طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

بررسی انواع پرده در دکوراسیون داخلی منزل

آیا تصمیم دارید حال و هوای خانه خود را در پذیرایی یا آشپزخانه،اتاق کودک و اتاق مستر تغییر دهید ،برای شروع عملیات بازسازی آماده نیستید؟باتغییرپرده های خانه خود شروع کنید.اگرچه تعویض پرده ها باعث تغییرات خیلی زیادی نمی شوند اما سبب می شوند تا فضای مورد نظر زیباتر و راحت تر کارآمدتر شود.برای اینکه بتوانید پرده های زیبا و در عین حال جزو جدیدترین ترندها را انتخاب کنید،بهتراست دریابید کدام سبک از پرده ها برای فضای شما مناسب تراست. همچنین در این مقاله باتوصیه های مربوط به کاربرد انواع سبک های پرده در دکوراسیون داخلی از طراحان مطرح جهان آشنا می شوید

پرده های مدرن:

 

 

درسال ٢٠٢٠،طراحان ترجیح دادند تا از مواد طبیعی، مانند ابریشم و پارچه کتان و همچنین چاپ های طبیعی استفاده کنند. علاوه بر الیاف که رتبه ی اول در منسوجات را دارد، پرده های حصیری هم جزو ترند های مطرح محسوب می شوند.به خصوص اینکه پرده های ساده که میتوانند برای بسیاری از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی متناسب باشند و به اتاق جلوه ای کامل ببخشد.

درسال آینده(٢٠٢١)پرده های با رنگ های خالص و اشباع شده وارد عرصه ی مد می شوند که در کنار دیوارهای به رنگ های بژ ،شنی و رنگ های ملایم خیلی زیبامیشوند.نکته مهم این است که پرده های یه لایه در گذر زمان زیبایی خود را نسبت به پرده های چندلایه بیش ترحفظ می کنند.

چاپ هایی که دردهه ٨٠میلادی مشهوربودند،امروزه وارد دنیای فشن شده اند،مثل گل هایی که روی ساختار پارچه ها،نقش های آتیه دار و انواع الگوهای هندسی کاربردی به نظر می رسند.همچنین چاپ های با نقش هایی از طبیعت همچنان جایگاه خود را حفظ می کنند ، نه تنها تصاویر حیوانات و گیاهان، بلکه تصاویری از مناظر به صورت سه بعدی برروی پرده ها چاپ می شود.

انواع پرده های جدید در فصل آینده

 

 

پرده های ژاپنی که از راه دور شبیه به درب های کشویی هستند، برای اتاق فرزندان میتواند مناسب باشد. علاوه بر آسودگی و راحتی آنها، این پرده ها قابلیت عبور نور بالایی دارند و مانع از عبور نور خورشید(نور طبیعی) نمی شوند ولی در عین حال پرتوهای خورشید را نرم تر وارد محیط میکنند تا باعث آزار و اذیت ساکنین نشود.

پرده های کرکره ای نیز طرفداران خود را همچنان حفظ کرده اند. نمونه های تک رنگ آنها فضای اتاق را یکپارچه تر جلوه می دهد و دکوراسیون داخلی اتاق را به ارمغان می آورد.گاهی کمی خلاقیت لازم است. چسباندن برچسب و استیکر باعث میشود تا درطول روز سایه ی آن بر روی پرده بیافتد و نمای جالبی به اتاق بخشد.

آیا رویای شما ایجاد یک جلوه زیبا و لوکسدر خانه تان است؟ پرده های فرانسوی(پرده های والان دار) رویای شما را به حقیقت می پیوندد که بهترین و استانداردترین حالت سبک کلاسیک هستند. این پرده ها در اتاق های بزرگ جلوه زیباتری دارند و در فضاهای کوچک، حجیم به نظر میرسند. پرده هایی که ساختار آنها به صورت چین های منظم است، گزینه ای ایده آل برای استودیوها و فضاهای بزرگ می باشند.

یکی دیگر از مدل پرده های به روز، پرده های آسیایی می باشد. در پاسخ به مد دکوراسیون داخلی کم نظیر در بین پرده های مدرن، این پرده ها تنها گزینه ای هستند که با والان هم همراه میشوند.

پوشاندن پنجره ها با پرده های زیبا و دلپسند به رنگ طلاِیی و نقش ها و الگو های پیچیده و دارای حاشیه میتوان دکوراسیون داخلی منزل را جذاب، زیبا و همانند کاخ های سلطنتی کرد.

همانند گذشته، در سال 2019، پرده ها به سبک سنتی هنوز محبوب هستند. با پوشاندن پنجره ها با پرده های رومانتیک با نقوش گل گلی، می توان یک حس و حال تازه و لطیف به دکوراسیون داخلی منزل بخشید.پرده ها با چین های افقی و عمودی، موقعیت خود را در جامعه ی مد پرده حفظ کرده اند. میتوان آنها را با یراق های دستبافت تک رنگ و یا پند رنگ تزیین کرد.

انتخاب جدیدترین و بهترین متریال برای پرده ها

 

 

مدتهاست که به عنوان وسیله ای برای محافظت در برابر تابش نور خورشید از پنجره ها، پرده ها آیتمی جداناپذیر از دکوراسیون داخلی منزل شده اند.

در سال 2020، طراحان دکوراسیون داخلی و تولید کنندگان منسوجات، کاتالوگ های وسیع و گسترده ای از پارچه ها را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند تا پرده ی مورد نظرشان را مطابق سبک و سلیقه ی خود تهیه کنند. انتخاب پارچه می بایست براساس مد و سبک دکوراسیون داخلی منزل باشد.

مواد مورد اسفاده در ساخت پارچه ها می بایست از نظر رنگ و جنس همخوانی داشته باشند. میتوانید پارچه ها را از نمونه های زیر سفارش دهید.

پارچه های طبیعی، کتان، ساتن، پنبه و ابریشم، ایده خوبی برای استفاده در دکوراسیون مدرن می باشند. اگر واقع بینانه به این قضیه بنگریم، درست است که پارچه های کتان زود چروک می شوند اما در طولانی مدت رنگ و درخشندگی خود را حفظ می کنند و با گذر زمان از دایره مد خارج نمی شوند. پارچه های نخی و کتان برای اینکه مانع از تابش بیش ازحد نور خورشید نشوند، با پلی استر ساخته می شوند. اگر تمایل دارید تا اتاقتان زیباتر به چشم آید، پیشنهاد میشود از پارچه های ابریشم و ساتن که درخشندگی زیادی به فضا می بخشند استفاده کنید. و البته سبک دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید. برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک، مجلل و لوکس، توصیه می شود از پارچه های مخملی، کاموایی، نمدی با تکسچر مات یا براق استفاده شود.

امروزه پرده های با پارچه های مرکب نسبت به پرده های با پارچه های طبیعی، بیشتر دوخته می شوند. در بیشتر موارد از متریال های بازیافتی استفاده می شود. این پرده ها در دکوراسیون کلاسیک بسیار زیبا به نظر می رسند و چروک نمی شوند و با پرده های دیگر خیلی خوب ترکیب می شوند.

آخرین مرحله از طراحی دکوراسیون داخلی

 

 

در سال 2020 تنوع در سبک پرده ها بسیار بالاست و میتوانید در بین تعدداد زیادی از انواع رنگ ها، نقش ها و پارچه ها مناسب ترین را برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. بنابراین طراحان چه راهنمایی و پیشنهاداتی را در انتخاب پرده پیش رویمان می گذارند؟!

پرده های پذیرایی

اتاق پذیرایی برای میهمانان و جمع شدن با خانواده است و برای اینکه ظاهری زیبا داشته باشد پرده ها را می باسیت با توجه به سبک دکوراسیون داخلی انتخاب کرد استفاده از انواع پرده ها( اتریشی، اسکاندیناوی و ...) نقش های لوکس یا ساده (اما نه به اندازه ی طرح های ژاپنی) در اتاق نشیمن بزرگ زیبا می شود. طراحان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که درصورتی که فضا با اشیاء دکوراتیو زیادی پر شده و یا رنگ دیوارها روشن است، بهتر است از پرده های روشن مثل سفید یا متمایل به سفید استفاده شود.

اگر دیوارها با کاغذ دیواری با نقوش برجسته کاور شده اند، بهتر است از پرده های تک رنگ استفاده شود. زمانی که در اتاق نشیمن همه چیز ساده است و روکش مبلها طرح و نقشی ندارد، بهتر است از پرده های طرح دار استفاده شود. در اتاق های بزرگ میتوان از پرده های جدید و بلند و یا حتی چند لایه استفاده کرد. اما اگر اتاق نشیمن فضای کوچک دارد، بهتر است از پرده های کوتاه تر استفاده شود.

نکته: در سال 2020 طراحان دکوراسیون داخلی توصیه میکنند از استفاده بیش از حد پرده های مجلل با طرح های شلوغ پرهیز شود. اگر میخواهید پرده های جدید زیباتر به نظر برسند، میتوانید از یراق ها و روبان ها برای تزیین آنها استفاده کنید.

 

پرده های اتاق خواب

رنگ بندی در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و بهترین انتخاب استفاده از یک تنالیته رنگی می باشد(رنگهای هم خانواده)؛ که با رنگهای ملایم مثل بژ، آبی، سبز و ... برجسته شوند. همچنین بهتر است از پارچه هایی که مستعد گرد و غبار نیستند و زود تمیز می شوند استفاده کنید.

پرده های اتاق خواب کودک

این پرده ها بسیار مهم هستند. زیرا میبایست به گونه ای باشند که از تابش بیش از حد خورشید به داخل جلوگیری کنند و همچنین فضایی توام با آرامش برای کودک مهیا کنند.طرح های چرده های مخصوص اتاق خواب کودک در سال 2020 روشن و رنگارنگ می باشند. از آنجا که کودکان گاهی با پرده ها بازی میکنند باید در زمان انتخاب پرده ها، به تصویر و نقش روی آنها توجه شود. عکسهایی مثل تصاویر حیوانات، حشرات، شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودک و ... برای کودکان زیر 6 سال مناسب تر می باشند. در انتخاب رنگ انها نیز بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود تا در زمان بیقراری کودکان، از نظر روانی تسکین دهنده آنان باشد.

اما نونهال ترها به نمونه های رنگارنگتر علاقه ی بیشتری دارند. پس برای اینکه انتخاب درستی انجام دهید، حتما از فرزند خود درمورد اینکه چه طرح و رنگی می پسندد، سوال کنید. در انتخاب پرده ی اتاق کودکان، توجه کنید که از جنسهایی از پارچه استفاده کنید که برای سلامت کودکان مضر نباشد و یا زود پاره نشود.

پرده ی آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است که اغلب اوقات همه ی افراد خانه مشغول پخت وپز هستند.

در سال 2020، پرده هایی از جنس کتان که عمر طولانی هم دارند، وارد عرصه ی مد شدند که شستوشوی آنها راحت است. اگر میخواهید فضای آشپزخانه را به فضایی لوکستر و زیباتر تبدیل کنید، میتوانید از پرده های دارای حاشیه و یا پرده های با طرح های گل و .. استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای آشپزخانه های کوچک از پرده های کوتاه استفاده کنید.

چوب پرده

 

 

نه تنها پرده ها، بلکه انتخاب صحیح چوب پرده برای آنها در ظاهر پنجره و همچنین زیبایی کل اتاق تاثیر دارد.

چوب پرده های مدرن میتوانند در گزینه ای زیر با هم متفاوت باشند:

• روش نصب

• مواد تشکیل دهنده

• ساختار ظاهری

براساس روش نصب چوب پرده ها میتوانند:

• بر روی دیوار نصب شوند؛ دیوارها از نظر استحکام برای نصب چوب پرده بسیار قابل اعتماد هستند. از نظر ظاهری، جلوه بصری بهتری دارد و برای استفاده روزمره راحت تر نیز هستند.

• بر روی سقفها نصب شوند؛ از نظر بصری جلوه زیبایی داشته و به مرتب تر ایستادن چین های چرده کمک بیشتری میکند.

تفاوت چوب پرده ها براساس مواد تشکیل دهنده

چوب پرده های چوبی هرگز از دایره مد کنار نمی روند. زیرا هم زیبا هستند و هم با دوام و همچنین تقریبا با هر سبکی از دکوراسیون داخلی سازگاری دارد. چوب پرده های چوبی میتوانند سطح صاف و یا آجدار داشته باشند. گاهی اوغات چوب پرده هایی که از ترکیب چوب، چرم، فلز و شیشه ساخته شده اند از جنبه زیبایی بالایی برخوردارند.

چوب پرده های پلاستیکی، مقرون به صرفه تر، کاربردی تر و قابلیت تحمل وزن بالاتری دارند. این نوع چوب پرده ها در اندازه، رنگ و اشکال مختلف وجود دارند. قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف را دارند. چوب پرده های فلزی بسیار با دوام و زیبا و در هر سبکی از دکوراسیون داخلی مناسب هستند.

نکته: امروزه شیکترین چوب پرده ها نمونه های ترکیبی هستند که از ترکیب فلز، چوب، شیشه، پلاستیک ساخته شده اند به عنوان مثال چوب پرده های فلزی با روکش چوبی که ابتدا و انتهای آن شیشه کار شده است.

نمونه پرده های 2020 برای اتاق نشیمن

 

 

درواقع پرده ها نقش مهمی را در چیدمان اتاق نشیمن ایفا میکنند. انتخاب صحیح پرده ها باعث میشود تا آنها در جای خود به درستی قرار گرفته ، نور را تا حد مناسبی تنظیم کرده و از نظر بصری جلوه زیبایی داشته باشد. همچنین به کمک پرده ها میتوان نقایش پنجره ها و دیوارها را پنهان کرد.

برای اینکه دکوراسیون داخلی خانه همواره مطابق مد روز باشد، به روز رسانی پرده ها کزینه مناسبی است.

درحالت کلی بهتر است هرساله پرده ها مطابق مد و طرح های جدید عوض شوند. این کار هم‌ در روحیه‌ی افراد ساکن در محل و هم در شیک و مدرن و مطابق مد بودن اتاق نشیمن کمک میکند. در سال ۲۰۲۰ موج جدیدی از پرده ها با طرح ها گوناگون وارد عرصه ی مد شدند که بهتر است آن ها را بشناسید.

 

 

اینبار تمرکز بر روس سبک مینیمالیست و ساده تر بودن مدلها است. البته این موضوع هم درمورد پرده ها و هم دکوراسیون داخلی منزل صادق است. نمونه پرده های سال ۲۰۲۰برای اتاق نشیمن، ساده‌ترینها است که با نقشهای ساده ترکیب شده اند. وظیفه اصلی پرده های مدرن، عملکرد آنهاست. درعین حال فضای اتاق نشیمن را دنج و گرم کند.

پرده های سالن پذیرایی و اتاق نشیمن می بایست از رنگهای روشن و ملایم باشد. به چند نمونه از تصاویر پرده های محصول سال ۲۰۲۰ توجه کنید:

• پرده های خاکستری از محبوبیت بالایی برخوردارند.

• پرده های داخل اتاق بدون نقش و نگار در حاشیه

• پرده های با نقش و الگو ها طرفداران خود را دارند

• پرده های دو رنگ که خیلی مورد استقبال افراد قرار میگیرند.

• مهمترین نکته در ترند پرده ها در سال 2020 نصب چوب پرده ی آنها در سقف است.

• وزن پارجه ی مورد استفاده برای پرده ها کمتر شده است

قبل از انتخاب پرده ها می باسیت به کل فضای خانه توجه کرد. درحال حاضر چندین آیتم درمورد اینکه کدام نوع پرده برای چه سبکی از دکوراسیون داخلی منزل بهتر است وجو دارد.

سبک مینیمالیسم: استفاده از پرده های طبیعت گرا و ساده در اتاقی که به سبک مینیمال دکور شده است، بسیار ایده آل خواهد بود، رنگ های خنثی، سفید، خاکستری و ... هم جدید هستند و هم فضا را دنج می کنند.

سبک اسکاندیناوی: در این سبک بیشتر از رنگ های شبیه به هم و خنثی استفاده می شود به خصوص اینکه این رنگ ها با رنگ مشکی ترکیب شوند.

سبک کلاسیک: این یک سبک رسمی و تشریفاتی می باشد که عموما پرده های سنگین با برش های پیچیده از پارچه های با کیفیت بالا و بادوام هستند

سبک مدیترانه ای: پرده های به این سبک دارای گلدوزی ها و نقوش زیبا هستند که استفاده از آنها در خانه خیال خانه روستایی را می بخشد.

فناوری پیشرفته: سبک مدرن با رنگهای روشن و خنک مثل آبی و سفید مشخص می شوند.

سبک طبیعت دوست: بیشتر از جنس کتان برای پرده های به این سبک استفاده میشود. این پرده ها عموما میتوانند بدون هیچ طره و نقشی باشند.

با انتخاب مناسب ترین سبک دکوراسیون داخلی منزل، مستقیما میتوانید به سراغ انتخاب یک نوع خاص از پرده بروید.

جنس پارچه

 

 

در زمان انتخاب پارچه می بایست به سه نکته توجه کرد.جنس، ماده و رنگ. اینها می بایست با یکدیگر و با فضای داخلی اتاق ترکیب شوند.

جنس و ماده

طبیعت گرایی در مد حائز اهمیت است و مزیت آن مواد طبیعی و با کیفیت بالاست. امسال پرده های ساخته شده از جنس کتان، ابریشم و ساتن هستند. برای ایجاد فضای لوکس، میتوانید از جنس مخمل نیز استفاده کنید.

یک راه ساده تر و کاربردی، پرده های ساخته شده از گیاهان بامبو می باشد. برای ایجاد یک فضای رومانتیک، استفاده از پارچه ی براق مثل ابریشم ایده آل است.

مد شامل قوانینی است که امروزه گونه های متنوعی از دکوراسیون داخلی فضا را با استفاده از جنس پارچه ها ارائه می دهد.

سبک مدرن گونه های زیادی از پارچه های زیر را ارائه می دهد که نمونه ی بارز آن پارچه های از جنس کتان است.

پرده های با بافت های متضاد، مدرن به نظر میرسند. مثل یک پارچه ساتن که روی آن یک الگوی سه بعدی دوخته شده است و شیک به نظر می رسد. بنابراین میتوان پارچه های ابریشمی را با مخمل ترکیب کرد تا همین اثر را بدست آورد.

تنوع رنگ پرده های سالن پذیرایی در سال 2020

 

پرده ها در رنگ تنوع بالایی دارند. رنگ های خنثی مناسب برای سبک مدرن هرگز از دایره مد خارج نمی شوند. استفاده از رنگ های بژ، زیتونی یا قهوه ای برای پرده های اتاق نشیمن ایده ی مناسبی است زیرا فضا را دنج کرده و باعث تحریک چشم ها نمی شوند. همچنین رنگ های سیاه و سفید همچنان از اهمیت بالایی برخوردارند. بخصوص هنگامی که با یکدیگر ترکیب می شوند. یک جفت والان مشکی با تکسچر زبر میتواند با یک پرده ی سفید با تکسچر صاف و نرم همراه شود.

امسال محبوب ترین نوع پرده، انواع مختلفی از پرده های سفید خواهد بود همانند آبی کمرنگ، شیری و وانیلی.

در فضاهای درجه 2، از رنگ های سبز کمرنگ، آبی آسمانی، آبی فیروزه ای و یا رنگ های تیره تر مثل شکلاتی و زرشکی و ... استفاده می شود.

رنگ های روشن بهتر است که به شکل خالص استفاده نشده بلکه به عنوان یک سایه استفاده شوند. همچنین میتوانید به کمک این رنگها پرده های با رنگ های متناقص تر را ترکیب کنید.

 

یکی ز رایج ترین پرده ها، پرده های فرانسوی هستند. استفاده از آنها در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن فضا را دنج و عاشقانه میکند. با چنین پرده هایی، تنظیم نورپردازی راحت تر است. بااستفاده از آنها میتوان قسمتی از مسیر ورود پرتو های نور را مسدود و مابقی را به صورت پراکنده وارد فضا کرد.

برای چنین پرده هایی یک رنگ سفید و یا یک طرح ساده، مثل شکوفه های ریز ایده خیلی خوبی است.

یک اتاق نشیمن بزرگ نیاز به نور زیادی دارد. پرده های فرانسوی با رنگ های ملایم از جنس ابریشم و یا پارچه های نازک برای چنین اتاقی مناسب هستند. و جود چین های منظم در این پرده ها آنها را مجلل کرده که استفاده از آنها برای دکوراسیون یک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک ایده آل است.

پرده های رومی، ساده و در عین حال زیبا هستند و برای دکوراسیون مدرن بسیار مناسب اند. این پرده ها قابلیت تنظیم نور را دارند.

 

اکسسوری های پرده

برای مطالعه ادامه مقاله به قسمت دوم مقاله بررسی انواع پرده در دکوراسیون داخلی منزل مراجعه کنید.

https://fararu.com/fa/news/457138/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C

 

https://aftabnews.ir/fa/news/674439/%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1006141/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020-%C2%A0

 

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1000581-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی