طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

طراحی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک: مشخصه سبک به طور خلاصه

کلاسیک سبکی است که در تمام هنرهای اروپا در قرن 17-19 وجود دارد: هنر ، ادبیات ، موسیقی ، معماری. خویشتنداری ، تقارن ، ظرافت و جذابیت باستان در طراحی داخلی کلاسیک منعکس شده است. سبک کلاسیک در فضای داخلی یک خانه زیبا و لوکس ، مواد با کیفیت استثنایی ، اشکال هندسی واضح و عدم وجود "زواید غیر ضروری" است.

دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک با رنگ های آرام و فضای اطمینان و شأن شاهنشاهی بسیار خیره کننده هستند. امروزه دکوراسیون کلاسیک توسط افراد ثروتمند ، با ترجیحات سلیقه ای و همچنین افرادی که به جای مد زودگذر ، ارزش ها و سنت های دیرینه فرهنگی را انتخاب می کنند ، انتخاب می شود.

 

 

تاریخ ظهور سبک طراحی داخلی کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک در قرن هفدهم از فرانسه آغاز شد و به سرعت در اروپا گسترش یافت و برای بیش از دو قرن به سبک غالب تبدیل شد. هنرمندان آن زمان از هنر یونان و روم باستان یعنی سختی ، وضوح و سادگی الهام گرفته بودند.

 

 

علیرغم قوانین سختگیرانه ، کلاسیک گرایی در کشورهای مختلف به روش خاص خود نمود پیدا کرد: اگر در فرانسه طراحی دکوراسیون داخلی پر از شکوه و جلال بود ، در انگلستان عقل گرایی و سخت گیری از کلاسیسیسم برخوردار بود. در دوران پادشاهی کاترین عزت ، هماهنگی و مهار منطقی کلاسیسیسم روسیه را فتح کرده بود. ساختمانهای پترزبورگ و فضای داخلی آنها به عنوان نمونه ای برای طراحی اتاقها در املاک اشرافی در سراسر امپراتوری روسیه نقش داشته است.

کلاسیک گرایی روسیه روند کاملاً جدیدی در معماری روسیه در پایان قرن 18-19 است. کلاسیک گرایی روسی متفاوت از جهانی که التقاط را مجاز می داند است.(ترکیب کلاسیک با سبک های دیگر).

ویژگی های سبک کلاسیک در طراحی داخلی

تشخیص سبک کلاسیک در داخل کشور دشوار نیست: کافی است با دقت به اطراف نگاه کنید.

• قرنیزها ، ستون ها ، درها و پنجره های با خطوط روشن ، شومینه های از جنس مرمر، تمام وسایل به شکل مستطیل درآمده اند.

• طرح رنگ داخلی در رنگ های روشن پاستلی حفظ می شود.

• طاقچه های اتاق های بزرگ مانند گچبری های تزیین شده اند.

• زیور آلات کلاسیک برگ های بلوط یا لورل ، پیچ و خم دکوراسیون یونانی را به تصویر می کشد ، اما در حالت خاص آنها نظم و تقارن خاصی دیده می شود.

• در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به معنای وجود طاق ها ، گچ بری ها ، نیم ستون ها و ستون ها است.

دکوراسیون کلاسیک اتاق: بازگشت به سنت های دوران باستان

از عکس های فضای داخلی به سبک کلاسیک پیداست که دکوراسیون کلاسیک با نظم و قابل پیش بینی بودن ، قابل احترام بودن و استحکام آن از بسیاری از سبک های دیگر متفاوت است.

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک ارزان نیست، اما چنین طراحی همیشه مستقل از روند مد است.

 

 

استفاده از مواد تکمیل شده

اگر به دنبال دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک هستید بهتر است بودجه کافی را داشته باشید چراکه این سبک با بودجه پایین به کمال نخواهد رسید. در این سبک دکوراسیون داخلی همه مواد مورد استفاده طبیعی و منحصر به فرد هستند ، بنابراین گران هستند و همه ی گچبری ها هنر دست استادکاران است.

دیوارها اغلب با پارچه پوشانده می شوند یا با چوب طبیعی روکش می شوند. به عنوان کفپوش از پارکت استفاده می شود ، اما در بعضی مناطق (حمام ، آشپزخانه ، اتاق نشیمن) استفاده از کاشی های سنگ مرمر یا سنگ مجاز است.

در دکوراسیون کلاسیک، سقف معمولاً به رنگ سفید است که با گچ بری تزئین شده است.

 

 

محدوده رنگ

رنگ ها و کنتراست های موجود در دکوراسیون کلاسیک از ایجاد رنگ های روشن جلوگیری می کند. همه سایه ها آرام ، خنثی هستند و فضای کلاسیک داخلی را آرام می کنند. اغلب در مواد تکمیلی ، مبلمان و منسوجات از رنگ های زیتونی ، بژ ، کرم ، سبز روشن و طلایی استفاده می شود. همچنین استفاده از تمام سایه های قهوه ای (رنگ چوب طبیعی) مجاز است ، اما در عین حال فراموش نکنید که اتاق نباید تاریک به نظر برسد. در منسوجات اغلب از رنگهای آبی ، سبز و ماسه ای استفاده می شود.

 

نورپردازی داخلی به سبک کلاسیک

برای روشنایی اتاق به سبک کلاسیک اغلب از لوسترهای کریستالی ، لامپ های ساخته شده از سنگ های شفاف یا شیشه های گران قیمت استفاده می شود. لوستر کلاسیک یک کار هنری واقعی است. طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک نشان می دهد که یک لوستر دقیقاً در وسط سقف قرار گرفته است: نور به طور مساوی توزیع می شود ، که به نمای داخلی جلوه ای کامل می دهد.

علاوه بر چراغ های سقفی ، اتاق ها اغلب با شمعدان های برنزی (یا لوسترهای شمعی) تزئین می شوند. شما اغلب می توانید مشعل های موجود در آباژورهای پارچه ای موجود در اتاق ها را مشاهده کنید.

 

 

منسوجات و جایگاه آن در فضای داخلی کلاسیک

بروکاد ، ساتن ، ابریشم، اینها پارچه های اصلی است که در دکوراسیون اتاق ها به سبک کلاسیک استفاده می شود. برای تزئینات پنجره ها اغلب پارچه هایی مانند پارچه های ابریشمی مخمل خواب دار استفاده می شود. کف خانه ها اغلب با فرش دستباف گران قیمت پوشانده می شود.

 

 

مبلمان کلاسیک

برای مبلمان از چوب های گرانبها ، پارچه های مبلی گران قیمت و چرم طبیعی استفاده می شود. مبلمان به سبک کلاسیک همیشه کاربردی ، راحت و بدون وسایل تزئینی هستند. استفاده از حکاکی طلا در آنها به وفور مشاهده می شود.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به معنای ایجاد یک ترکیب هنری منحصر به فرد است ، جایی که همه ی جزئیات با یکدیگر هماهنگ باشد و با دقت انتخاب شود.

 

اکسسوری ها

انتخاب دکوراسیون داخلی کلاسیک باید با مسئولیت زیادی انجام میشود: باید محدود و محکم باشد. می توانید محصولات چینی ، عتیقه جات ، نقاشی ها ، تندیس ها و سوغاتی های ساخته شده از سنگ مرمر و برنز را انتخاب کنید.

نقاشی های به سبک کلاسیک و همچنین بازتولید نقاشی ها و پرتره های معروف مذهبی در نظر گرفته می شوند. تصاویر باید با قاب های چوبی نفیس قاب شوند. نقاشی های سفارشی به سبک کلاسیک ، که عمدتا مناظر را به تصویر می کشد ، به یک تزئین واقعی برای هر اتاق تبدیل می شود.

 

در دکوراسیون دخلی کلاسیک به چه چیزی باید توجه ویژه کرد؟

طراحی اتاق خواب به سبک کلاسیک

عنصر اصلی اتاق خواب، تختخواب است. در واقع تخت خواب شکل و سبک بقیه عناصر داخلی را مشخص می کند. تمام مبلمان با اشکال گرد و خطوط صاف برجسته هستند.

برای اتاق خواب ها نور کمتر و ملایم تری نیاز است. لامپ های آباژور پارچه ای که اغلب از همان مواد روکش دار ساخته می شوند ، کاملاً از پس این کار بر می آیند. دیوارکوب های بالای میز کنار تخت به ایجاد فضای صمیمی کمک می کنند.

اگر کاغذ دیواری و منسوجات با همان الگو تزئین شده باشند، سبک کلاسیک در اتاق خواب به زیبایی به نظر می رسد و تمام می شود. اتاق خواب به سبک کلاسیک تصمیم آزمایش شده و نشانه سلیقه بی عیب و نقص است.

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک همیشه عملی ، شیک و کاربردی است. ست های آشپزخانه که از چوب ساخته شده اند ، با فرم های صحیح و کنده کاری های پیچیده خود خیره می شوند. طیف رنگی مبلمان کاملاً گسترده است: از کرم روشن تا قهوه ای تیره. منبت کاری خوب چوب به عنوان عناصر تزئینی آشپزخانه استفاده می شود. کمدهای آنها اغلب با دستگیره های برنز سبک و روکش طلا تزئین می شوند.

آشپزخانه کلاسیک ، بسیار مهم است ، به حداکثر لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه مدرن نیاز دارد. اجاق گاز ، یخچال ، هود باید در داخل درب کابینت باشد و به نوعی پنهان شود. یک میز عظیم بزرگ که می تواند کل خانواده را دور هم جمع کند ، از عناصر مهم آشپزخانه به سبک کلاسیک است.

حمام به سبک کلاسیک

حمام به سبک کلاسیک اغلب با رنگ های سفید یا بژ به پایان می رسد ، و به لطف عناصر طلایی بسیار زیبا تر می شود. برای تأکید بر عظمت فضای داخلی می توانید از سنگ مرمر برای کف سازی استفاده کنید.

آینه ها در قاب های عظیم طلاکاری شده یا برنز ، دیوارکوب ها و لوسترها زیبایی و جلوه خاصی به حمام می بخشد.

اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

طراحی کلاسیک فضای نشیمن نشان می دهد که اجرای سبک در فضای داخلی این اتاق گاهی اوقات بسیار آسان تر از اجرای آن در سایر اتاق های خانه است. دلیل آن این است که اتاق نشیمن معمولاً جادارترین اتاق در خانه است ، همچنین در اینجا تهیه یک نور طبیعی آسان تر است.

لوستر طبقه ای ظریف با روکش طلا و آویزهای کریستالی ، فضای داخلی اتاق نشیمن را تزئین می کند. آباژور های زمینی تأکید بیشتری را در اتاق ایجاد می کنند.

ساعت برنزی ، گلدان های سنگین به برجسته سازی سبک کلاسیک در فضای داخلی اتاق نشیمن کمک می کند.

دفتر کار خانگی (مطالعه) به سبک کلاسیک

تزئینات کلاسیک امروزه احتمالاً یکی از محبوب ترین راه حل ها است. این طراحی سنتی بر استحکام وضعیت تأکید دارد. در شرکت های معروف طراحی و اجرایس دکوراسیون داخلی می توانید طرحی از دفتر خانه را به سبک کلاسیک سفارش دهید و مطمئن باشید که با مفهوم کلی خانه شما مطابقت دارد.

زیبایی دکوراسیون کلاسیک و همچنین هر سبک دیگری از چیزهای کوچک تشکیل شده است. حتی کوچکترین لوازم جانبی روی میز کار نباید با جهت کلی سبک در اتاق مطالعه مغایرت داشته باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار به سبک کلاسیک لزوماً نیازی نیست که دیوارها با کاغذ دیواری پوشانده شوند. می توانید از پارچه استفاده کنید، یا آنها را نقاشی کنید، از گچبری استفاده کنید. همچنین ، به عنوان یک گزینه ، بخشی از دیوار را می توان با تخته های چوبی پوشاند ، و باقی مانده را می توان صاف نگه داشت. سبک کلاسیک در دفتر خانگی نشان می دهد که ستونها، تندیس ها و نقاشی ها به چه نسبت در فضای داخلی به نظر می رسند.

دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک همیشه طرفدارهای خود را داشته و دارد. همیشه زیبا و قابل احترام است. طراحی کلاسیک آپارتمان ها یک تصویر پایدار از رونق و ثبات را تشکیل می دهد.

 

سبک کلاسیک در طراحی داخلی ساختمانهای غیر مسکونی

ویژگی دکوراسیون داخلی کلاسیک به دلیل لوکس بودن آن چنان جذاب است که امروزه این سبک یکی از محبوب ترین طراحی ها برای مراکز پذیرایی است. مبلمان نفیس و لوازم جانبی گران قیمت این امکان را برای رستوران ها فراهم می کند که بتوانند جذب مشتری بالایی داشته باشند.

طراحی دفتر به سبک کلاسیک به معنای نشان دادن قابلیت اطمینان و اعتبار شرکت است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی