طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

جدیدترین پرده ها برای اتاق خواب

اکسسوری های پرده

 

 

در یک فضای داخلی مدرن همیشه جایی برای قرار دادن لوازم دکوری وجود دارد. امروزه در مد، سادگی و عملگرا بودن هرچیزی از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب اکسسوری ها به کاربرد آنها توجه شود.

تنوع بسیار زیاد جمع کننده چرده به شما این امکان را می دهد تا لوازم جانبی مناسبی را برای هر پرده انتخاب کنید.اینها میتوانند از نوع حلقه ای یا بندی و .. باشند که با استفاده از آن می توان به راحتی نور اتاق را تنظیم کرد.

یراق آلات پرده: یراق آلات ظاهر کاملی به پرده می دهند. به کمک آنها میتوان پرده هارا با ایجاد چین، از حالت یکنواختی در آورد. همچنین با استفاده از یراقهای حاشیه میتوان پرده ها را زیباتر کرد و شکل خاصی به آنها بخشید.

اما نکته اصلی این است که استفاده بیش از حد از این یراق آلات پرده را از سادگی خارج میکند. پس تعادل را حفظ کنید تا فضا حالتی دنج داشته باشد.

استفاده از پرده های جدید در دکوراسیون داخلی فضای نشیمن

 

 

در زیر، توضیحاتی از پرده های مدرن در آپارتمان های معمولی را مطالعه می کنید. میتوانید از آنها الهام گرفته و ایده های خود را نیز با آنها ادغام کنید. پرده های روشن با رنگهای ملایم به اتاق های نشیمن بزرگ لطافت می بخشد. طرح گلهای روشن بر روی پرده باعث تکمیل نمای کلی اتاق می شود.

پرده های زیبا و جدید قادر هستند تا به فضای اتاق حس تکامل، هارمونی و جذابیت بخشند. اگرچه انتخاب پرده ها از نمونه های طراحی شده در سال 2020 امری ضروری نیست. در .اقع می بایست باتوجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود و مطابق با رنگ بندی فضای خانه طرحی را انتخاب کنید. برای اینکه از انتخاب خود پشیمان نشوید، به یاد داشته باشید که ترند پرده ه ای مدرن، نمونه های ساده تر را اولویت قرار میدهند.

ترند پرده های سال 2020

 

 

از رنگهای ملایم گرفته تا پرده های طرح دار براق یا مات، از جنس کتان یا ابریشم، به هرحال پرده ها یک عضو اساسی در دکوراسیون داخلی منزل شما هستند. پرده ها نه تنها برای حفظ حریم شخصی و برای تنظیم میزان نور ورودی از پنجره ها استفاده میشوند، بلکه برای استایل پنجره ها ضروری نیز هستند. به همین دلیل پرده های مدرن، به دکوراسیون داخلی پایبند هستند که در سال 2020 به رنگهای خردلی، سبز و با متریال هایی مثل مخمل به چشم میخورند.

درواقع پرده ها به تاکید بر روی سبک دکوراسیون داخلی می پردازند. به عنوان مثال اگر آنها را از جنس کتان انتخاب کنید در ایجاد یک فضای شیک و آرام کمک می کنند.

برای رسیدن به دکوراسیون داخلی یکپارچه، می بایست پرده ها و مبل ها را در یک سبک و رنگ انتخاب کرد. ام در سال 2020 طرفداران مد و دکوراسیون داخلی از هماهنگ بودن پرده با مبل و فرش صحبت می کنند.

زمانی که امکان هماهنگ کردن دکوراسیون داخلی با سایر لوازم موجود وجود ندارد، پرده ها یکی از اصلیترین آیتم ها برای هماهنگ سازی همه چیز با هم است.

رنگ پرده ها

تصاویر طبیعت و رنگ های موجود در آن طرح های پرده های سال 2020 را تشکیل می دهد. پرده های مدرن، مناظر، شاخ و برگ درختان، گل ها و هر آن چیزی که به بازآفرینی طبیعت می پردازد را از سر میگیرند. از این رو پارچه ی پرده هابیشتر به رنگ سبز هستند مثل سبز پسته ای، یشمی، فسفری و ..

متریال پرده ها و نقوش چاپ شده روی آن

در جدیدترین نمونه ی پرده ها درمورد مواد سازنده و نقوش چاپی، باید اعتراف کرد گه همه چیز به دهه 70 بازمیگردد. جنس مخمل خردلی، رنگ قرمز، صورتی و خاکستری و همچنین اشکال هندسی و گلهای بزرگ با رنگ های روشن غالب است.

در زیر ایده هایی از هر ترند را به شما نمایش می دهیم تا بتوانید از آنها الگو گرفته و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

پرده های الهام گرفته از گل

در سال 2020، پرده ها با نقوش استوایی یا گلدار تولید می شوندکه برای یک فضا با دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک یا مدرن مناسب هستند. اگر المان ها و اکسسوری های موجود در خانه شما خیلی رسمی هستند، استفاده از این نوع پرده ها دکوراسیون داخلی منزل شما را تکمیل می کند.

پرده های با نقوش هندسی و ارگانی

هنگام انتخاب پرده های اتاق معمولا بر سر دوراهی قرار میگیرید: مورد اول که در این شرایط همه درگیر آن می شوند انتخاب پارچه براساس رنگ و سبک سایر لوازم دکوراسیون داخلی منزل و مورد دوم که ما به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب یک پرده که در تضاد کامل با سایر لوازم دکوراسیون داخلی است اما در عین حال دکوراسیون داخلی منزل را کامل می کند.

رنگ های تیره با الهام از زمین

مطابق روند مد بسیار خوب امسال در صنعت پرده، این رنگ ها از دل طبیعت و از رنگ های خاک حاصلخیز برآورده شده اند. اگر تصمیم دارید تا فضایی زیبا داشته باشید این رنگ ها را انتخاب کنید.

پرده های مخملی

مخمل یکی از گزینه های مهم در مد امسال است.انتخاب پرده های مخملی برای دکوراسیون داخلی منزل فضا را صمیمی تر و عاشقانه تر می کند.

پارچه ها نه تنها باعث تقویت سبک دکوراسیون داخلی یک فضا می شوند و حس رنگ، ظرافت یا کنتراست را منتقل می کنند، بلکه در روشنایی اتاق ها نیز دخالت دارند. بنابراین، برای انتخاب یک پرده، می بایست سبک دکوراسیون داخلی منزل و میزان نور و حریم خصوصی را در نظر داشته باشیم.

 

 

سبک دکوراسیون داخلی و نوع پارچه ی پرده با یکدیگر رابطه تنگاتنگ دارند. به این ترتیب، پارچه های نخ نما با نقوش و رنگ های مختلف از ارزش بالاتری برخوردارند.همانند متریال های ظریف نیمه شفاف مثل کتان، ابریشم و ...

درمورد رنگها باید گفت که پارچه هایی که از دو رنگ تشکیل ده اند امسال مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. حتی اگر فقط در قسمت انتهای پرده دو رنگ شوند.

مد دیگر، ترکیب کردن عناصر مختلف با بافت های مختلف می باشد. برای مثال، ترکیب پرده های zebra یا همن کرکره ای با پرده های کلاسیک برای فضایی مثل پذیرایی می تواند ایده آل باشد. این کار سختی پرده های zebra و ظرافت پرده های کلاسیک را در هم می آمیزد.

اگر ترندهای سال های گذشته را به یاد آوریم، قد پنجره ها می بایست تا پایین ترین سطح دیوار(مماس با کف) می بود. در عوض، امروزه پرده هایی که فقط به اندازه ی ارتفاع خود پنجره هستند در دکوراسیون داخلی مدرن پسندیده تر هستند.

البته برای خانه های با سقف های بلند، ترندهای جدید پرده های بلند را پیشنهاد می دهند تا فضاها را مرتب تر و جادار تر نشان دهد.

در اتاق های غیر رسمی و خودمانی، پرده ها عموما با منگونه (یراق) در سرتاسر آنها تزیین شده اند. درمورد اتاق های کودکان، استفاده از یراق های کودکان ایده آل هستند. از طرفی دیگرف در سایر قسمتهای خانه بهتر است یراق آلات پرده ها با هم متناسب و یکی باشند تا پارچه هایشان.

پرده های کرکره ای یا zebra و کلاسیک

علاوه بر سلایق شخصی در انتخاب پرده ها، برخی از عوامل می توانند نشان دهند که آیا بهتر است از پرده های کلاسیک استفاده شود یا zebra.

به عنوان مثال برای پنجره های بزرگ، پرده های کلاسیک پرکاربرد ترین نوع هستند. پس در این شرایط از پرده های کلاسیک استفاده کنید.

اگر چند پنجره در کنار هم باشند، میتوان از یک پرده سرتاسری استفاده کرد. در عوض پرده های کرکره ای یا zebra بیشتر برای پنجره های و مکان های کوچکتر استفاده می شود. البته این قانون ضروری نیست و می توان از پرده های کلاسیک نیز استفاده کرد.

دیگر فاکتورهایی که در انتخاب پرده ها موثر می باشد، ساختار اتاق و فضایی است که پنجره در آن قرار دارد. اگر پنجره دارای حاشیه است می شود از پرده ها و پارچه هایی استفاده کرد که بتوان آنها را کنار زده و پنجره ها را باز کرد. اگرچه زمانی که پنجره ها در گوشه کناره ها قرار دارند و یا در نزدیکی آن مبلمان قرار داده اید، بهتر است از پرده ای استفاده شود که میزان نور را تا حد زیادی کاهش دهد.

توجه به نیازمندی ها

در زمان انتخاب نوع پرده ها نمیتوان از مکانیزم بازشدن پنجره ها چشم پوشی کرد. در پنجره های کشویی میتوان از پرده های کرکره ای یا همان zebra استفاده کرد. از طرف دیگر برای پنجره هایی که درب آنها به سمت داخل فضا باز می شوند بهتر است از پرده ای استفاده شود که مانع بازشدن پنجره نباشد.

در برخی از موارد مهمتر از در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی فضا و یا سلایق شخصی، نیاز به نور است. فراموش نکنید که پرده ها صرفا برای کنترل میزان نور ورودی، ایجاد حریم شخصی و بهبود عایق حرارتی می باشند.

اگر حفظ حریم شخصی برایتان حائز اهمیت است، بهترین گزینه پرده های کرکره ای یا zebra هستند. زیرا می توان به کمک آنها از دیده شدن داخل خانه جلوگیری به عمل آورد اما در عین حال مانع ورود نور هم نشد.

برای جلوگیری از ورود بیش از حد نور خورشید در ساعات اولیه روز جهت آسایش ساکنین و یا عایق حرارتی بهتر، استفاده از پارچه های مات ایده مناسب تری است.اگرچه از لحاظ وزن کمی سنگین هستند.

البته سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب در انتخاب پرده حائز اهمیت می باشد.

در اتاق های خواب و اتاق نشیمن با حس و حال دلنشین تر و رمانتیک تر، ساختار پرده تعیین کننده این حس و حال است. از طرف دیگر در فضاهایی مثل حمام یا آشپزخانه، جایی که دود، رطوبت و خاک وجود دارد، می توان از پرده های نازکتر استفاده کرد. در این فضاها بهتر است از جنس های فایبرگلاس، نخ پلی استر روکش شده با پی وی سی، برای پرده استفاده شود چراکه کمی آب به راحتی تمیز می شوند.

اهمیت سلیقه

اگرچه تمام موارد گفته شده می بایست رعایت شوند اما قطعا نمیتوانیم بر روی سلایق شخصی خود چشم پوشی کنیم. با این تفاصیر اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه مند شده اید، از پزده های با چینهای منظم استفاده کنید. اما اگر میخواهید دکوراسیون مدرن داشته باشید، از پرده های zebra استفاده کنید.

 

 

https://fararu.com/fa/news/457138/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C

 

https://aftabnews.ir/fa/news/674439/%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1006141/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020-%C2%A0

 

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1000581-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی