طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰
بازسازی منزل با استفاده از جدید ترین متدها

آیا به فکر بازسازی خانه خود هستید؟ به همان اندازه که بازسازی کاری هیجان انگیز به نظر میرسد، میتواند پرکار و طاقت فرسا نیز باشد. در اینجا ما ترفندهای مورد علاقه ی خود درباره ی طراحی دکوراسیون داخلی منزل را جمع آوری کرده ایم تا توانسته باشیم در پروژه ی بازسازی تان به شما کمک کرده باشیم.

1. برنامه ریزی

 
 

برنامه ریزی به این دلیل شماره ی ۱ است که باید اول انجام شود.ممکن است وقتی کار بازسازی خانه خود را به تنهایی انجام میدهید از این مورد صرف نظر کنید اما درواقع صرف زمان برای داشتن برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است. برنامه ریزی شامل کارهای خلافانه مانند انتخاب یک سبک و انتخاب رنگ مورد نظر شما میشود. همچنین شامل اندازه برداری دقیق از فضا و سازماندهی تمام کارهایی که میبایست در این پروژه انجام شوند،است.

ممکن است به نظر رسد که همین قدم اول پرکار باشد اما ما این اطمینان را به شما می دهیم که این کار حتی باعث صرفه جویی در زمان و جلوگیری از اشتباهات هزینه آور میشود. درنظر داشته باشید که بازسازی همه ی قسمت های خانه باهم امری ضروری نیست. بهتر این است که از یک قسمت از خانه شروع کنید و تا قسمت های دیگر ادامه دهید. از این گذشته، بازسازی خانه باید لذت بخش باشد نه طاقت فرسا.

2.بازسازی براساس علایق شخصی

 
 

احتمالا بعد از انتخاب سبک خود به دنبال ایده های طراحی داخلی گشته و برای شروع کار، سبک های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل را جستوجو میکنید. و درحالی که نمونه های دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون مدرن و .. بررسی میکنید ممکن است به این نتیجه برسید که قادر نیستید بین این سبک ها یکی را برگزینید. این کاملا طبیعی است. در حقیقت سبک هایی که در اینترنت میبینید یکسری اطلاعات و راهنمایی های کلی در اختیار شما قرار میدهند اما در نهایت خانه شما باید بر اساس خواسته های شما و ویژگی های مورد علاقه تان باشد تا در آن احساس خرسندی و راحتی کنید. بنابراین میتوانید عناصر سبک های مختلف را بر اساس سلایق خودتان باهم تلفیق کنید. اعمال تغییرات خود را ادامه داده و از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید.

 
 

3- نوسازی منزل بر اساس مد روز

 
 

بگذارید کمی بیشتر درمورد سبک ها، رنگها و ترکیبات صحبت کنیم.در پینترست، اینستاگرام و مجلات طراحی دکوراسیون داخلی، مدهای جدیدی را مشاهده میکنید که بطور مرتب وارد عرصه ی طراحی دکوراسیون داخلی میشوند و ممکن است حداقل به یکی از این مدها در هر فصل علاقه مند شوید.( نگران نباشید، طبیعی است.)واقعیت این است که این مدها در آن زمان بسیار جذاب به نظر میرسند اما در طولانی مدت دوام نخواهند داشت.بنابراین در زمان انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل خود حتما اطمینان حاصل کنید که واقعا آن را دوست دارید یا نه. بدترین اتفاق، سرمایه گذاری روی وسایل گران قیمت و جدید است که بعد از گذشت چندماه از آنها خسته میشوید.

 
 

در اینجا یک راه خیلی مطمئن برای پیش روی با مد روز که توسط طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی امتحان شده اند آورده شده است:

با خرید ماندگارترین وسایل در طولانی مدت در مد روز برای خانه خود، آنرا به روز نگه دارید.بنا براین برای کفپوش و مبلمان بزرگ، آنهایی را انتخاب کنید که بسیار مورد علاقه شما هستند و در نهایت با اکسسوری های مطابق مد روز، وسایل قابل تعویض را به خانه خود اضافه کنید. با این کار، میتوانید بدور از هزینه های سنگین و فقط با تعویض اکسسوریها، خانه تان را همیشه به روز نگه دارید.

4- همه ی فضاها ارزش دکوراسیون داخلی مناسب را دارند.

 
 

بطور معمول قسمت های پذیرایی، اتاقهای خواب، سالن غذاخوری و آشپزخانه فضاهایی هستند که افراد قبل از شروع بازسازی، به نوسازی این قسمتها فکر میکنند. اما در واقع همه ی قسمت های خانه ارزش گوشه نگاهی برای بازسازی و دکوراسیون را دارد.برای مثال، قسمت ورودی، اولین فضایی است که همه ی افراد در هنگام ورود به یک خانه با آن مواجه میشوند.آشپزخانه فضایی است که هر روز به انجا میروید. درمورد رختشوی خانه چطور؟ رختشوی خانه فضایی است که به احتمال زیاد مهمانان خانه آن را نمیبینند اما شما مدتی را در آنجا میگذرانید و چه بهتر که در آنجا احساس خستگی و کسالت نکنید.

 
 

درواقع پیشنهاد ما این است که به همه ی قسمت های خانه توجه کنید. مبرهن است که بودجه همیشه باعث محدودیتهایی می شود و میخواهید وقت و هزینه ها را صرف قسمتهای مهمتر کنید اما اجازه ندهید که فضاهای درجه ۲ دست نخورده و قدیمی باقی بمانند . از تایل ها گرفته تا اکسسوری ها، تعداد بی شماری از ایده های کوراسیون داخلی کم هزینه وجود دارند که برای نوسازی آن قسمتها کافی هستند. و این دو منفعت را به همراه دارد:

• باعث ایجاد پیوستگی بین فضاهای خانه شما میشود.

• مهم نیست که مشغول به انجام چه کاری در کدام قسمت ازخانه هستید،مهم این است که در آن فضا احساس راحتی و سرزندگی میکنید.

5- اهمیت تناسبات

 
 

یکی از اشتباهات رایج مردم در انتخاب مبلمان و اکسسوری عدم توجه به تناسبات است. که البته شاید خیلی مهم به نظر نرسد اما در اصل باعث ایجاد تفاوتهای اساسی بعد از اتمام امر بازسازی نسبت به قبل میشود. برخی نسبت بندی ها اشتباه هستند. برای مثال، افراد تمایل به انتخاب وسایل کوچک برای فضاهای کوچک دارند اما در حقیقت پرکردن یک اتاق کوچک با مقدار زیادی اثباب کوچک باعث میشود آنجا شلوغ و بی نظم دیده شود. درعوض انتخاب وسایل بزرگتر باعث ایجاد فضای بیشتر، جادارتر و راحت تر میشود. از طرف دیگر، انتخاب اثاثیه خیلی بزرگ هم باعث بروز مشکلاتی از جمله عدم وجود فضای کافی برای قدم زدن در فضا میشود که این خیلی آزار دهنده است.

 

اگرچه رعایت تناسبات خیلی مهم است اما چگونه دریابیم که چه اندازه ای از مبلمان برای فضاها بهتر است!؟ در اینجا به ترفند کاربردی اشاره میکنیم: هر زمانی از نسبت یک وسیله در فضای مورد نظرخانه تان مطمئن نیستید، با استفاده از نوار کاغذی آن قسمت از فضایی را که قرار است اشغال کند علامت گذاری کنید و خواهید دیدکه آیا فضای کافی برای قدم زدن باقی میماند یا خیر.

6- تلفیق وسایل قدیمی و جدید

 

یکی دیگر از نکاتی که افراد در زمان بازسازی منزل فراموش میکنند این است که بازسازی به معنای خرید اثباب و اثاثیه جدید و دور ریختن قدیمی تر ها نیست. در حقیقت تلفیق وسایل جدید با وسایلی که از قبل داشته اید به خانه شما حس تازه تر و زیباتری میدهد.( همچنین باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود.) برگردیم به سبک انتخابی شما؛ خانه شما میباست بازتاب سلایق شخصی شما و وسایل مربوط به خاطرات شما باشند تا در آن احساس مالکیت کنید. اما این فقط درمورد وسایل قدیمی نیست. تلفیق وسایل قدیمی و جدید به معنای نگه داشتن دارایی های شماست. همیشه به یاد داسته باشید که وسایل میتوانند عملکردهای مختلفی در قسمتهای مختلفی از خانه داشته باشند و همه به اینها به خلاقیت شما بازمیگردد.

7- رنگ آمیزی

 

اگر از یک طراح دکوراسیون داخلی درمورد ایجاد یک ظاهر تازه به یک فضا بپرسید، بسیاری از آنها رنگ آمیزی دیوارها را به شما توصیه می کنند. دلیل آن این است که رنگ آمیزی کار راحتی است و بعد از کمی تمرین، میتوان این کار را در یک تعطیلات آخر هفته انجام داد که باعث ایجاد تفاوتهای زیادی میشود. رنگ آمیزی فقط به معنای ایجاد یک لایه رنگ بر روی دیوارها نیست. در واقع رنگ آمیزی مناسب میتواند در بزرگتر دیده شدن فضا کمک کند. همچنین میتوانید ویژگی های معماری فضای خود را قابل توجه تر کنید. میتوانید یک نقطه مرکزی را ایجاد کرده و بقیه فضا را متناسب با آن کنید. به علاوه اینکه رنگها باعث ایجاد حس و حال و هوا در فضای خانه میشود. برای مثال، رنگ آبی آرامش بخش است درحالی رنگهای قرمز و نارنجی محرک، پر جنب وجوش و سرزنده هستند.

 

وقتی صحبت از رنگ آمیزی میشود، ناخودآگاه دیوارهای خانه را در ذهنمان تجسم میکنیم. اما رنگ آمیزی فقط به دیوارها ختم نمیشود. سقف ها جزو فضاهایی هستند که حتی یک لایه رنگ بر روی آنها فضا را معقول میکند . تغییر رنگ مبلمان و اکسسوریها بطور چشم گیری فضا را تغییر میدهد. این یک نکته ی خوب برای دور نریختن وسایلی است که از قبل داشته اید. اگر مدل آنها را دوست دارید اما از رنگشان راضی نیستید، رنگ آمیزی آنها تنها چیزی است که میتوانید آنهارا با دکوراسیون داخلی جدید خود تطابق دهید. نکته ی مهم آخر این است که رنگ آمیزی فقط به معنای یک رنگ نیست. الگوها و نقش و نگارها و ترکیبات، سطح کاملا جدیدی را به فضای تحت رنگ آمیزی اضافه میکنند. با جستوجو در اینترنت، تعداد زیادی از ایده های رنگ آمیزی خانه را می یابید. همچنین، استیکرهای دیواری و برچسب هارا فراموش نکنید. آنها به تنهایی و یا در ترکیب با رنگ قابل استفاده هستند و ایده ای مناسب برای بزرگتر دیده شدن فضاها هستند.

8- انجام کارها به صورت خود آموخته

 

انجام کارها به صورت خودآموخته تنها برای صرفه جویی در هزینه ها نیست. در واقع این هم یک کار سرگرم کننده و خلاقانه است و هم در رسیدن شما به همانچه که مد نظرتان است کمک میکند. بار دیگر، پینترست پر از ایده های جالب است که به شما در این راه کمک میکند. نگران اینکه شما در این کار مهارت کافی ندارید نباشید. کارهای بسیار زیادی هستند که انجام دادن آنها خیلی سخت نیست اما در نهایت بسیار خیره کننده هستند.

 

به علاوه، انجام کارهای بازسازی منزل به صورت خود آموخته میتواند خانواده و حتی دوستان را نیز مشغول کند. حتی کودکان نیز میتوانند با انجام کارهای خیلی راحت در کار #">بازسازی منزل مشارکت داشته باشند. درنهایت، انجام کارها به صورت خودآموخته، راهی برای قرار دادن سلایق شخصی خود در آیتم ها است.

9- استفاده از تمام فضاها

 

درحقیقت، طبیعی است که گاهی مبلمان آماده فضای مد نظر را آنطور که باید پر نمیکنند. برای مثال، فضای خالی بالای کابینت و یا فضای خالی بالای قفسه کتاب در پذیرایی. تمام این فضاهای کوچک و نامناسب ممکن است بی فایده بنظر برسند اما درواقع میتوانند ارزش زیادی را به خانه شما اضافه کنند.

 

اگر قصد تهیه مبلمان سفارشی برای فضای خود هستید، اکنون زمان برنامه ریزی مناسب برای فضاهای شماست. پس اطمینان حاصل کنید که به همه ی گوشه های بلا استفاده توجه شده. در غیر این صورت زمان آن است که خودتان دست به کار شوید. برای مثال فضای بین کابینت های دیواری و زمینی، میتواند محل مناسبی برای قرارگیری ظروف ادویه باشد و درحقیقت اینکار باعث میشود تا فضا کارایی داشته باشد.

10- اکسسوری ها را دست کم نگیرید

 

قبلا به این نکته اشاره کرده ایم که اکسسوری ها لوازمی هستند که بدور از هزینه های سنگین میتوانند فضای خانه را جدیدتر جلوه دهند. اما تعداد زیاد از آنها برای خانه مورد استفاده قرار میگیرند. و در واقع اکسسوری ها هستند که باعث میشوند در پایان کار بازسازی، دکوراسیون داخلی کامل دیده شود. آثار هنری، کوسن ها، گلدان و ... میتوانند به ایجاد پیوستگی فضا کمک کنند. همچنین اکسسوریها میتوانند جو یک اتاق را تنظیم کرده، آن را دنج، زیبا و جذاب کنند.

نکته ی مهم آخر اینکه اکسسوری ها وسایل مناسبی برای ایجاد ویژگیهایی در فضا هستند و ترکیب این خصوصیتا میتواند فضایی را ایجاد کند که همه ی ما آن را می پسندیم. در فرآیند بازسازی منزل، موضوع اکسسوریها، آخرین آیتم برنامه ریزی می باشد اما اگر از قبل به آنها فکر کرده باشید، مطمئنا با سبک و رنگ خانه شما متناسب خواهند شد.

اکنون که نکات و ترفندهای اساسی بازسازی خانه را میدانید، میتوانید با خیال آسوده کار بازسازی خانه خود را شروع کنید.

 

 

 

 

https://fararu.com/fa/news/457138/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C

 

https://aftabnews.ir/fa/news/674439/%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1006141/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020-%C2%A0

 

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1000581-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی