورد، استفاده از آن برای پارچه مبلمان بزرگ نیز انتخاب خیلی مناسبی است زیرا قدرت خاصی به فضا میدهد.

ترکیب رنگ سفید و مشکی منجر به ایجاد یک فضای مهیج شده که شرکت IKEA در کاتالوگ خود آورده. رنگ مشکی بخصوص در آشپزخانه بکار برده میشود و همچنین برای سرویسهای بهداشتی به عنوان یک رنگ اصلی، در اکثر طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

9- رنگ طوسی

 
 

رنگ طوسی در مقایسه با رنگ مشکی جزو رنگ های خنثی است. این رنگ همچنان در کالکشن 2020 جایگاه خود را حفظ کرده است. زیبایی بی انتهای این رنگ و دسترسی آسان به همه ی رنگهای هم خانواده از رنگ طوسی خیلی تیره تا طوسی مایل به سفید آن مورد پسند همه در امر دکوراسیون منزل می باشد.

یک برند دانمارکی به نام مادام استونز بخشی از کاتالوگ دکوراسیون منزل جدید خود را به خاکستری تیره اختصاص داده، در فضا از گلدان های سفید استفاده کرده و دیوارها و مبلمان براساس مد روز انتخاب شده اند.

اگر تا چند سال پیش دکوراسیون کردن فضا به سبک سنتی رایج و جشم گیر بود، امروزه استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی به همان اندازه رایج است.

این رنگ در ترکیب با رنگ مشکی، زرد و طلایی، صورتی و یا سبز همخوانی زیادی دارد.

در نهایت بعد از معرفی رنگها برای دکوراسیون داخلی حالا نوبت شماست تا رنگ مورد علاقه خود را از میان اینهمه انتخاب کرده و ببینید کدام یک با سلایق شما سازگارتر است و آن را در ترکیب با رنگهایی که با آنان همخوانی دارد بکار ببرید تا یک فضای دنج داشته باشید.

برای مطالعه ادامه مطالب به قسمت دوم مقاله بررسی 10رنگ منتخب سال 2020مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

https://fararu.com/fa/news/457138/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C

 

https://aftabnews.ir/fa/news/674439/%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1006141/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020-%C2%A0

 

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1000581-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی