طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل

شرکت دکوراسیون داخلی - طراحی و اجرای دکوراسیون منزل - تجاری - اداری

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

1- سبک آفریقایی

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی آفریقایی از طبیعت الهام گرفته و از اشکال ، بافت ها و نازک کاری های طبیعی استفاده می کند. این سبک عجیب و غریب دکوراسیون داخلی از نبود چوب های جنگلی ، نی ها و سنگ در مبلمان دست ساز مینیمالیستی خود تجلیل می کند. این پالت معمولاً پر از رنگ های گرم و غنی مانند رنگ های بورگوندی(شرابی) ، نارنجی سوخته و قهوه ای تیره با دیوارهای صاف به رنگ بژ ، کرم یا سفید است. کفها غالباً ماسه سنگ ، سفالی یا بتن که با فرشهایی از جنس سیسال یا چتائی پوشانده شده اند. بیشتر مبلمان آفریقایی از چوب آبنوس ، ماهون، سرو ، خیزران با پارچه ایکات طرح دار ، پارچه کوبا یا روکش چرم ساخته می شوند. صندلی ها و پشتی های صندلی نیز ممکن است از علف های بافته شده به هم ساخته شوند. پوست حیوانات مانند گورخر یا یوزپلنگ اغلب برای برجسته کردن اهمیت حیات وحش در فرهنگ آفریقا استفاده می شود. صندلی های Triplolina (صندلی های پروانه ای معروف انگلیسی) با گل های آویزی تزئینی ، از زیبایی های این صندلی هستند. اکسسوری ها شامل سبدهای دستبافت ، پنکه های بولگا ، کاسه های چوبی حکاکی شده و ماسک های مذهبی ، مصنوعات سنگی و کیسه های نرم شکل است.

2-سبک دوران مستعمراتی آمریکا

 

 

این سبک اولیه آمریکایی ویژگی های طراحی دکوراسیون سنتی و روستایی را ترکیب می کند ، در حالی که عناصر الهام گرفته از تاریخ را در خود جای داده است. زیبایی شناسی از سبک ها و روندهای دهه های 1600 تا 1800 استفاده می شود ، و اغلب شامل رنگ های آرام ، و نازک کاری های قدیمی مانند برنز است. پارچه ها و کاغذ دیواری برای دکوراسیون سرویس های بهداشتی استفاده می شده است که در دوران استعماری محبوب بود. مبلمان دست ساز بوده و از مرزهای اولیه آمریکا الهام گرفته شده است. هر میز و صندلی فرایند سفارشی را طی می کند که در آن حکاکی های پیچیده و عناصر طراحی لحاظ میشوند. چوب هایی که به طور معمول برای ساخت مبلمان استفاده می شود شامل افرا ، نارون ، گیاه خارک و گیلاس است. دستگیره های برنجی برای زیبایی بیشتر به کابینت ها و کشوها اضافه می شوند. فانوس های برنجی و مسی دست ساز ، لوسترها و دیوارکوب ها حال و هوای دنیای قدیمی را به فضای داخلی دوران مستعمری آمریکایی می بخشند.

3-سبک دکوراسیون مربوط به فرقه ی مسیحی آمیش

 

 

درست مانند سبک زندگی مردم آمیش ، این زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی خانه با تأکید بر کارایی، بسیار ساده است. مبلمان آمیش متکی بر ساخت آشپزخانه و سایر لوازم منزل به دست نجاری های صنعتگران است. در این سبک دکوراسیون داخلی خانه ها اغلب با رنگ های خنثی مانند خاکستری ، سیاه ، سفید و قهوه ای پر می شوند. از وسایل چوبی در سراسر خانه استفاده می شود ، و تضاد گرمی با پالت رنگی ملایم دارد. مبلمان آمیش به لطف تاج قوسی منحصر به فرد و درها و دراورهای روکش دار قابل تشخیص است. میزها ، صندلی ها مبل ها به طور معمول دارای پایه های مشبک هستند و از چوب درختانی مانند گیلاس و بلوط ساخته شده اند. وسایل روشنایی گازی در خانه های آمیش محبوب هستند. همچنین در این سبک دکوراسیون از مواد معتبر مانند آهن ، مس و قلع برای ساخت آویزها و دیوارکوب ها استفاده می شود.

4-دکوراسیون داخلی عربی

 

 

طراحی دکوراسیون خانه عربی با ترکیب مواد سرسبز ، رنگهای جسورانه مانند فیروزه ای و نقش و نگارهای مجلل ، تجمل و ظرافت را به وجود می آورد. مخلوط کردن و تطبیق بافت ها و مواد مختلف از جمله وسایل روشنایی فلزی ، کاناپه های مخملی ، میزهای چوبی و دکوراسیون شیشه ای ، جلوه ای جذاب و فریبنده در اتاق نشیمن یا اتاق خواب ایجاد می کند. الگوهای هندسی اغلب در فرش ، پرده و کاغذ دیواری ایجاد می شوند تا ظاهری تزئینی ایجاد کنند. رنگ های خنثی پایه اصلی در این سبک دکوراسیون است و رنگ های تزیینی مانند طلایی ، نقره ای ، فیروزه ای ، صورتی و برنز شخصیت را به فضا می بخشد. حال و هوا را با آویزهای فلزی حکاکی شده با یک الگوی پیچیده تنظیم کنید تا یک الگوی زیبا روی دیوارها بوجود آورد. صندلی ها و مبل ها با مواد لوکس مانند ابریشم و مخمل روکش شده اند. تکه های چوب مانند میز و کابینت با جزئیات کاملی ارائه می شوند تا ظاهری شاهانه داشته باشند.

5-آرت دکو

 

از ویژگی های بارز سبک آرت دکو با الهام از هنر و طراحی فرانسوی از دهه 1920 می تواند به استفاده از جنس های براق ، فلز ، شیشه و کروم اشاره کرد. در این سبک فرش ها و پارچه های دارای نقش و نگار و تصاویر گرافیکی مانند زیگزاگ ، تصاویر حیوانات و اشکال هندسی هستند. مبلمان و اکسسوری های هنری دیواری در یک خانه با الهام از هنر دکو توسط لبه های دندانه دار و نوک تیز تعریف می شوند. قطعات نیز بزرگتر هستند - صندلی های بزرگ ، زره پوش ها ، کمدها و کاناپه ها همه از دهه 1920 است. وسایل روشنایی همانند دکور و مبلمان ساختاری دارند. آنها معمولاً از مواد براق مانند برنز جلا ، کروم یا فولاد ساخته شده اند. الگوهای هندسی پررنگ اغلب بر روی دیوارها و لامپها چاپ می شوند. سایر طرح های زاویه دار مانند شورون و زیگزاگ وسایل روشنایی را زینت می دهند. نمونه های برجسته ای از معماری Art Deco را می توان در منطقه تاریخی در ساحل میامی ، فلوریدا یافت ، جایی که دکوراسیون داخلی بسیاری از هتل های کوچک به این سبک ساخته شده. این سبک در اواسط دهه 1920 تا اوایل دهه 1940 پذیرفته شده است [کورتیس 1982]. از طراحان برجسته آرت دکو می توان به لوکوربوزیه ، آیلین گری ، رنه لالیک ، امیل-ژاک رولمن و A.M. کاساندره اشاره کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی