طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

چیدمان اصولی دکوراسیون اداری

حقیقات بیشماری در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر سازمانها و شرکت ها اثبات کرده است که عدم داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب سبب کاهش عملکرد کارمندان می شود. برای مثال:

1- در دفاتر کار گروهی به آن اندازه که فکر می کنید فضاهای مشارکتی ندارند.

2- میزهای ایستاده از نظر فیزیکی برای بدن انسان مناسب نیستند.

3- صندلی ها استاندارد نبوده و برای بدن مناسب نیستند.

در زیر درباره ی روندهای جدید طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان آن صحبت خواهیم کرد که به شما برای داشتن یک محیط کار بهتر کمک خواهند کرد.

تقسیم بندی فضا

متاسفانه در شرکتها برای جدا سازی فضاها از تعداد زیادی اتاقهای کوچک استفاده کرده اند.هدف از تقسیم بندی فضاها کاهش سطح حواس پرتی کارکنان بوده اما برای صرفه جویی در هزینه و بهره وری از فضا، در شرکت ها قسمت هایی از فضا را که می بایست راحت تر و بهره ور تر باشند را به فضایی تنگ، غیر قابل انعطاف و غیراجتماعی تبدیل کردند.

سپس با گروهی شدن برخی کارها در شرکتها، دست به یکپارچه کردن فضاها با برداشتن دیوارها و حذف حریم خصوصی در دکوراسیون اداری زدند.

حالا وقتی حرف از تقسیم بندی فضاها با استفاده از اتاق ها می شود، ناخودآگاه تصویری از یک فضای کسل کننده با عدم وجود تعاملات اجتمایی در ذهن ایجاد می شود.

اما در سال 2020 طراحان دکوراسیون اداری و تجاری تحولاتی در اینگونه تقسیم بندی ها در نظر گرفته اند.

 

 

سازمانها و ادارات به دنبال یافتن اطلاعات درباره ی اتاق های خصوصی هستند. اسمی که به نظر بسیار مدرن است و بر خلاف اتاق های کار سابق می تواند بسیار زیبا و خوب هم باشد. درواقع این اتاق ها به گونه ای طراحی شده اند که حواس پرتی را تا حد زیادی کاهش می دهند و به کارمندان این امکان را می دهد که به دور از صداهای مزاحم و عوامل برهم زننده ی تمرکز به کار خود بپردازند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این اتاق ها قرار نیست جایگزین کارگاه های گروهی شوند. بلکه قرار است در کنار آنها مورد استفاده قرار بگیرند. تا کارمندان بتوانند در حین انجام کارهای گروهی در صورت نیاز برای انجام برخی امور انفرادی به آنجا بروند.

اگر متراژ اداره شما کوچک است میتوانید اتاق جلسات کوچک که البته زیاد هم مورد استفاده قرار نمیگیرد را به عنوان silent room و یا حتی فضایی برای استراحت کارکنان هم در نظر بگیرید و در عوض از کارمندان خود بخواهید تا جلسات خود را به فضای باز انتقال دهند.

2- میزهای کار

وقتی صحبت از انجام امور پشت میز به صورت نسته می شود، فقط متحرک بودن صندلی ها کافی نیست زیرا نوع نشستن ایده آل به صورتی است که بدن در هماهنگی کامل با میز و سسطح زمین هم باشد.

بنابراین قرار دادن میزهایی که متناسب با محل و استفاده کننده رگلاژ می شوند می تواند به کارمندان این امکان را بدهد تا آن را متناسب با قد و شیب زمین تنظیم کنند و راحت تر به انجام امور بپردازند.

 

 

میزهای ایستاده که بازتاب های زیادی از طرف استفاده کنندگان آنها داشته است، با وجود اینکه نسبت به نشستن پشت میز برای بدن مناسب تر هستند اما مشکلاتی را هم برای پاها وکمر ایجاد می کنند. به علاوه، کارمندان دوست ندارند برای هربار استفاده از میزهای ایستاده تمام وسایل خود را به آنجا منتقل کنند. اما با میزی که بتوان ارتفاع ان را تغییر داد دیگر نیازی به این کار نیست.

این نوع میزها در سال 2020 یکی از آیتم های دکوراسیون اداری و تجاری خواهند بود.

میتوانید برای داشتن یک دکوراسیون اداری بهتر در محیط کار این میزهای قابل رگلاژ در ارتفاع را جایگزین میزهای ثابت کنید و اگر نگران هزینه های آنها هستید باید گفت که این میز ها قطعا برای سلامتی کارمندان مناسب تر هستند و در نتیجه آنها می توانند بهتر به انجام امور کاری بپردازند پس بازده شرکت افزایش می یابد بنابراین ارزش هزینه را دارند.

3-طراحی فضاهای صمیمی و انعطاف پذیرتر در دکوراسیون اداری سبب بهبود تعادل و بهره وری می شود.

در ادامه ی موضوع فضای کار کارمندان، میتوان گفت که در همه ی امور کار در خارج از پشت میز میتواند بازده بهتری داشته باشد زیرا آزادی و راحتی از لحاظ وضعیت بدن نسبت به زمانی که پشت میز هستیم بیشتر است.

در سال 2020 در طراحی دکوراسیون اداری به این مورد توجه زیادی شده است.

یک دکوراسیون اداری مناسب که شامل اینگونه فضاها می شود، می تواند نیازهای متفاوت فردی کارمندان که در ساعات کاری دارند را برطرف کند.

البته گروهی از کارفرمایان و مدیران شرکتها و سازمانها ممکن است اینگونه فضاها را نا کارآمد و پرهزینه بدانند.

اما با کمی تفکر متوجه خواهید شد که اکثر شرکت ها که از دکوراسیون اداری مناسب و ایده آلی برخوردار هستند به فضاهایی مثل اتاق استراحت، کافی شاپ و ..و مجهز بوده و حتی افراد را به کار در خانه تشویق می کنند.

دلیل این کار این است که براساس تحقیقات انجام شده باید گفت که کارمندان روبات نیستند و همه روزه به طور یکسان بازده کاری نخواهند داشت.

فردی که ساعات اولیه صبح حتی با وجود سرو صدا میتواند با تمرکز کامل به انجام کار خود بپردازد، ممکن است بعد از نهار نیاز به چرت زدن داشته باشد و بعد از آن برای ادامه ی کار به فضای آرام و یک مبل راحتی نیاز داشته باشد.

 

در اینجا یک راهنمایی برای رسیدن به این دکوراسیون اداری وجود دارد: با مبلمان مختلف، فضاهای مختلف ایجاد کنید.

• برای موفقیت در کار، فضای نشیمن و اتاق جلسات را در دکوراسیون اداری در نظر بگیرید.

• سایلنت رووم ها را برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند در دکوراسیون اداری نظر بگیرید.

• برای داشتن یک سالن نشیمن مناسب از مبل های شکیل که دارای پریزهای برق و میز کوچک تاشو برای قرار دادن وسایل کوچک است، استفاده کنید.

• برای داشتن محیط کار خیلی بهتر که در آن کارمندان احساس راحتی و آسایش کنند، فضاهایی مثل باشگاه، کافی شاپ، اتاق استراحت و ... را فراموش نکنید.

 

درعصر دیجیتالی مثل سال 2020، زمانی که کارها می توانند با یک لپتاپ قابل حمل انجام شوند، کارمندان می توانند با تغییر محل کار خود به انجام امور بپردازند که این حتی بازده کاری را بیشتر نیز می کند.

4-امروزه مبلمان از اهمیت بالایی دردکوراسیون اداری برخوردار هستند.

با آمدن سال 2020 و ایده های طراحی دکوراسیون اداری و تجاری جدید، مبلمان قدیمی و یکنواخت از دایره ی مد کنار میروند و جای خود را به مبلمان های جدید تر و درخور فضا با رنگ های متنوع میدهند.

پیش از این، شرکتها فقط به بازده نهایی کار توجه می کردند مثلا فقط صندلی ها برای نشستن و میزها برای انجام دادن کارها استفاده می شدند. اما امروزه کارمندان با کار در شرکتهایی که دارای دکوراسیون اداری مناسب تری هستند بازده کاری بهتری نشان داده اند.

این بدان معناست که میخواهیم رنگ ها، اشکال هندسی و تزیینات بیشتری را وارد طراحی دکوراسیون اداری کنیم.

براساس تحقیقات بدست آمده در این زمینه، ترکیب مناسب رنگ ها، طرح ها و مبلمان به مهار خستگی و کسالت کارمندان می پردازد.

 

برای داشتن دکوراسیون اداری بهتر پیشنهاد می کنیم تا مبلمان با رنگهای خنثی و یکنواخت را با نمونه های زیباتر با طراحی بهتر و با ترکیب رنگ های سرزنده تر جایگزین کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم از تزیینات و متریال های سازگارتر با محیط زیست مثل میزهای چوبی، صندلیهای با پارچه نخی و فضای سبز در دکوراسیون اداری استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید که زیاده روی نکنید. در غیر این صورت استفاده نادرست و بیش از حد از رنگ ها می تواند سبب ایجاد اختلال بصری در محیط کار شده و حتی تمرکز و حواس کارمندان را برهم زند. همچنین میتوانید برای داشتن کوراسیون اداری بهتر از یک طراح دکوراسیون اداری کمک بگیرید.

5-فضای سبز

یکی دیگر از روندهای طراحی که در سال 2020 بسیار به آن پرداخته می شود، استفاده از فضای سبز در دکوراسیون اداری است. اگر بودجه کافی ندارید، چند گلدان زیبا و سرسبز هم میتواند تا حدودی به شما کمک کند. در غیر اینصورت، یقینا ایجاد دیوار سبز در دکوراسیون اداری بسیار بر روحیه ی کارکنان تاثیر مثبتی گذاشته و در نتیجه سبب بهره بالایی کاری می شود.

همه ی اینها بدان معناست که استفاده از مبلمان ساخته شده از مواد طبیعی در محل کار، وجود نور طبیعی و یک دکوراسیون اداری اصولی در روحیه ی افراد به شدت تاثیر میگذارد.

 

کارهایی کا میتوانید انجام دهید تا شرکت شما فضایی سازگار با محیط زیست داشته باشد.

• از کارشناسان طراحان فضای سبز کمک بگیرید آنها می توانند به شما در داشتن یک فضای سبز بهتر کمک کنند.

• اگر در مصرف انرژی در محیط کارتان بالاست میتوانید از پنل های خورشیدی برای تولید برق مورد نیاز خود استفاده کنید.

• از دستمال های قابل بازیافت استفاده کنید. سطل زباله ی مواد قابل بازیافت و مواد غیر قابل بازیافت را با زدن برچسب بر روی آنها جدا کنید.

• سعی کنید رفتار های طبیعت دوست را در محیط کار خود فراگیر کنید. مثل به حداقل رساندن استفاده از کاغذ و یا خاموش کردن لامپ ها در صورت عدم استفاده.

ایده های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که میتوانید آنها را به کار بگیرید. برخی ممکن است گران قیمت و برخی رایگان باشند. اما در هر صورت اینها میتوانند هم به کارفرمایان و هم به کارمندان برای داشتن احساس راحتی و بازده کاری بالاتری کمک کند.

6-اجاره مبلمان اداری

در گذشته مبلمان اجاره ای، کیفیت پایینی داشتند و برای استفاده ی بلند مدت و بالابردن سطح شرکت مناسب نبودند.

اما امروزه این تغییر کرده است و شرکت های کوچک و بزرگ میتوانند هر سبکی از مبلمان با کیفیت که می خواهند را اجاره کنند.

 

همچنین این فرصت به شرکت ها و کارفرمایان اجازه میدهد تا با پرداختن هزینه ی کمتر، مبلمان مرغوب و با کیفیت را در دفتر کار خود قرار دهند.

به همین دلیل است که یکی از پیشنهادات طراحی دکوراسیون اداری استفاده از مبلمان اجاره است. چراکه در عین پرداخت هزینه ی کمتر، مبلمان درخور محیط در فضا قرار داده می شود.

پیشنهاد: به دنبال یک فروشگاه مبلمان اداری باشید که مبلمان خود را اجاره بدهد.

شما می توانید:

• به تولید کنندگان محصولات با کیفیت دسترسی پیدا کنید.

• مبلمان خود را سریعتر نصب کنید.

• از آنها به خوبی مراقبت کنید.

https://fararu.com/fa/news/457138/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C

 

https://aftabnews.ir/fa/news/674439/%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1006141/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2020-%C2%A0

 

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1000581-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی