طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

هر اتاق در یک خانه داستانی را تعریف می کند و رنگ اتاق به زنده شدن آن داستان کمک می کند. این امر به ویژه در اتاق خواب بسیار مهم است ، زیرا رنگ انتخابی در صورت انتخاب صحیح می تواند فضایی آرام را ایجاد کند.

زمانی که فکرهای خود را روی هم میگذارید تا به رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب خود برسید، در تعداد ایده های نقاشی اتاق شامل دیوارها و سقف ممکن است احساس راحتی کنید اما جستوجو در پینترست می تواند انگیزه الهام بخشی باشد یا شما را با تعداد زیادی از ایده های جدیدتر غرق کند.

برای شروع کار در اینجا رنگ های اتاق خواب مورد علاقه ما قرار دارد ، برای ایده های بیشتر در مورد رنگ آمیزی اتاق خواب این مقاله را بررسی کنید.

15 رنگ برتراتاق خواب

1- بنفش کمرنگ

 

 

سایه های بنفش کمرنگ و یاسی روشن در حالی که یک پالت رنگی پر جنب و جوش است، عین حال کم رنگ و آرامش بخش نیز هست.

2- قرمز مایل به قهوه ای

 

 

این رنگ به اتاق خواب بی آلایشی می بخشد و با فضای سبز و مبلمان تیره ترکیب می شود.

3- رنگ ابی مایل به خاکستری

 

 

رنگ آبی با آسمان صاف و روزهای آفتابی همراه است و باعث خوشحالی و آرامش در دکوراسیون یک اتاق می شود.

4- بنفش سلطنتی

 

 

سایه های عمیق بنفش، زیبایی را به دکوراسیون اتاق خواب ارائه می دهند.

5- کرمی

 

رنگ های کرمی به خوبی با مبلمان و کفپوش های چوبی سبک جفت می شوند و حال و هوایی به فضای اتاق می بخشند.

6- طوسی تیره

 

در طراحی دکوراسیون داخلی سایه های غنی از خاکستری تیره رنگ های عمیق و گرم و جذابیت مدرنی را ایجاد می کند.

7- سبز روشن

 

زرد خردلی زیر رنگ های ملایم و مطلوبی دارد که زنده و گرم هستند.

1- صورتی

 

سایه های روشن صورتی به خوبی با رنگ های گرم مسی یا طلایی روشن در دکوراسیون داخلی یک اتاق ترکیب می شوند.

1- سفید

 

دیوارهای سفید فضا را باز می کنند و فضای اتاق را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهند.

11-طوسی روشن

 

تن های خاکستری خنک ، نور طبیعی اتاق را افزایش داده و با رنگ های سبز و آبی در طراحی دکوراسیون داخلی جفت می شوند.

12-طلایی

 

رنگ فلزی مانند طلا می تواند فضای اتاق را بزرگتر نشان دهد و معمولاً وقتی روی دیوار استفاده می شود بهترین عملکرد را دارد.

13- رنگ زردآلو

 

سایه های زیبای زردآلو و هلو به خوبی با رنگ های بژ کرمی جفت شده و عنصری از رشد و شکوفایی به اتاق خواب اضافه می کنند.

14- زرد ملایم

 

سایه های تسکین دهنده زرد روشن باعث می شود که فضای اتاق شاد باشد.

15- آبی آسمانی

 

سایه های سرد آبی آسمانی مدرن و مینیمالیستی هستند.

 

روانشناسی رنگ چیست؟

طبق گفته روانشناس جهان ، برخی از رنگها با افزایش فشار خون ، متابولیسم ، خستگی چشم و احساسات مرتبط هستند. به طور مثال ، رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب ، فشار خون و اشتها می شود (به همین دلیل در دکوراسیون رستوران ها از رنگ های محبوب است). یک مطالعه نشان می دهد که رنگ سیاه با خشم و پرخاشگری همراه است. سایه های آبی تیره و سبز تیره نیز می توانند احساس غم یا بی تفاوتی ایجاد کنند.

رنگ اتاق عمیقا شخصی است و اغلب جنبه ی فرهنگی نیز دارد. به عنوان مثال ، در ژاپن و چین ، رنگ سفید برای نشان دادن عزاداری استفاده می شود ، در حالی که رنگ سفید با تمیزی و خلوص در ایالات متحده همراه است. برخی از کشورهای خاورمیانه رنگ آبی را با محافظت مرتبط می دانند و درهای ورودی خود را برای دفع ارواح شیطانی به رنگ آبی می کشند.

بنابراین وقتی نوبت به انتخاب رنگ برای اتاق خواب می رسد ، از طرح رویایی خود فراتر بروید. عمیق فکر کنید و احساس رنگ را در نظر بگیرید.

آنچه در هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب باید در نظر بگیرید:

سایه های گرم و خنثی: بژ ، سفید کرمی ، زرد خردلی و خاکستری روشن ، فضای دلباز و مهیبی را ایجاد می کنند که راحتی و آرامش را برمی انگیزد. تن های گرم یک پالت عالی برای جفت شدن با رنگ های روشن در دکوراسیون اتاق خواب فراهم می کند.

تن های سرد و روشن: زرد ملایم ، بنفش روشن ، صورتی روشن و آبی آسمانی احساس آرامش را در دکوراسیون اتاق خواب ایجاد می کنند. این رنگ ها همچنین باعث کم توجهی و جفت شدن با دکوراسیون اتاق روشن و الگوهای زنده می شوند.

اتاق های خواب پر جنب و جوش: سایه های طلایی ، بنفش تیره طرح رنگی جسورانه ای را ارائه می دهد که هم جذاب و هم ظریف است.

چگونه می توانم رنگ اتاق خواب خود را انتخاب کنم؟

با ارزیابی مبلمان موجود در اتاق خود شروع کنید. اگر بیشتر مبلمان شما از چوب سفید یا روشن است ، رعایت آن پالت سبک تر ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشد. مبلمان تیره اغلب با رنگ آمیزی عمیق تر و غنی تر جفت می شوند بعد از اینکه یک ایده کلی رنگ در ذهن دارید ، در وبلاگ های Pinterest ، Elle Décor ، HGTV ، Good Housekeeping و طراحی دکوراسیون داخلی ایده های رنگی را جستوجو کنید. پس از محدود کردن برخی از گزینه های رنگ ، به فروشگاه رنگ محلی خود مراجعه کنید و نمونه ای را که می توانید به خانه بیاورید درخواست کنید. با استفاده از نمونه رنگ ، فضای کوچکی را در اتاق خود امتحان کنید تا به تجسم شکل ظاهری آن کمک کنید. اگر آن را دوست دارید ، آماده نقاشی هستید.

بهترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق خواب برای خواب بهتر چیست؟

طبق OurSleepGuide ، آبی بهترین رنگ برای خواب در نظر گرفته می شود زیرا دارای کیفیت آرام بخشی است. گیرنده های خاصی در شبکیه چشم وجود دارد (سلول های گانگلیونی نامیده می شوند) که به ویژه آبی را می پذیرند و آن را برای خواب بهتر می کنند.

از استفاده از کدام رنگ ها باید در اتاق خواب خود جلوگیری کنم؟

قرمز ، نارنجی ، قهوه ای تیره ، زرد لیمویی روشن و سبز آهکی رنگ هایی هستند که هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ دکوراسیون اتاق خواب باید از آنها اجتناب شود. رنگ قرمز تمایل به افزایش ضربان قلب دارد در حالی که رنگ نارنجی اشتیاق را برانگیخته و بیشتر برای اتاق تناسب اندام یا دفتر خانه مناسب می باشد. قهوه ای تیره و سیاه تمایل به بسته شدن در یک اتاق دارند ، و باعث می شود کوچکتر از آنچه هست باشد. سایه های روشن زرد لیمویی و سبز آهکی می توانند باعث حواس پرتی شوند و به نظر می رسد دیوارها رنگی نئون مانند دارند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کودکان چیست؟

رنگ های سرگرم کننده و پر جنب و جوش مانند آبی ، آبی دریایی ، سبز روشن و بژ از رنگ های عالی برای جفت شدن با پالت طرح کودک است. به طور معمول بهتر است از استفاده از سفید ، بژ و دیگر رنگ های روشن برای کودکان پرهیز شود زیرا کودکان تمایل دارند دیوارهای خود نقاشی کنند. افزودن دیوار تخته سیاه برای اتاق خواب کودکان نیز ایده جالب است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی